Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dušičky

05. 11. 2004
12
0
9208
Autor
Zbora

Několikrát mi bylo naznačeno, abych se rýmům raději vyhnul. Jenže jsem tvrdá hlava...tak se do mě řádně opřete. Prolog: Dušičkový folklór nesdílím. Povinně dnes, tak jako vloni u nápisů silou vzpomínat. Raději na místech, kde mrtvým pomáhal jsem život prožít tiše postojím.

Utonula záře mohyl

dušičkám svit nevrátím

za rok opět knoty vzplanou

teplo vyčká na odstín

 

S přízní k deskám z kamene

hořké vzdechy násobím

průvod ránem nevzpomene

zmrzlé květy přiostřím

 

Deštěm tmavnou vrásky polí

snímám mlčky z karet stoh

andělům římsa křídla drolí

a na rozhlednách mlhavo


andromeda
27. 06. 2005
Dát tip
hned me dostal ten prolog....TIP TIP TIP

................*

gabio
16. 12. 2004
Dát tip
možná příště, ju?:)

Zbora
16. 12. 2004
Dát tip
Jasný :o)

Zbora
15. 12. 2004
Dát tip
...což chápu, díky za návštěvu :o)

zajimavě zpracováno TIP + klub

misicka
14. 12. 2004
Dát tip
je vidět, že už asi nejsi začátečník:) no vzhledem k tomu, že mě ještě skoro nikdo neumřel, tak nevim...ale pokud by to nedejbože brzo nastalo a ten člověk by byl muj přítel, určitě bych tam chodila

Zbora
14. 12. 2004
Dát tip
Krásné očko: děkuji zdvořile mišička: taky se chystám za dědou, abych aspoň věděl, kde to je, ale léta běží...

gabio
14. 12. 2004
Dát tip
:) nevím,. sice moc dobrý obrazy, ale jinak jsem čekala...něco malinko lepšího...:(

montasek
18. 11. 2004
Dát tip
je to něco novýho- hodně zvláštní a impresivní Díky

Zbora
18. 11. 2004
Dát tip
Jarub: jsem rád, že to vidíš taky tak. Tento způsob pohledu mi příjde přirozenější. montasek: Já děkuju...za Tvé návštěvy.

montasek
18. 11. 2004
Dát tip
nemáš za co :) čau

Craerassy
17. 11. 2004
Dát tip
nee...tady ne...já ne, že by tohle bylo zlý...pro mě je to jen zlý téma...

JARUB
11. 11. 2004
Dát tip
Dokonale vystihuje atmosféru a naprosto souhlasím s prologem. Taky si myslím, že by se mělo vzpomínat průběžně a ne na povel. t :o)

Print
09. 11. 2004
Dát tip
*!

KayTee
09. 11. 2004
Dát tip
*

MilanH
08. 11. 2004
Dát tip
*** TIP

Zbora
07. 11. 2004
Dát tip
Já právě dušičky vypouštim, takže Ti neřeknu.

Zbora
06. 11. 2004
Dát tip
Je zvláštní, že se v reakcích k tomuto dílku vyskytuje mnoho kritik, týkajících se různých rýmů, avšak u každého autora jiných. Vážně nevím co z toho mám brát vážně. Mám za to, že napsat veršovanou báseň tak, aby byla dobře přijata je v současnosti mnohem těžší, než napsat báseň s volným veršem. Řekl jsi to přesně Waawe. Je svazující, hůře se rozbíhá, a existuje velká pravděpodobnost, že bude působit klišoidně. Prakticky každý, kdo si alespoň trochu umí hrát se slovy, má předpoklad, že napíše ucházející neveršovanou věc, ale teprve ve vázané podobě se ukáže skutečná angažovanost. (tím nechci říci, že patřím mezi vyvolené, uvědomuji si svou nedokonalost) Díky Vám všem za zastavení a názor, už nebudu otravovat.

hmm...s tím v podstatě souhlasím, já osobně nepatřím mezi kritiky se zaměřením na vnější podobu básně, jde mi víc o to jestli je o něčem, co mě oslovuje nebo, co znám - tj. verše sem verše tam, o to se já nezajímám:-)).

Dave Grave
06. 11. 2004
Dát tip
:-) *

Zbora
05. 11. 2004
Dát tip
Dash_707: Řádně funerální, jestli o to stojíš. :o)

vesuvanka
05. 11. 2004
Dát tip
Pěkně vystihuje dušičkovou atmosféru a zaujal mě i prolog.... TIP

nickey
05. 11. 2004
Dát tip
líbil se mi prolog, stačil by mi sám o sobě...

B3
05. 11. 2004
Dát tip
Náhodou.. dobrý rýmy..

Jeheheman
05. 11. 2004
Dát tip
proč tam musí být ta římsa? Takový hrozný škobrt, nestačilo by "andělům se křídla drolí"?

Zbora
05. 11. 2004
Dát tip
Nickey: To jsem předpokládal, není v něm nic ohraného, to se dnes nosí. Napsal jsem ho asitak za minutu a půl, to dílko dole mi trvalo přesně 100x déle. Ale jelikož vývoj plyne tam kam plyne, byl by prolog sám o sobě přijat lépe, a co teprve kdyby se patřičně proškrtal. To by bylo tipů. Co třeba: Povinnost k dušičkám pohrobci vzpomínek slzy rozmlží jen tam kde nebydlíš. Total time: 1min,12s Jehehe: rozhodně nestačilo.

Zbora
05. 11. 2004
Dát tip
A napadá mě ještě lepčí: pohrobci vzpomínek slzí kde nebydlíš.

moc hezké a inspirace pro všechny hřbitovní dušičkáře:-):-(

Nicollette
05. 11. 2004
Dát tip
pěkné, fajn, že z toho nemáš újmu na zdraví

Zbora
05. 11. 2004
Dát tip
Jééé, my jsme se navzájem prostřídali. To je milé. Újmu nemám, díky za starost, jsem v rámci možností psychicky zdráv. Ale Ty jsi to myslela poněkud vysměvačně, že? Můžeš mi tvůj nenadálý zájem o mé zdraví nějak vysvětlit, nebo si prostě jen myslíš, že jsem magor.

makros
05. 11. 2004
Dát tip
...taky druhá sloka trochu škobrtá...umíš líp...:o)

makros
05. 11. 2004
Dát tip
...taky druhá sloka trochu škobrtá...umíš líp...:o)

Garth
05. 11. 2004
Dát tip
souhlasím s Makrosem, ale atmosféra je dobrá první sloka se mi hodně líbí, jen uplně nerozumím poslednímu verši

Zbora
05. 11. 2004
Dát tip
Makros: Já vím, nevzpomene, jsem lenoch, víš. Dík, to beru :o) Garth: Mě se líbí poslední. Když je na rozhledně mlha, co z ní vidíš? potažmo co uděláš aby tam nebyla?...Celou větou...Slušně prosím.

Garth
05. 11. 2004
Dát tip
Vidím mlhu. Neuděláš nic. Vodu nezlomíš.

Zbora
05. 11. 2004
Dát tip
Hezky! :o) Neuděláš nic.

Nicollette
05. 11. 2004
Dát tip
proboha:))) ty mě furt nařkáváš z takovejch ohavností :))) já bych si o nikom koho neznam, nebo znam jen tak jako tebe, nedovolila říct, že je magor..... ani výsměch v tom nebyl.... zajímá mě to proto, páč já byla na dušičkách na hřbitově...asi sem moc vnímavej člověk ale slyšim teď takový hlasy... takový divný, nechci je slyšet, nesnášim je a mam z nich strach.... tak jestli nejsi podobně laděn....vidím že ne, v pořádku :-)

Zbora
05. 11. 2004
Dát tip
No právě, nejhorší je když se zastavíš před hrobem dítěte a přemýšlíš co se asi stalo. To je pak na dlouho. Už se radši vyhýbám i kostelům. Všechno tam na mě padá.

Nicollette
05. 11. 2004
Dát tip
hm... u nás na hřbitově, kde sem byla oprvé a naposled, sem našla dětskej hrobeček, ze čtyřicátýhosedmýho, neudržovanej, rodiče už museli umřít...zapálila jsem jí svíčku... a jak se mi odvděčili..... no kostely, to je sporný....nějaký opuštěný, to jo, to je hrůzné, ale ty nový kostely, kde se vedou dvouhodinový mše, to mi přijde k smíchu...

Zbora
05. 11. 2004
Dát tip
Nikdy nezapalovat svíčky na cizích hrobech! Gotické kostely ještě můžu, z barokních mám hrůzu, kupodivu. Ona i dvouhodinová mše, pokud je farář rozumný, se dá přežít, ale některým mám po pěti minutách chuť rozšlapat obličej.

Zoee
05. 11. 2004
Dát tip
...zajímavé obrazy, ale já tu dušičkovou atmosféru, kdy energie duší opravdu vibruje vzduchem, moc necítím...

Nicollette
05. 11. 2004
Dát tip
no.... myslim, že s hrobama sem skončila nadobro aj tak mše sou nudný, trapný, farář mi nemůže vtloukat víru do hlavy

sk8ergirl
05. 11. 2004
Dát tip
Mi se líbí to v prologu...možná i na úkor básničky...co se týče rýmů...neuměla sem psát bez rýmů, přišlo mi to těžší než s nima...pak sem to zkusila a teďka zase nejsem pořádmě schopná napsat něco zrýmovanýho...

Zazu
05. 11. 2004
Dát tip
povedená *

Waawe
05. 11. 2004
Dát tip
těch rýmů se vůbec neboj, ikdyž já osobně mám raději nerýmované básně, protože je můžeš obrazně rozvinout a nemusíš se svazovat rytmikou a rýmem... báseň se mi zdá na zdejší poměry docela dobrá. Jediná vada, kterou bych mohl vytknout je zasazení linie rýmu v druhé sloce (násobím - přiostřím)...to na mě působí hodně násilně a vůbec ne uvolněně..taková jemně kakofonická záležitost... ale jinak se mi zdá všechno v pořádku... měj se fajn m.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru