Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Do sta

01. 08. 2021
2
18
493
Autor
Litarts

-

Jen tak prostá,

nač mnohých slov.

Květnatých vět,

i složitých strof.

-

Řidší výplet,

širší výhled.

-

A proč takový důraz,

vždyť každý květ chce kvést.

Rozvinout se, povznést,

oslavit pro svůj ráz.

-

Z poupěte květ,

a z květu plod.

Nového zrod,

spatřit svůj svět.

-

I jazyk verše chce se nést,

také hříchem nechat svést,

vůní květů unášet,

i mlčet od "á" do "žet".

-

Jen tak do sta,

slova prostá,

či rozvitá,

vždy každý projev vítá.

-


18 názorů

Dát tip Ptakopysk

Safiáne, chápu


Litarts
04. 08. 2021
Dát tip

Navenek, ale ten venek má i vnitřek. Když užijete i dost urážlivých výrazů, jako zde "nejapnost", tak je to Vaše subjektivní slabost.


Safián
04. 08. 2021
Dát tip

Pane Litartsi, je možné, že všechno máte promyšlené. Navenek to tak ale nevypadá. Navíc každý pokus o věcný rozhovor s vámi je marný, je pouhou ztrátou času. Nemám ho tolik, abych mohl pokračovat v planých diskusích. Mějte se pěkně.

 


Litarts
04. 08. 2021
Dát tip

Právě, že vidím a s nadhledem promýšlím, co píši. Nepíši rytmické nesourodosti, které překračují míru.


Safián
04. 08. 2021
Dát tip Gora, Kvitravn

Pane Litartsi, jak říkám, dostal jsem avízo. Jinak bych se nezastavil. Ale s vámi je to těžké. Dobře cítíte nedostatečnost svého verše, ale tolik si ceníte pěkného nápadu, který se vám povedl, tolik se jím kocháte, že nevidíte, nebo nechcete vidět, že v něm rytmická nesourodost překročila míru. To je v mých očích nejapnost. Dál vaše básně komentovat nebudu. Já mám vždy dobrou vůli, ale s vámi se diskutovat nedá. Ať to udělají ti, kterým jsou vaše básně určeny.


Litarts
04. 08. 2021
Dát tip

Oprava:  i mlčet od "á" do "žet"


Litarts
04. 08. 2021
Dát tip

Mohl byste poukázat na některou z básní, kde jsem použil křiklavého či nejapného rýmu? Každá báseň řeší svou vlastní obsahovou i formální problematiku a logiku. Hodnotitel je pak vždy více či méně subjektivní, nebo objektivní.

To jste myslel verš "i mlčet od "a" do "žet", který by se dal hůře recitovat? Ale ten tam také patří. I ostatní básně by se daly dobře recitovat, to ale záleží na jejich pochopení, tudíž i na recitátorovi. Všechny jsou rytmické, v proměnných rytmech, jako je i náš život.


Safián
04. 08. 2021
Dát tip Ptakopysk

Dostal jsem avízo, abych nahlédl a ... jsem mile překvapen. Báseň o básnění, poetický traktát. Pravda, přetrvávají tu některé básníkovy osobitosti, zejména rytmicky nesourodý rým. Ale tady není křiklavý nebo nejapný. Tady čtenář pochopí, že jej autor použil, ve spojitosti s volně umístěnou pomlkou, opravdu záměrně. Báseň by se dokonce, snad až na jedno místo, dobře recitovala.


Litarts
03. 08. 2021
Dát tip

Slabiku "při" nebo "u" jsem tam záměrně nedal. Předchozí tři čtyřslabičné verše vyvažuje, pro přednes obsahem trošku odsazený, poslední sedmislabičný verš. Nechtěl jsem z něj udělat "žvýkačku".


Dát tip Ptakopysk

takže nedokážeš, myslel jsem si to


Litarts
02. 08. 2021
Dát tip

Tu jsem tam právě nedal, z vyšších principiálních důvodů.


Dát tip Ptakopysk

:-) to nevokecáš, kostrbatost zakryješ leda tak v šuplíku, zamčeným

rozvitá - vítá ... stačí k "vítá" přidat slabiku a hned se to bude lépe číst, dokážeš to?


Litarts
02. 08. 2021
Dát tip

Ale tady jde o něco úplně jiného, paskvilem myslíte a píšete Vy.


Dát tip Ptakopysk

zkratka zkrátka dobrá je

umí sáhnout hluboko

nesmí však rytmu být

jako pěstí na oko

 

Ani zastaralou formu verše paskvilem nenahradíš! 


Litarts
02. 08. 2021
Dát tip

Žijete v dogmatech o básnických schématech. Vše je zde záměrem a také vyjádřeno v obsahu básně (zkratka, v kontrastu s rozvinutějším veršem, i nepravidelný počet slabik), což naopak posunuje zastaralou formu vázaného verše dopředu. Něco jiného je chybné kolísání veršů z neschopnosti a něco jiného záměr, logicky vyplývající z obsahu. Mízu to básni nesaje, ale naopak novou dodává. 


Dát tip Ptakopysk

i jazyk verše chce se nést

také hříchem nechat svést

 

a zde se to povedlo ...

hříchů je tu jako hmyzu

sají z básně hojně mízu


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru