Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

JEDEN

15. 12. 2020
1
4
246
Autor
Litarts

-

Zvláštní, že člověk jen jeden,

byť na zemi je ho mnoho.

K jedinosti vždy tak sveden,

má-li tu i žít pro koho.

-

Zemře-li, není ničeho,

a přesto jedinců tolik.

Umístěním pro živého,

jeho úsměv, radost i vzlyk.

-

Každý se jednou představí,

sám sobě a v roli jiným.

Jako, originál pravý,

stavem svého žití pilným.

-

Zvláštní, že člověk jen jeden,

zemře-li, není nikoho.

A neví o sobě předem,

pak chvíli má něco z toho.

-


4 názory

Litarts
16. 12. 2020
Dát tip

1. báseň je kvalitní obsahem

2. formou

3. i současností sdělení

Tato forma nebyla originální v 19.století, ale kontinuálně navazuje i na ni.

 


Pořád nerozumím dotazu - čím napadám kvalitu, vždyť jsem ti to psal.

k té originalitě - Originální byla tato forma v 19. stol 

Ale promiň. Moje poznámky se tě dotkly. Už se nebudu vyjadřovat. Samosebou jako autor piš jak chceš. Ať se ti daří.

Radovan


Litarts
16. 12. 2020
Dát tip Nemámpřezdívku

Obsah i forma jsou v pořádku, jsou propracované a moje vlastní. Občas zpětně i něco drobného poopravím.

Kdo umí, umí a kdo neumí:

a) učí

b) se učí

c) se mučí

d) . . . .

Vy tu píšete o čtenářích všeobecně. Jenže on je rozdíl mezi mnohým čtenářem, který také píše básně a čtenářem, který má jiné zájmy, a tudíž není v konkurenčním vztahu, zaujatosti a závisti. Proto se nedivím, že je zde tak malý zájem o moje psaní. Napadáte moji kvalitu, ale čím?  To je, jako kdybyste napsal jinými slovy: nevystrkuj hlavu z davu, nebo ti ji někdo ustřelí.

Dávám svoje básničky také na servery blogů a tam je čtou čtenáři z řady zemí světa.

 


Dát tip Nemámpřezdívku

Ahoj, v nějakém komentáři pod svou básní jsi mě psal, abych to napsal lépe, nějak jsem na to pozapomněl reagovat,

tak až teď:

To, jak bych tvou báseň napsal já, nemá s umem tvého psaní žádnou souvislost. Ať bych byl lepší nebo horší.

Báseň, aby byla kvalitní, musí splňovat tato tři kritéria:

1. kvalita

2. kvalita

3. kvalita

A ta plní pouze AUTOR SÁM a nepomůže mu kritizovat jiné, jak zadrhnutá gramodeska opakovat, že tomu ostatní nerozomí, jak nevnímají děj. 

Hele, myslím si, že to, co tu píšu, co ti píšou další (všimnul sis té shody?), prostě víš.

Máš v básních velmi silná a potřebná sdělení. Je však forma, kterou píšeš lákavá tak, že bude čtenář ochoten se s tím sdělením setkat?

Představ si, že by znalec a milovník lesa, chtěl do něj přilákat lidi, kteří v životě neviděli les. Tak by jim ho namaloval a rozeslal. Ale namaloval by jej nevábně. Přilákalo by je to přijít se lesem osvěžit, pokochat? Je to srozumitelné?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru