Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Svět vesnického pošťáka

05. 02. 2020
20
15
1125
Autor
trojort

    Zastavil jsem se u Máši.
    Bydlí v nádražní v budově, která mi připadá jako když je tam od stvoření světa, protože působí jako gotický hrad a zároveň hospodský záchodek.
    Přišla mi otevřít celá omačkaná a já myslel, že zavtipkujeme jako vždycky.
   
    „Umřel mi Ruda,“ odpověděla mi jedinou větou, která mě zpražila.
    Byla to věta jako rána palicí.
    Nebyl o moc starší než-li já.
    „Jak mi to mohl udělat?“ rozeštkala se.
    „Jak mě tu mohl nechat samotnou?“
    Co se na to dá asi tak říci?
   
    „V březnu mně umřela kočka a teď zas tohle,“ vykřikovala.
    Ta její slova by mohla být k smíchu, ale nebyla.
    Člověk prostě seřadí k sobě něco, co působí hodně zvláštně, když ho zavalí smrt.
    Na smrt blízkého člověka nejsme nikdy dostatečně připraveni.
    Snažil jsem se něco říci, ale jen jsem tak stál a hladil ji ruce.
    Na víc jsem se nezmohl.
   
    „Doktor mi dal injekci,“ řekla a její stav tomu odpovídal.
    Byla pod vlivem drogy.
    Za ní visely na skříni černé šaty do rakve, které mi neustále ukazovala.
    Sahala na ně, jakoby se pokoušela z nich vytřepat muže, kterého milovala.
    Upřímně řečeno jsem byl rád, když jsem vypadl.

    Přehraboval jsem v hlavě Otčenáš pro Rudu, pro Mášu, pro můj klid.
   
    Jenže moje nová klientka, která se nedávno přistěhovala do malého domečku se svojí dcerou a zetěm, mi taky moc nepřidala.
    Dříve tam bydlel kluk, který zdědil ten dům po rodičích.
    Udělal tam pár mejdanů, ale asi ho to přestalo bavit, protože pak jako by tam ani nebydlel.
    Takový tam bylo ticho.
    Než přijela policie, pohřební auto a toho tichého kluka odvezli.
    Říkalo se ledacos, ale myslím, že podstatou všeho bylo, že už tam pak nebydlel.
   
    Nová paní domácí byla starší ženská, která vypadala na první pohled, že není nejzdravější.
    Musela chodit o francouzských holích a měla štěstí, že toho nemusela moc vláčet, protože byla ona příslovečná kost a kůže, ale kdoví jestli zrovna tohle je ono štěstí.
   
    „Moje dcera dělá na ARU,“ křičela na mě, protože hlas měla kupodivu silný.
    „Já sama byla vrchní sestrou, takže vím co to obnáší. To už jsou zkušený sestry, co dělají na ARU. Ty si berou na pomoc i doktoři. Tam ty děvčata projdou kde čím. Tam tečou mozky,“ sdělila mi a přiznám se, že mi ta informace nijak nenadchla.
   
    „Byl jste někdy na ARU?“ křičela za mnou, když už jsem odcházel.
    „Ne.“
    „Škoda,“ řekla ona žena posmutněle, „Ale třeba se vám to ještě povede,“ dodala s nadějí v hlase.

    Zmizel jsem se svojí poštovní brašnou za rohem.
    S myšlenkou, že nejsem připraven.
    Nemám šaty do rakve.


15 názorů

Jamardi
21. 02. 2021
Dát tip

Próza popisuje těždý život pošťáka....:)). Ale vážně - není to sranda, nikdo není připraven. Možná hodně staří lidé. Moje babička zemřela ve 102 letech a šaty do rakve měla připravené už alespoň deset let. Ale ani to bych nechtěla s určitostí tvrdit.


Lakrov
08. 06. 2020
Dát tip
Dočteno. První polovina mě bavila, ve druhé, v níž očekávám nějaké "rozuzlení", se ztrácím, ale chápu, že rozuzlení se od takovéhohle typu textu asi neočekává. Přeju lepší čtenáře.

trojort
07. 02. 2020
Dát tip

...tak snad oblečen neoblečen, jak ta horákyně...


trojort
07. 02. 2020
Dát tip

Dreamy...

už to tak bude...


Pošťák by mohl mít i uniformu. Já bych ráda něco pěkného a veselého.


Marcela.K.
06. 02. 2020
Dát tip

Tohle je tak opravdový... záchodkem počínaje a AREM konče... že mi zbývá jen tě utěšit. Je to úplně jedno, že nemáš šaty. Jen si přilep k občance  požadavek, že si nepřeješ, aby tě v rakvi vystavovali ;-)Ale i to ti bude vlastně jednou úplně fuk...


Kočkodan
05. 02. 2020
Dát tip

Upřímně řečeno jsem byl rád, že jsem četl.

 

(a taky nemám)


Dreamy1
05. 02. 2020
Dát tip Lerak12

Takové, kdy člověk prostě neví, co a jak nejlépe říct,natož pro dotyčného udělat. 

A? Trojort - Jort? :-)


Philogyny
05. 02. 2020
Dát tip

já taky ne :)


Dales
05. 02. 2020
Dát tip

Jen málo lidí má doma své šaty do rakve. Já je náhodou mám. Akorát nevím, kdo (až přijde ten čas) vyžehlí tu levou nohavici.


Alegna
05. 02. 2020
Dát tip

***


Gora
05. 02. 2020
Dát tip

Pošťákův černý den :-( a nejen...


revírník
05. 02. 2020
Dát tip

To se jen zdá být sranda.


"Nemám šaty do rakve." *** Tip.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru