Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

zebeš

Výběr: atkij
26. 12. 2019
20
18
1259
Autor
Philogyny

 

Ten liják postupně smýval

obrysy lesa i kazatelny

(zvláštní, jak je člověk sám

mezi všemi těmi zvířaty i stromy)

---

sama jedno z nich

do půlnoční tmy

přestanu snít

pak přijde

samotné peklo

páternoster jako šleh nesmrtelnosti

o stín

v kuličkách růžence 

Pater noster

černá zvěř

páternoster černá zvěř kostel prázdná postel

---

vyvrácený strom s urvanou špicí nebe a

okousanými planetkami bílého jmelí

tam chodí spát jelínci

laně 

a my

 

Zebeš

 


18 názorů

Philogyny
29. 12. 2019
Dát tip

pro DN

děkuju


DN
29. 12. 2019
Dát tip

Pro mě je nejsilnější částí prostředek. Fascinující obraz.


Philogyny
28. 12. 2019
Dát tip

děkuji  


Indianska
28. 12. 2019
Dát tip

Páternoster černá zvěř kostel prázdná postel

Pecka. Hra a gradace.


Philogyny
27. 12. 2019
Dát tip

Všem Vám moc děkuji za přečtení a slova, někdy ani nevím, co odpovídat.

Snad jen, že jsou vánoce a tak se zase po roce dívala na Fimfárum od Wericha, je to takové naivní divadlo a já mám nejraději pohádku A´opadá listí z dubu. Píšu to taky pořád dokola... :)

Fascinuje mne tam ten ruční výtah, páternoster...a v lese se mi to všechno promítá pořád dokola, páternoster myšlenek, les, tma, peklo, žluté oči zvířat... jaro, léto, podzim, zima, zvířata přicházejí a odcházejí, slunce vychází a zapadá...i my...je to nekonečnost, svým způsobem smyčka, jak píše atkij...

pro Ellisee

...proč, já se taky usmívala, jak psala, postel jsem vyměnila za kostel, je to les a spávám tam...  :)


Musaši
27. 12. 2019
Dát tip DN

Páternoster v černém lese je zvláštní a velmi dekadentní představa, takový dekadentní surrealismus. - To mi z tvé básničky nejvíc utkvělo. Představuji si to jako velmi temný a strašidelný  obraz. Sebe si představuji v tom výtahu, jak zajíždím pod jehličí. Tip.


trojort
27. 12. 2019
Dát tip

...co zebe, tak určitě je...


atkij
27. 12. 2019
Dát tip gabi tá istá

Štírka trefně vystihla dojmy z básně. Svým způsobem mi dost připomínáš agátku. Ne obsahově, držíš si svůj osobitý, vrstvící styl. Od vás obou si odnaším opravdu silně emoční proudy, mezi nimiž pádluji, nechávám se unášet. Unášet k břehům vlastní fantazie a obrazům. 

Tvůj syrově přirozený, až meditativní výjev lesa myšlenek, láká se procházet, prodírat, větřit, vidět.

Páter noster k vertikálnímu směru od přízemností/příjemností k nebi/vlastní víře v nekonečné smyčce - zlatý střed básně. Přičemž celek Tvého "vesmíru" je záležitost hodna pozorování. Děkuji. 


Štírka
26. 12. 2019
Dát tip atkij, Gora, gabi tá istá

Prva a posledni jsou popisne a sdelujici, prostredni dlouha je tvuj vnitrni prozitek - ten nelze prevzit, lze jej asi jen okrajem procitit...?

V podstate mam pocit, ze je to trochu zacarovany kruh... utikas aby ses odpoutala a pritom neustale na tebe pusobi to, od ceho jsi utekla, abys po navratu postradala prave ten pocit lesa, ktery je asi nejvic... Slozite... anebo se mylim...? (Necekam odpoved, jsou to tve trinacte komnaty... )

 

 


Kočkodan
26. 12. 2019
Dát tip

Zebeš mě nenechalo chladným.


Sú tu ozaj silné slová, vhodné vybrané. 


lawenderr
26. 12. 2019
Dát tip

pro mě nejvíc ten prostředek  - vzpomínka:)


bixley
26. 12. 2019
Dát tip

Ano, les je takové posvátné místo... T.


dadadik
26. 12. 2019
Dát tip

**


Ellisee
26. 12. 2019
Dát tip

Omlouvám se za nevážnost u vážně podávané věci, ale na konci té druhé sloky mi vytanul úryvek z odrhovačky: skála kněžna postel ...


Ellisee
26. 12. 2019
Dát tip

Omlouvám se za nevážnost u vážně podávané věci, ale na konci té druhé sloky mi vytanul úryvek z odrhovačky: skála kněžna postel ...


Alegna
26. 12. 2019
Dát tip Gora

promlouvající ke mně nejvíc začátek a konec


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru