Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Píseň o spokojenosti

08. 03. 2021
21
21
760

 

 

Z roku 1992 přibližně

 

 

Píseň o spokojenosti

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

 

 

Horších okovů snad

není

Než se sebou Spokojení

 

 

 

Není

Není tu

horších okovů

 

 

 

Jsou široké

Jsou hřejivé

Jsou mámivé

Jsou mazlivé

 

 

 

 

Jsou na včerejšek

Jsou na zítřek

Jsou od začátku

Jsou do konce

 

 

 

 

Jsou pružné

a hebké

Jsou nade všechno lehké

Jsou Růžové

 

 

 

 

 

Jsou nejpevnější ze všech pout

musíš vyrůst

Chceš-li uniknout

 

                                                                                                                       Bez okovů ale

                                                                                                                       zase dokola

                                                                                                                       Toužím se celý Okovat


21 názorů

K3
před měsícem
Dát tip Zeanddrich E.

Jasně, spokojenost svazuje, a přílišná zavání domýšlivostí. Napadá mě text Boba Dylana Nemoc  domýšlivosti - Disease of Conceit.


Slavazaba
před měsícem
Dát tip Zeanddrich E.

Já jen děkuju, rozumné, citlivé, pravdivé. 


LaBruja
před 3 měsíci
Dát tip

Přesně vím, o čem mluvíš. Teda píšeš :-) Perfektní!


FAV
před 4 měsíci
Dát tip Zeanddrich E.

Milé.:-)) V autorovi převládla jeho ženská část duše, takže neví, co vlastně chce.:-)) Tip.*


supizmus
před 5 měsíci
Dát tip

Mimořádně dobré!


stanislav
před 8 měsíci
Dát tip Zeanddrich E.

mystická záležitost, dobrý to je. 


8hanka
20. 09. 2021
Dát tip Zeanddrich E.

"není netí tu, havrani na plotu"...bolo prvé, čo ma napadlo, keď ide o pieseň... 

a druhé - dej mi pár okovu a jsem jen tvuj... ( nemám u s krúžkom)


Jamardi
15. 06. 2021
Dát tip

Dobře jsi zachytil ten rozpor, že chceme být spokojení a současně je dobré být i určitým způsobem nespokojený.

Podle mě to nejsou vázané verše.


Každopádně neotřelé.


Zvědavče, myslím, že pokoj v duši je více, jelikož to znamená, že člověk cítí, že nemá dluhy.

Spokojenost se sebou, naproti tomu, může být značně klamavou:)

Hezký den Ti přeji, a děkuji i za další tipy a komentáře:)


zvedavec
13. 04. 2021
Dát tip

pokoj v duši nie je to isté, ako spokojnosť so sebou sa mým? 


Děkuji všem za návštěvu i za tipy:)


supizmus
14. 03. 2021
Dát tip

Wow, dobré!


Tej
12. 03. 2021
Dát tip

Mě to velmi oslovilo...i tím strohým způsobem zpracování, tím myslím, že je to takové přímočaré a to já ráda:)


Zeanddrich E.
10. 03. 2021
Dát tip Zeanddrich E.

to J.: také většinou upřednostňuji prozaické útvary snad  k jakémukoliv závažnému tém.atu,..., ale nejsem si jist, zda bych v tomto případě (nebo snad i ve většině případů již, zde dole na Zemi ? :) ) nenosil pouze „dříví do lesa"; -nenapsal (neřekl veřejně) k tomu něco třeba člověk (pravděpodobně) o dost fundovanější než já, Rudolf Steiner? -A patrně i mnozí další:´).. .  


To Safián: I když  mám v názvu slovo „píseň", nepočítal jsem s tím, že by kdy k tomu měla přibýt i hudba:); abych pravdu řekl, nedokáži si to dokonce vůbec představit.

Co se týče závěrečného čtyřverší -myslím, že obsahově doplňuje předchozí, takže o schválnost nejde, a myslím, že báseň bez něj by byla (opět obsahově, o obsah mi jde snad vždy prioritně) pouze nedokončenou.


Safián
09. 03. 2021
Dát tip

Píseň to je, Ale vzhledem k tomu, že text není tak úplně strofický a délky veršů se různí, není snadné představit si hudební podobu. Poslední tříverší mi přijde jako zbytečná a neukázněná schválnost, která textu spíše škodí.


Jamardi
09. 03. 2021
Dát tip

Téma rovnováhy mezi pocitem spokojenosti a nespokojenosti mě zajímá, ale potěšila by mě spíše úvaha.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru