Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

CHROUPU ČESNEK

06. 02. 2021
6
6
472
Autor
Litarts

-

Pálí v ústech, dává vzpruhu,

pro vnitřní těla výztuhu.

Zapíjím jej černým čajem,

přemýšlím i, oč mít zájem.

-

Myšlenky se honí hlavou,

vrhám sítě na tu pravou.

Ty však plavou, unikají,

jak nerady si zvykají.

-

A hle, střípky

-

Kdo radí i zradí,

neboť přeje jinak.

Těžko se dva sladí,

v jediný jen příznak.

-

Štěstím byl celý bez sebe,

neštěstím sám sebou.

V záři viděl modré nebe,

jež mu bylo kletbou.

-

Mýliti se je lidské,

ale spíše nelidské.

-

Chroupu česnek a piji čaj,

i přemýšlím si, co je ráj.

Nejspíš snad jen tyto chvíle,

pohodou svou takto milé.

-


6 názorů

Litarts
před 7 měsíci
Dát tip Zeanddrich E.

Zeanddrichu, 

díky za strávenou chvíli a libý dojem z básničky. Vadí mi čtenáři, kteří mě postrkují do jakési současné modernosti. Já jsem také současný a moderní. 

Již několik let, každý den, vždy ráno chroupu nakrájený jeden až dva stroužky česneku a zapíjím černým čajem. Před tím ale sním většinou koláč nebo jiné podobné pečivo. Česnek je lék na mnoho neduh. Na vysoký krevní tlak, srdce, cévy, alergie a podporuje imunitu proti virovým chorobám. Cítím se zdravě a omládlý. 


Zeanddrich E.
před 7 měsíci
Dát tip

 

Chroupu česnek se mi líbí... :)


Josephina
05. 12. 2021
Dát tip

z řetězu se klidně poeticky utrhni, myslím, že ti to i prospěje :-) když se ti myšlenky jen honí hlavou i napsané ....  a chroupat česnek a zapíjet černým čajem je nějak neobvykle zdravé? toto spojení neznám :-) ... tipuji, i když z tvé poezie úplně utržená nejsem, hodně zdaru v rozvoji!


zd.hledač
07. 02. 2021
Dát tip

já z tebe omdlím! :-))) 


Litarts
06. 02. 2021
Dát tip

Píši pro čtenáře různého založení i intelektuálních nároků. Co se týče té jisté archaičnosti, tak to je pro mne nutná návaznost a kontinuální sepětí s klasickou poezií. Nejsem utržený z řetězu.


Safián
06. 02. 2021
Dát tip

Jako by Máchovská polemika polila autora živou vodou. Najednou je srozumitelnější, rytmičtější a dokonce vystrkuje i gnomické drápky. Přes jistou archaičnost může konečně něco přinést i čtenáři. Za tento posun si zaslouží tip.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru