Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Modlitba staré herky

Výběr: atkij
11. 04. 2021
13
16
554
Autor
Marcela.K.

„Odvaž se milovat skutečnost ne takovou, jakou ji chceš mít a vidět, nýbrž takovou, jaká je.“ — Tomáš Halík 

v aréně

odkud není úniku

se vzpínám

obecenstvo nikde

lóže zejí prázdnotou  

 

principál a krasojezdkyně mě zkouší osedlat

mrskají  bičem

vypalují  na kůži stigma

dvojhlasem trhají mé uši

 

nechci počítat

nechci aby mě očkovali

nechci se točit dokola na místě  

nechci do smutné manéže

 

zbitá si lehám do zdupaných pilin

cirkus nebude! 

díky

Pane


16 názorů

Silné. Pravdivé... Cirkus a jeho pozlátko, hnus. A myslím, že by se to dalo aplikovat i na lidské životy. *


Marcela.K.
27. 04. 2021
Dát tip

Atkij, ano, to je pravda. Tak by se měly básně číst, proto mi vadí ta "rychlá úmrtnost " na Písmáku.

 Proto nerada své texty "vysvětluji". 

Dík za zastavení.


atkij
25. 04. 2021
Dát tip

Marcelo, proč bych měla být zklamaná. Už když jsem komentář psala, předpokládala jsem, že se navzájem nepřekvapíme. Co se týká doby vzniku díla není až tak podstatné. To je kouzlo poezie. I starý shakespearovský sonet může být interpretačně přenositelný do dnešní doby, natož dílo staré několik let. Nepotřebuji chápat autora, k zaujmutí mi vystačí text.

A přeji hodně zdraví a radosti...


Marcela.K.
24. 04. 2021
Dát tip

Díky, já si to myslela...ale asi tě zklamu, ten text je starý, ze šuplíku.

;-) mimochodem, včera mě oočkovali .


atkij
18. 04. 2021
Dát tip PavelK

Ahoj Marcelo, ano, nenapsala jsem komentář. Poklus je u mě častý životní jev. 

Tato báseň mě zaujala hlavně proto, že se naprosto vymyká od Tvých několika posledních textů, tematicky i poetickým rukopisem. Libí se mi Tvá životná sebereflexe versus celospolečenský názorový tlak, "masáž". Cítím tu tíseň a touhu se vymezit bez nutnosti obhajoby, pouze z pozice vlastního úsudku, práva. A jako motiv pro zpracování jsi bezvadně zvolila cirkus. Kdo je v něm aplaudující/anonymní/anulovaný divák, kdo je ve středu manéže, kdo lítá sem a tam na visuté hrazdě, jsou otázky, které si čtenář uzavře sám. 

 


Marcela.K.
12. 04. 2021
Dát tip

atkij, děkuji za V i když víc by  mě zajímalo proč jsi ho udělila ;-)


Janina6
12. 04. 2021
Dát tip

Já si tu vzala, myslím, hodně... to jen, že v takových případech obecenstvo většinou bývá... mlčící obecenstvo.


Marcela.K.
12. 04. 2021
Dát tip

Nerada vysvětluji, snažím se psát tak, abych byla "srozumitelná" a je mi vlastně docela jedno, co si čtenář z mého textu vezme. Pokud to teda v tomto případě nebude to, že má týrar starou herku ;-)


Janina6
12. 04. 2021
Dát tip

Obecenstvo nikde? Opravdu?

Strašně smutné... ale silné.


PavelK
12. 04. 2021
Dát tip

Realita se nám vůbec nemusí líbit, může být úplně proti tomu co považujeme za svoji přirozenost a měli bychom ji podle prologu milovat. Nehledám řešení, jen konstatuji.

Pěkná metafora.


Norsko 1
11. 04. 2021
Dát tip

V garáži je nejlíp. Nejen autu


Marcela.K.
11. 04. 2021
Dát tip

Jaryne, mně to koresponduje :-) ale nevnucuji ti to.


Diana
11. 04. 2021
Dát tip

Také jsem nedovtipná - a to znám Halíka velmi dobře.....


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru