Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ 1. KOLA ČTENÁŘSKÉ SOUTĚŽE I./ 2022

01. 04. 2022
2
159
4744
Autor
Báseň_roku

VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ 1. KOLA ČTENÁŘSKÉ SOUTĚŽE I./ 2022

POŘADÍ                                      AUTOR/KA                 POČET HLASŮ

………………………………………………………………………………........................

1.počátek jara staví kříže            - atkij                                        11

2.ostříhala sis vypadaný vlasy     - Philogyny                                9

3.Jak nás ten čas zná                    - R.J.Voříšek                              8

 

 Povzdechnutí                                - Lami                                          6

 na ostrově                                     - kvaj                                            4

 Víkem dolů                                   - Muamarek                                 4

STŘEPY MEZI KROKUSY                - blacksabbath                            2

Beznaděj                                          - Nami99                                   2

Mně ubývá sil...                               - Delfín                                       2

Sbohem                                            - R. Kedar                                   1

Dospívání                                         - 64T.B.S.                                   1

Remix Jaroslava Vrchlického        - supizmus                                   -    

 

Vítězná báseň bude zařazena do finále soutěže Báseň roku 2022. 

Autorka na prvním místě /atkij/, na druhém /Philogyny/ a třetím – počítáme-li jen básnířky – /blacksabbath/ obdrží hodnotné dárky od sponzora. Ceny: Parfém Chanel No5, šestiCD H. Zagorové, básnická sbírka + CD.  Výherkyně kontaktuji přes email… a sponzorovi básnířek, který si přeje zůstat v anonymitě, velmi děkuji za podporu soutěže! I třetí místo má svého sponzora - poslal poukázku na knihy v hodnotě 200,- Kč.

Všem autorům pak blahopřeji zejména ke čtenářskému úspěchu – a k odvaze vystavit své verše anonymně!  II. kolo bude vypsáno začátkem června 2022.

Zdraví Gora.


159 názorů

Jamardi
06. 04. 2022
Dát tip

Ano, je to dobrá kniha. Tři kamarádi také a také je mám doma. :)


Díky, Jarmilo, to je zrovna jedna z mých nejmilejších knih, ještě Tři kamarádi... 


Jamardi
06. 04. 2022
Dát tip Báseň_roku, Alegna

Dostala jsem kdysi na chmelu od Věry Barandovské za odměnu knihu Na západní frontě klid jenom za to, že jsem od pár lidí vybrala po pětikoruně a peníze jí předala. 


Silene
05. 04. 2022
Dát tip

Dobře, nějak se dohodneme, poradíme. Chvíli jsem teda myslela na Vigan, ale ta je stejně burn out. Upozorňuji, že je k tomu ještě i sbírka mých veršů a ten ručník z egyptské bavlny. Výhodou ovšem je, že až se bude kdokoli z výhry těšit, nebude se muset cítit jako debil před svými přáteli z Ivanofrankivské oblasti nebotakněco. 


Silene
05. 04. 2022
Dát tip

M.: rozhodla jsem se svou zjevnou amorální nepřejícnost odčinit. Věnuji ročníkové próze, ještě tedy nevím, kterému roku zpětně, ale věnuji... svázaný ročník Hustleru. Styl předevčím, ručník k ročníku. Trochu ohmataný, zuby má snad všechny stálé, kličky vytahané. O čem to vlastně mluvím?  

Aha. The People vs. Larry Flynt. 


blacksabbath
03. 04. 2022
Dát tip Gora, Alegna, dievča z lesa, Muamarek, Lami

Gratulace všem a velké díky organizátorce!!!!.....

(P.S. doufám, že pan sponzor tohle nebude číst....

a Goro...já na tvém místě bych se na to tady vyprdla....ať své kvality prokážou  jiní....)


Lami
03. 04. 2022
Dát tip

Máš pravdu.Jsem jako ti rusové, co po začátku války opustili Rusko.Nejsem nepřítel, pouze jsem nepochopil.


Silene
03. 04. 2022
Dát tip

Lami: Soutěž založenu mám, to jen tak mimochodem. Nicméně z tvé delší reakce nadobro poznávám, že ani ostatní podstatu mé původní promluvy s organizátorkou jsi nerozlišil, nevyrozuměl. Z těchto příčin pokládám tvou reakci za irelevantní, neboť pro tebe nesvedu více udělat ani času obětovat. 

Avíza jsou funkcionalitou písmáku určenou k tomu, aby tvá odpověď dorazila oslovovanému, nejde o nějaké potajmo. Pár lidí jsem tomu trpělivě učila, tebe již nebudu.

K3: I na mě toho hodně. Děkuji ale za reakci. 

MarcelaK: Trvalo mi pobrat, viz reakce pro K3. 


Lami
03. 04. 2022
Dát tip Gora

Podívej, až budu chtít se s někým pohádat, udělám to v práci a budu k tomu mít důvod.Zde respektuji každého i když s ním nesouhlasím a nikomu nepíšu co má říkat.Jen se mi nelíbí jak se někteří chovají.

     Píšeš, že některým služebně starším(což jsi i ty) o něco jde.Opravdu jsem ještě nezjistil o co vlastně.

Já jen chci občas vložit a tipy, jakkoli jsou milé, zas tak velkou vypovídací schopnost nemají.Kritizuješ Goru za soutěž.Proč?Založ si svoji a věnuj se jí.Obětuj čas a energii.

Jestli se ti na soutěži cokoli nelíbí, nepovažuješ ji za přínos, prostě ji ignoruj.Proč  házet bláto na jiné?

Protestuji snad já proti tomu, že muži nedostávají ceny?Ne, je mi to jedno.Ať si sponzor dělá co chce.Jsou to jeho peníze.Opravdu stojí těch pár korun za tolik křiku?

Kdyby se žádné ceny neudělovaly, tolik komentů by zde nebylo.

Nebudu nikomu potajmu posílat žádná avíza.


K3
03. 04. 2022
Dát tip Gora

Silene, něco mi taky uteče, nejsem tu pořád, tak za to se omlouvám.


Marcela.K.
03. 04. 2022
Dát tip

Lami mi avizo neposlal, ale já to pochopila. 


Marcela.K.
03. 04. 2022
Dát tip

Silene, to bylo na mě - to brzdi a kecy. Já totiž nepochopila, že to je báseň ;-)

Lami, když mě něco naštve, tak to dám najevo.  A jestliže tu někdo reaguje na pár kritických poznámek k průběhu soutěže tím, že jde o lynč a ukřižování, tak použiju i důraznější slovník. Protože vlezdoprdelky fakt nesnáším.


Silene
03. 04. 2022
Dát tip

Lami, umíš prosím tě s avízy? Používej je. Také existují identifikační oslovení, zacílení komunikace to obvykle pomáhá, to mi jasné je už nyní. 


Lami
03. 04. 2022
Dát tip

Přečti si koment MarcelaK ze 14:03:05 a bude ti vše jasné.


Silene
03. 04. 2022
Dát tip Marcela.K.

Lami, nevím, zda reaguješ na mě. Podle tipu příspěvku dievčeti usuzuji, že možná ano, nedá se to z formulace rozpoznat. Avízo nepřišlo, a tak ale asi ne.

Nechť si tu píše kdo cokoli chce, jsem naopak pro. Každý svůj názor. 

I tys novějším uživatelem, který možná dost dobře nevnímá, oč jde některým z těch služebně starších. Ale možná že naopak ano. Opravdu se mi nedaří z té reakce nic dešifrovat. 


Lami
03. 04. 2022
Dát tip

...takže brzdi a takové kecy si odpusť - demokracie v praxi?

Ještě pár komentů a spadne server.


Silene
03. 04. 2022
Dát tip

Inu, nevím, nesvedu to docela posoudit, ovšem týkal-li se poetický příspěvek uživatelky dievča z lesa také mé osoby, hej áno, připouštím, jsem tradičně nejprimitivnějším a nejbrutálnějším agresorem a tvůrcem všeho zla na tomto modroobláčkovém serveru. Příslušné vysoce hodnotné poetické přispění si beru k srdci a odebírám se opět klečet do kouta na několika svazcích své amatérské samonákladové poezie bez profesionálních korektur, zejména si dám potom náležitý pozor, abych nikdy nic dalšího již raději nesepsala. Například mírumilovnou výzvu, no fuj! 

-reálně ironický příspěvek-  


yss
03. 04. 2022
Dát tip Marcela.K.

No názor argument a protiargument sa tuná označujú výrazom lynčovanie a ukrižovanie? Trocha prisilné,nakoľko príspevky Silene boli v súlade s diskusiou a žiadnu agresiu, ponižovanie ani nadávky nepoužila ..Fakt nechápem,sloboda prejavu nič?


Marcela.K.
03. 04. 2022
Dát tip

Silene, teď jsi mě rozesmála a máš recht. Připomněla jsi mi jednu moji básničku o ostrově. Dovolím si ti poslat avizo od ní, musím přiznat, že vznikla díky inspiraci jednoho básníka ;-)


Marcela.K.
03. 04. 2022
Dát tip

No a je to tu - divča z lesa víš prd o tom, jak vypadal Písmák kdysi, před Gorou, takže tu nikdo nikoho nelynčuje, natož , že by ho křižoval. Silene jen napsala pár poznámek k pravidlům soutěže a pozastavila se nad tím, jak soutěž "funguje". Takže brzdi a takové kecy si odpusť. 


Gora
03. 04. 2022
Dát tip dievča z lesa

dievča, díky... 


dievča z lesa
03. 04. 2022
Dát tip Gora, Kvothe, Lami, Alegna, blacksabbath, Jamardi

milá Báseň_roku 

zdá sa, že ťa križujú, lynčujú a pod. 

nedaj sa, zachovaj pokoj, ignoruj 

v srdci sa ukáže, čo je dobré 

boj o moc je špinavá záležitosť 

ak násilník po akte 

namaľuje obraz, napíše báseň 

čo je to za dielo? 

želám pokojnú a mierumilovnú nedeľu

 


Silene
03. 04. 2022
Dát tip

Marcelo, samozřejmě, jsme jenom lidi. S tou inspirací na úkor, myslím, že ta se děje obecně, u sebe ji rozhodně pozoruji, v literárním a uměleckém světě se jedná v zásadě a do značné míry o samo tvůrčí podhoubí. Fenomenálních solitérů je opravdu málo. I Stravinskij později rád popíral svou inspiraci ruskou lidovou hudbou. Rozlišit mezi inspirací, epigonstvím a plagiátem, určit přesné hranice, které jsou pohyblivé, asi není vždy v mých schopnostech. Svou roli hrají aktuální emoce a následné zpracování, zužitkování, řekněme zkasírovaný prospěch, ale jak vidno, i to je otázka. Tím, že se pohybuje člověk v rámci nějakého společenství, je vždy ovlivňován. Na pustém ostrově se asi jako kojenec moc nerozepíše, úsměv. 


Marcela.K.
03. 04. 2022
Dát tip

Ano i to byl důvod mé ignorace - nevyžádané info v sz.

Střípky jsem spolkla - byla to ode mne blbost. Nemám patent na ten název a asi bych nakonec zvolila jiný. Ono střípků poletuje v liter. pokusech tolik ... já jen nemám ráda to "inspirování se" na úkor druhého autora.


Silene
03. 04. 2022
Dát tip

K3: Zdálo se ti např., že jsem nevěnovala žádnou energii TD? V návrzích? 

BR? Viz přípravu úvodního kola. Je to tedy promazáno o námitky uživatele, který byl provozovatelem zablokován a přál si následně odstranit svou digitální stopu, tudíž v současnosti ve snížené srozumitelnosti.

Ano, možná je mou velkou chybou, že mnoho technických i funkčních rad ke kdečemu jsem organizátorce udělila nezištně a v SZ, abych oplátkou obdržela leckdy informace, které jsem po organizátorce opravdu nevymáhala.

Naopak jsem se jí vždy ochotně zastávala ve sporech, kde se mi jevilo, že se nic neděje a je v právu také ona. Viz právě třeba kauza sbírky Střípky. 

Marcelo, souhlasím, konkrétní obsah SZ rozhodně nepublikovat.  


K3
03. 04. 2022
Dát tip

Já vím, teď jsem se díval na TD. To beru zpět. 


Silene
03. 04. 2022
Dát tip

K3: Mnoho diskuzí tu bylo promazáno. Je otázkou, zda překročené meze, nebo cenzura, to nikdo asi přesně neví; co však vím, že se tu mazalo leckdy i to, co nemuselo. Například latinice. Nadávka jako vyšitá. 

Z mého pohledu se tento list hodí. Organizátorce se také leccos hodí a leccos nehodí. Jsem tedy rovná a přímá, jako ona. 

Sama jsem dokládala nápady vícekrát, lze dohledat. 


Silene
03. 04. 2022
Dát tip

Ještě se vrátím odpovědět Marcele, ale tohle nevydržím, málem jsem si poprskala obrazovku. 

Pusíku, ty kecáš. Poslala jsem ti kdysi gramatické korekce a bylo z toho solidní rodeo. Fakt je ten, že nemohu říci, zda to bylo v SZ či na skle. Každopádně nick mND, potud moje paměť sahá. Vaše energie nebo naše Národní divadlo.   

yss, SZ používám a nikomu to nevyčítám, ani redaktoru, ale neargumentovala bych tím v rámci obhajob příslušných pozic. Jde o privátní aktivitu nicku jako takového a šlus. Nic, co by tak od redaktora měli k dispozici i ostatní uživatelé a čtenáři ne/dotčeného díla, kterým tak soukromá tichá aktivita souběžného nicku (řadový uživatel/redaktor) žádný viditelný kultivující prospěch nepředkládá a nenabízí.  


K3
03. 04. 2022
Dát tip

Silene, jednoduchý překlad, že jsem chtěl být nestranný, objektivní, ale třeba jsem to napsal špatně. Jenom bych chtěl dodat, čeho jsem si všiml vícekrát. Několikrát byli písmáci vyzváni aby podali návrhy na zlepšení a nikdo tam nic nenapsal. Možná později jo, ale o tom nevím. Proč nenavrhnete své nápady v kolonce diskuse, která je k tomu určená?


yss
03. 04. 2022
Dát tip

Pozri, keď niekto niečo nechce robiť tak to nerobí /viď hodnotenie do sz-pre mňa alibizmus,pre niekoho hodnota/ 

 


Marcela.K.
03. 04. 2022
Dát tip

Kdysi se mi Gora snažila vysvětlit, proč má takový "nadúvazek". Ona nic - to a2, který ji přemluvil, aby se stala redaktorkou poezie a Lakrov, který bez ní nebude v redakci prózy, kterou ji předal Olda po StvNovi. Ještě bych to někde dohledala, ale nechci porušovat pravidla Písmáka zveřejňováním SZ. Co mě tehdy přesvědčilo o tom "Irču" ignorovat byla jedna věta -" Tobě jsem se snažila to nyní říci po pravdě." To jako znamená co? Že jinak ostatním Písmákům lže? Víc k tomu nemám co dodat. 


Silene
03. 04. 2022
Dát tip Marcela.K.

Aha, sz. Víš tedy jistě, že jsi jediná?

Obsah diskuse asi uřídíš svou autoritou, myslím si. Mně jsi psala, že od tebe již vše, ale přesto sis nepřipustila nic. A proto se stále vracím, nemuselo tomu být. Ano, řeším také tvůj nekritický komplot s pseudoredaktorkou bixley a přemrštěný úvazek, na nějž se zároveň odvoláváš, když říkáš víc už nemohu.

Proto jsem ti zkusila doporučit: Uber si a dělej to dvojí zhoubné influencerství kvalitněji, možná jen jedno, možná raději žádné, to je na tobě; nebo uber ze soutěží, ale dělej něco tak, abys nevyvolávala rozpaky svým přetížením, které po tobě nikdo nežádá. Nebo ano?

Mně jako řadovému uživateli se naopak jeví nežádoucím, abys byla takto zjevně přetížená. 

A klidně tady ti to píši, ve jménu tvé navoněné autority. A když tedy myslíš, že to Safián vystihl, tak si to prostě myslíš. Já si zase myslím něco jiného, co občas vyjádřím. 

Dovolila jsem si dát najevo nesouhlas s tvými praktikami nejen v soutěži poezie. 


Silene, ano, Safián dokonale vystihnul, oč tu ve skutečnosti jde.  Tvá bonbóvá teorie zní zajímavě, i ostatní, ale není to tak /krom prvního roku, dvou, kdy jsem byla světem litwebů až nekriticky okouzlena/ - velmi často posílám autorům sz s výčtem gramatických chyb /když už jsi mi vytkla, že jsem rezignovala na gramatiku/ a pokud o to stojí, něco k obsahu děl. Mnohdy píšu své postřehy pod díla, a nejen kladné.  V poslední době spíš do sz, protože jsem často jediná, kdo něco autorům vytkne a jejich reakce jsou takové, jak jsi popsala - není jim to milé.

Což sice dost dobře nechápu,  ale vidím to také na jiných litwebech, kde krom Poety.cz a Poetikonu pomalu nečteš nějakou kritiku, ale jen chválu.

Tento list je však o výsledcích čtenářské soutěže v poezii. Děkuji za diskusi všem, kdo se drželi tématu.

 


Silene
03. 04. 2022
Dát tip

Ach, pardon, opomněla jsem vypíchnout, že uživatelku nicku Gora napadla nějaká další přísloví.

Inu, myslím, že je to signifikantní. 


Silene
03. 04. 2022
Dát tip

Asi ano, pokud jde o čas a krásu. Ale jak já to vidím, prvního prdu se tu dopustil uživatel nicku Safián. 


Safián
03. 04. 2022
Dát tip

Krásná diskuse. Zhmotněný prd. A kolik času ten proces zabral!


Silene
02. 04. 2022
Dát tip

Zkusím to přes noc uchopit. To bude nějaká herbartovina, já vím. No, lékárenské vážky v rukách a kvanta plíšků, s tím skoro nikdo neumí. 

Tu samozřejmě neví nikdo líp než ona, co nakonec počít s napsaným. I tak jsou lidi, kteří neváhají, až příliš neváhají. Mělo by mi to být putna. Jenomže není. 


Silene
02. 04. 2022
Dát tip

fr: Limity jsou. Právě proto nechápu tolik zbytečně zmařené energie, tak obří zápřah a úvazek s nulovou hodnotou nějakého posunu nebo zušlechtění. Bonbony, bonbony, bonbony. Snad kvůli nim. Myslím, že obvykle kdo tu začínal, neříkal skoro nic. Ale někam se pročetl, víš. Taková celkem běžná cesta, kopíruješ vybraný verš, řekneš hezké, mlčíš. A mlčí všichni, jeden mluví. Pak zase všichni koukají, co tu ten jeden řekl. A když se nikdo nerozmluví, tak se otevře další sáček. Proč ne, ale na to odsud kdysi lidi utíkali třeba na liter. Taky modrá. Modrá je dobrá. A na ty sáčky nepotřebuješ vytvářet dojem, že se snažíš. To je blbost, opilost cukrem. 

Cukr je jed, ne zásluha. 

Je strašně těžké říci všem Pánům Velkým Autorům, že je něco špatně. Ale bylo tu pár lidí, co to přesto dělali z takových těch dnes tu směšných důvodů. 


Silene
02. 04. 2022
Dát tip

Nevím, frku. Myslíš: Hezké. Tip. T + V? Nebo nějak jinak? Měj s mými interpretačními schopnostmi rovněž soucit, přečetla jsem za život kvanta mizerných textů, někde se to propsat muselo mezi všemi oficiálními spisy. 


Silene
02. 04. 2022
Dát tip

No, mám z toho taky depresi. Radši čtyři zdrsněné odsudky mých skvělých rýmů, na něž má disponent jiným vkusem své právo, než deset usměvavých utvrzení, že to zvorané metrum je hezké. Tip. 


Norsko 1
02. 04. 2022
Dát tip

Ale ten anální alpinismus už není ani úsměvný, je spíš zarážející


Silene
02. 04. 2022
Dát tip

Norskej, tys čas od času nestabilní sloučenina, ale třeba tvé kritiky umím docela zdatně překládat. Bývají velmi srozumitelné.   


Norsko 1
02. 04. 2022
Dát tip

Chválím silén. Je povznášející nebýt na všechno sám


Silene
02. 04. 2022
Dát tip

A jinak by tedy bylo dobré, kdyby se u dokonalých příměrů k volbám neopomínaly jisté problematické nedokonalosti samotné "svobodné" volby.  


Bačkovský
02. 04. 2022
Dát tip Báseň_roku, Alegna

Báseň, která vyhrála poslední soutěž je skvělá. Soutěž mi přijde férová, hlasuji pro text neznaje autora (abych také použil přechodník). Také bych chtěl někdy vyhrát.     


Silene
02. 04. 2022
Dát tip

K3: Prosím, potřebovala bych překlad poslední věty z mužštiny do esperanta. Prostě jí nerozumím. Uznávám, že na její interpretaci nemám dostačující schopnosti a odcházím si za trest číst angažovanou environmentální poezii do Tvaru. Myslím to upřímně. Doufám, že nemusím myslet jinak. 


K3
02. 04. 2022
Dát tip Zajíc Březňák, Báseň_roku

Já bych se vrátil zase k té politice, tedy příměru k ní. Je to tam obdobné jako na Písmáku. Pořád ji někteří obhajují a druzí zatracují. Je to stále dokola až se mi z toho chce občas smát a občas zase brečet. Jo, jsou svobodné volby, můžeme je využít, ale nechce se nám, radši zalezem někam do díry dštít síru. Stejně jako se pořád v politice nedaří, nedaří se stále ani tady. Ale to přece nezávisí na jednom člověku, ale na všech. Já se třeba zrovna téhle soutěže nezůčastnil, ale alespoň jsem ji svým způsobem hodnotil. A rád, i když na poslední chvíli. Jsem rád že tu soutěže jsou, ať už se mnou nebo beze mě. Co se týče cen, možná dělají víc zla než radosti. Třeba ve sportu dřív za totality na některých závodech dostávali všichni něco, nějakou cetku, aby byli spokojení a přišli zas a tři vítězové dostaly kazový vázy. Byli rádi ale neměli se čím chlubit. Dnes je to opačně, všichni zaplatí vysoké startovné aby se prvním třem zaplatilo a dostali k tomu kvalitnÍ dary a stejně se nadává. Tak si člověče vyber, zatracoval jsem někoho, nebo jsem se k někomu lísal?


yss
02. 04. 2022
Dát tip Silene

Silene, zbytočne sa hecuješ, súťaže odzrkadľujú aktuálny stav literárneho servera. Zároveň osobne si myslím,že cieľom súťaží nikdy nebola istá kultiváciu mysle,ducha, tvorivého písania či nedajbože liter povedomia  V podstate je to taká malá aktivitka, akože niečo sa robí,poďme sa zahrať..


yss
02. 04. 2022
Dát tip

,,Bere se pouze chvála.Co zpûsobilo,že to masívně podporují i redakce či spíše dvě redaktorky? " 

Tak kto ti na toto odpovie no !


Silene
02. 04. 2022
Dát tip

Ano, je tu teď klid. Nemusí se v podstatě banovat ani přeřazovat díla. Tak možná zavřít ty sáčky s bonbony, co akorát kazí chrup, a skvělá příležitost skutečně zkoušet psát něco víc než další průměrnou knihu. Chápu, že někteří lidé jsou již na stropu svých schopností, jiní se ale naopak potřebují vypsat, aby se vůbec dali trochu číst. Knížku pro radost a příbuzné si může udělat každý, ale opravdu ji potom někdo toužebně chce? Jak jen myslíte. 

Za mě: z BR vzešlo pár opravdu pěkných kousků. Jestli se z toho chce někomu plácat e-book, ať si hraje. Ale na papír? Aby z toho potom nebyl toaletní papír pro Ukrajinu. Tu nejde o urážku děl. Opravdu ne. 

Tohle kolo mělo 12 básní. Kolik pod nimi bylo pořádných postřehů od ostatních zúčastněných? Od cizích? Vážně nemyslím svých pár všelijakých zastávek, za něž jsem obdržela tisiceré díky, až mě to uvedlo do trapných rozpaků. Naznačuji tím reálný zájem, potenciál... malý. Takové Rychlé vítězství, které po pár dnech zas tak kdovíkoho nezajímá, nepřitahuje. Instantní je kolo BR. Ne, nemusí být delší, ale když se těmi texty ani kdovíjak nezaobíráte navzájem tady, opravdu budete každý druhý večer listovat vzešlým almanachem?  

Je to bez avíz, nechci obtěžovat. Čte, koho to zajímá. 


Janina6
02. 04. 2022
Dát tip

Jo jo, jsem tu od roku 2007, pamatuju... pamatuju. Písmák skutečně býval trochu jiný. Především zdejší redaktoři (tenkrát si vlastně říkali kritici) byli o hodně přísnější (zároveň mezi nimi bylo pár fakt kvalitních, co ti dokázali i poradit). A víc se dbalo na pravidla. Admini řádili a mazali kdeco a banovali kdekoho. Tak nějak se tu míň dělaly blbinky, řekla bych. Člověk si možná víc rozmyslel, než něco narychlo načmáraného uveřejnil, aby si neudělal ostudu. Na druhou stranu tady bylo od koho se opravdu poučit a přiučit. Ono se to asi všechno ovlivňuje navzájem. Teď mi to tu přijde takové milejší, veselejší... ale skutečných osobností, originálně píšících autorů, jako šafránu. Nejsou lidi :-) Ale nechci fňukat, že "dřív bylo všechno lepší", možná i my jsme byli dřív lepší, možná si za to můžeme sami.


Silene
02. 04. 2022
Dát tip yss, Janina6

Hm, Jani. Klidně se mohou za amatérskou básničku předávat třeba Nobelovky, vem to čert. O radosti tvůrců z psaní nepochybuji a z přisprostlé zištnosti je skutečně nepodezírám. O čem už nyní čistě za sebe pochybuji spíš... např. o uměřené soudnosti vášnivých obhájců tohoto nadšeneckého houbového pole (Finding Nemo). Jestli ti to mohu přeložit, osobně nejsem ani velkou podpůrkyní např. Morionů a Perlorodek, ale to se dá ještě jakžtakž brát, že jde snad o snahu vyrovnat vliv konkurenčních multimédií, ale že bych příslušnou motivační strategii zbožňovala a fandila jí, říci nemohu. To knížka a čas s ní strávený býval odměnou a ne úplatek za přečtení knížky, inu, časy se mění. 

Sám písmák býval relativně kritickým, v přístupu ostřejším amatérským médiem a neměl by furt jen rozdávat bonbony. Jo, bylo to tu občas drsnější, ale činilo to písmák písmákem, právě to, že si lidi nedávali jen ta lízátka. Já tedy pamatuji Goru jako elévku, z kterýchžto příčin reflektuji sesun kýženého redakčního úsilí až do Aže. Kdysi se tu psaly nějaké kritiky, že? Třeba s chybami ve výkladu, ale směřovaly ty bitky možná ke snahám o "vyšší literárno". Všelijak, ano. Dnes? Napsat ostřejší výhradu pod dílo už definitivním zločinem. Samé zdvořilostní kličky nutné nebo raději nic. Bere se pouze chvála. Co způsobilo, že to masivně podporují i redakce či spíše dvě redaktorky? 

Myslím, že se dá celkem pochopit, PROČ např. NEBYL sponzorský zájem žádného nakladatelského domu o tuto marginální soutěž. Možná ještě tak nějaké distribuce, ale i ty projevují své nešvary (viz kauza právě influencerství a pseudorecenzí). Každopádně cena v podobě knižního poukazu dávala smysl, rovnala se další teoretickému sebevzdělávání.

Pracnost zakládání děl atp. vůbec nerozporuji, rozporuji však princip samotných hmotných ocenění v souvislosti s křehkou tematikou některých básní a tu tajuplnou změnu. Jestli tedy máte rádi citáty, můj oblíbený je:

Manon Markétě. Pokora. (Alexandre Dumas ml.)

Ale holt tu dostačující pokoru v sobě nemám asi já.

Jen ještě se zaptám: kolik z řadových autorů se má tendenci držet dávného zlatého pravidla za zveřejněné dílo pět reakcí? Ano, není to povinnost, zmizel úpis. S neaplikovaným nepsaným pravidlem mizí trochu i písmák, ne litweb, ale písmák. Samozřejmě hovořím o komunitním písmáku a nikoli majitelově koncepci, která tuším není kdovíjak známá ani propagovaná. 

Píši vše zaráz, když se stalo mé rozčilení takovým tématem a tolik jsem to prožívala. Jistě, že reakce pod díly jsou tím nejvíc. Možná by se mělo tedy pracovat na nich a ne na bláhovém sponzorování, které se domnívám není vůbec zapotření a jen organizátory zdržuje a odvádí od úsilí. Věčné přeposílání. Za pár řádek? 


Gora
02. 04. 2022
Dát tip

avi Muamarek...


Gora
02. 04. 2022
Dát tip

Janino, probírala jsem před časem s Muamarkem a jinými, že by se z této soutěže nechal udělat almanach, bylo to v plánu. To by samozřejmě bylo skvělé, někteří z autorů si knihu sami nevydají a sbírku by uvítali...

Jsem také zaskočena, podle mne se zde dělá z komára velbloud. Napadají mě i další přísloví...

Pro mě je /byla/ nejdůležitější radost, s níž jsem pořádala tuto i jiné soutěže, bez toho se to dělat nedá. Ten zápal se pak přenese i na jiné. Všimla jsem si za těch pár let, že někteří autoři sem přišli se soutěží a jiní zas poezii téměř nepublikují, jen při BR. Někteří zase odešli. Písmák je živý organizmus a takový zůstane m.j. i pokud se tu něco zajímavého bude dít. 

Jinak opravdu již nemám, co bych k tématu dodala.

 

 

 


Janina6
02. 04. 2022
Dát tip Gora, R. Kedar, K3, Alegna, blacksabbath

Tak jsem znovu nakoukla s odstupem a prošla další komentáře a nejspíš už chápu, co se nelíbí Silene a Luzz. I tak mám stále stejný pocit, že v případě toho sponzora šlo o dobře míněnou nabídku, možná trochu nešťastně zaměřenou "výhradně na ženy", to mi skutečně přijde poněkud trapné. Ale že by ocenění mohlo "devalvovat" soutěž... to se mi stále nezdá.

Soutěžila jsem s literárními pokusy (hlavně v mladším věku) mnohokrát, NIKDY ne kvůli nějakým cenám, proboha. Co jsem chtěla, byla možnost srovnání s jinými, od toho asi soutěže jsou, a především šanci dostat vyjádření od poroty, ve které se obvykle najde alespoň někdo, kdo literatuře rozumí a jehož slovo má váhu. "Besedy s porotou" byly tím hlavním, co mě zajímalo. A samozřejmě možnost publikovat, poslat svou básničku mezi lidi. Že jsme dostali nějaký diplom nebo pár knížek, bylo milé. Ale že třeba potom vyšel sborníček s vítěznými pracemi, který se dostal ke čtenářům, to byla pro mě cena jako hrom.

Tady jsme na amatérské a (převážně) i anonymní půdě. Soutěže tady považuju za zpestření, zdroj inspirace, možnost, jak si všimnout nějakého autora, kterého jsem zatím pro sebe "neobjevila". Žádnou odbornou porotu tady nemáme, hodnotíme se navzájem. Dělá nám to radost. Nebo ne? Já sem pro tyhle radosti chodím. A že někdo věnuje do takovéto soutěže, přesněji "soutěže", dárky pro vítěze, mi přijde jako další důvod k radosti. Ne k dramatu. Přiznám se, že mě tahle diskuse hodně zaskočila.

A jsem moc ráda za odpověd Philogyny, která píše o hře a o radosti.


Lami
02. 04. 2022
Dát tip Janina6, Gora, Kočkodan, K3, Alegna

Ubohost, zřídit si nick, ze kterého se plive po jiných.Nedivím se, že je na Ukrajině válka.Tady je také.A všechno jen pro pár mizerných cen.Jen obyčejná závist.

Proč jsem od vás HUBANE dostal avízo?

Ne, nezajímá mne to, stejně jako vy.


Nazdar, HUBANE - pokud se chceš skutečně do soutěže přihlásit a ne "shazovat" ceny a osobnosti, tak v červnu bude vypsáno II. kolo.

 

 


Asi to bude mít, yss, zádrhel v tom, že tipy, příp. výběry /opět/nepůjdou autorům, ale BR. Nevím, nejsem IT, co bylo v mých silách jsem promyslela, na víc prostě nemám.


Rozumím, klikací odkazy.

Příště je dám aspoň na první tři místa. Jinak si jejich vkládání "užívám" při přesouvání básní z Dílny na Hlasovací arch. Nejsem technicky zdatná. Díky za připomínku.


yss
02. 04. 2022
Dát tip

Pcardon...ja som sa pýtala / zopakujem / neuvazovala organizátorka že pri  vyhlásení výsledkov / chapeme po ukončení súťaže/  zverejní celé texty autorov ?

vysvetlim 1.miesto napr xxxxx a dám celý jeho text básne.....2.mirsto získala yyyyyy a dám celý text jej básne....čitateľ sa nemusí preklikávať , duplicitné tipovanie nehrozí...aj keby tipoval tak tipy idú autorovi textu Vyhlasenie výsledkov a autori si môžu text potom v kľude kdekoľvek vystavovať.

Každopádne je to v tvojej réžii,len vravím,že to príde nedomyslené v tejto podobe...


yss, soutěž je od začátku anonymní, v tom vidím přínos pro tvůrce - a když si pak autoři své dílo vystaví na své stránce, mohou se k básním vyjádřit i ti, kdo BR nesledují. 

Někteří si ji chtějí celkem logicky zařadit ke svým jiným básním, zvláště je-li částí nějakého cyklu či sbírky. 

Dokončím tento rok již rozběhnuté soutěže a nebudu v ní pokračovat. 

Kdo se chce BR zúčastnit, další kolo bude v červnu, pak v září a v prosinci. V lednu 2023 závěrečné /za rok 2022/.


yss
02. 04. 2022
Dát tip

No mňa zarazilo aj to skoro triplicitné tipovanie.Neuvažovala organizátorka o tom, že pri vyhlásení výsledkov súťaže zverejní texty v plnom znení aj s autormi vo svojom príspevku ?? Predišla by možno tomu,aby sa text duplicitne vyskytoval s rozdielnym počtom tipov alebo komentárov. Totiž prídem si potom ako blbec,keď včera tipujem text,a dnes je ti zasa,akurát nie ten zo včera,ale ten "nový"...dávam si asi hlúpu otázku sama pre seba,,že to akože zasa ???

Pritom ak by som to tipovala aj počas súťaže tak je to už triplicita,čo už vnímam skôr ako technickú nedotiahnutosť respekt.nedomyslenost súťaže


Silene
02. 04. 2022
Dát tip yss

Ironie? V mém předchozím komentáři? Co prosím?

Ireno, mýlíš se. Podívej se na své výběry, ústupky, už tě skoro nezajímá ani jakost textů, ani gramatika. Za všemi si opravdu stojíš? Nejsou to trochu Baťovy cvičky spíš?

Ať už písmák pojede dál, nebo zestárne, dokud nezanikne, éra sladkých bonbonů se tu propisuje, víš. 

Co třeba míníš výrokem "je tady dost skvělých autorů"? Proboha, vždyť tu skoro nikdo není. Nechme stranou, čím to je, zda jakostí zdejší práce, nebo demografickou křivkou, ale slyšíš se, čteš se, jaký nesmysl říkáš? 


Silene, má slova díků nebyla servilní ani ironicky míněna. Na rozdíl od tvých ve tvém předchozím komentáři.

O "laťku" bych se nebála, je tady dost skvělých autorů a autorek k jejímu pozdvihování a životaběh Písmáku si poběží dál svojí cestou, ať se na něm podílí nick Gora anebo ne.

To je z mé strany skutečně vše.

 


Silene
02. 04. 2022
Dát tip Marcela.K., yss

Irčo, opravdu ti nestojím o nějaké věčné servilní díky. Ani o vysvětlování, komu by sis co kdy troufla či netroufla říci o jeho nechápání; mám v paměti jiné tvé reakce na podobné repliky, obvyklé přecházení jakéhokoli jemného náznaku, a tudíž i základ jisté zkušenosti.

Prosím tě, prosím NESNIŽUJ neustále laťku písmáckého konceptu v rámci jakési všesměrné dobrotivosti až na úroveň pavrpojntové prezentace se srdíčky. A zkus se trošku zamyslet nad svými celkovými možnostmi. Toto činím navzdory vášnivému zastávání se tvé osoby ostatními uživateli a opravdu za to nepotřebuji sklidit žádný výběr ani tip.   

A prosím, nyní nepokorně, ZAMYSLI SE, kolik již ti to tu na písmáku naznačovalo uživatelů, o nichž se skutečně nedá říci, že by nevěděli, co činí. PROSÍM ZAMYSLI SE. Kvantita není kvalita. 

Učiníš-li tak, DĚKUJI JÁ TOBĚ. A to opravdu. 

Je mi velmi líto, že jsem nucena navzory tvým údajným schopnostem empatie a interpretace sdělovat tyto náznaky až tak DOSLOVNOU cestou. Snažila jsem se, MARNĚ. 


Silene, díky za tvá fundovaná hodnocení v BR. 

S dalšími věcmi, které jsi v diskusi naznačila, se bude muset čtenářská soutěž buď vyrovnat - anebo taky ne - sama. 

 


Jamardi
02. 04. 2022
Dát tip

Jsem ráda, že to tady Gora organizuje a taky si myslím, že by si zasloužila odměnu. Gratuluju všem výhercům a oceněným.


Nami 99
02. 04. 2022
Dát tip Jamardi

Velká gratulace vítězům a velké poděkování organizátorce.


Silene
02. 04. 2022
Dát tip

Velmi se organizátorce omlouvám, že jsem dostatečně nevyzdvihla její vleklé a časově jistě velmi náročné úsilí se soutěží, která sice nemá žádnou kvalifikovanou porotu, ale soustavně pracuje na kultivování písmáckého prostředí, a to až do té míry, že za chvíli půjde nabídnout už naprosto libovolné podmínky k naprosto čemukoli. Omlouvám se, že jsem podcenila její zjevně dostačující rozlišovací schopnost ohledně vlastně všeho. Více takových Gor! (aluze na... ehm, koncept)


R. Kedar
02. 04. 2022
Dát tip Jamardi

Rovněž bych se rád připojil s poděkováním Goře za její čas a úsilí. Ty by si si zasloužila největší cenu!  Nejen za nadšení, které tomu venuješ, ale mnohdy i za "vděk" který musíš snášet.


Lami
02. 04. 2022
Dát tip

Zajímavá debata.Kdo by tušil, kolik problémů mezi lidmi je?

Chci jen poděkovat Goře za její práci a čas, který věnuje organizování soutěže.


Luzz
01. 04. 2022
Dát tip

delfíne, já klidně tomu darovanému koni hledět na zuby budu... a pokud se mi nebude pozdávat, s díky ho vrátím tam, odkud přišel. a ať si kdo chce co chce říká o nevděčnosti.

 


Gora
01. 04. 2022
Dát tip

Delfíne, prosím tě, a také Zajíce, abyste se zde - u soutěže v poezii - zdrželi debat o politice. Děkuju!


Delfín
01. 04. 2022
Dát tip

ZajíciBřezňáku! Pokud jde o Fialu, nesdílím tvé nadšení z někoho, kdo se dostal k moci změnou pravidel na poslední chvíli, což je asi závažnější, než ty dohady zde. Nemám rád ODS a speciálně zrovna tohoto propagátora Czech Pride a manželství homosexuálů. Vadí mi to zneužití jména posvátného svazku pro něco takového. Mají registrované partnerství a právnické věci jako majetkové vztahy, lze řešit extra vyhláškou, která všechno taxativně vyjmenuje, tedy společný majetek, vzájemnou vyživovací povinnost nebo dědické vztahy. Ale blbnout dětem hlavu tím, že třeba jednou je tatínek chlap, podruhé maminka či naopak a nechat je vyrůstat v "rodinách", kde chybí vzor pro jednu rodičovskou roli je pitomost. Už takhle zmršili výchovu a vrací se nám to jako bumerang. Z jaké rodiny asi byl tem učeň, vo včera v Praze zabil mačetou učitele? I když taky nechápu, co dělal 73 letý stařík a hlava yogínské komunity v tomhle věku zrovna v učilišti. Zmínili, že byl pedant ze staré školy. (Nás v 1.třídě taky jedna slepice nutila sedět s rukama za zády a kdo se zavrtěl nebo složil ruce na lavici, dostal poznámku. )

A to, co vláda předvádí, aby se zavděčila, je taky podivné. Máme tu prý už 300 000 Ukrajinců. O vlastní lidi, co skončili díky lichvářům na ulici se postarat neumí, ale teď se snaží někomu zavděčit. Předtím zrovna ODS se podílela na tom, že učitelé museli zvládat víc dětí a to jim k tomu nacpali i postižené děti, samozřejmě bez potřebných asistentů. A teď chtějí snad nafouknout školy a nacpat jim tam cizí žáky. Četl jsem, že Ukrajinské školství šlo po r.2015 úrovní dólů a jejich absolvent střední školy je na úrovni 2.stupně ZŠ. ZŠ mají členěnou stejně jako my. Ale jak chtějí, aby ty děti bez znalosti jazyka a patřičné úrovně znalostí šli na střední u nás?! Nezvládají to ani absolventi některých ZŠ i díky benevolenci ministerstva školství, které dává školám volnost si určit, co, v jakém rozsahu a podle jakých učebnic se budou žáci učit, k tomu jsou ti soukromé a církevní školy a fakt nemám pochopení pro to, když zkrátí počet hodin matematiky, aby měli modloslužebnictví! Acže schvâlili víc učebnic pro jeden předmět, počínaje slabikáři...Nám učebnice půjčovali, dnes se musí kupovat a stejně jako pomůvky stojí msjland. A pak se rodina přestěhuje a musí kupovat jiné a dítě má dvojí stres: změnilo prostředí a ještě třeba je rozdíl v tom, co umí ono a co spolužáci...:-(((

 



Delfín
01. 04. 2022
Dát tip

LUZZ, darovanému koni na zuby nehleď! Tohle není soutěž, kde by ceny darovalo nějaké nakladatelství. Kdo dal parfémy, je podle Irenky sám amatérský básník. Ani nechce zveřejnit jméno, aby si dělal reklamu. 

O skutečné ceny předem dané ceny se soutěží třeba zde: https://www.literarnialchymie.cz/literarni-souteze/

Jsou tam čedké, ale i slovenské soutěže a  ob jeden rok i německá, kde jde už o hezkoi částku. Jen je nevýhoda, že to posíláš asi ve 4 exemplářích poštou a je dáno, jakým písmem etc. A Němci tvoji báseň přeloží do němčiny., což si nějak nedovedu představit, protože nepíšu volným geršem a nedělám si iluze, že by to někdo přeložil tak, aby se to rýmovalo a zachovalo si to podobný rxtmus. :-P 


Delfín
01. 04. 2022
Dát tip

Silenevinflata? Chápu, že hvozdíci jsou hodně  početmá rodina, asi 900 druhů, to jednoho v dnešní době nabudí.Ale Irenka nemůže za to, že tohle zbytečně prožíváš! Ona tu obětuje svůj čas, aby nám to tu zpestřila, ale jsme pouze amatérský portál a pokud se někdo rozhodne dát nějakou cenu navíc, je to jen bonus.

Skutečné soutěže najdeš tady: https://www.literarnialchymie.cz/literarni-souteze/

Katka ten seznam pravidelně aktualizuje.

Měj se fajn!


Vyjádření sponzora, který věnoval tři ceny:

....sponzor nedostává žádné texty předem k výběru a ceny se budou měnit podle jeho mínění a nikdy nebude známo předem, které kolo soutěže bude sponzorováno.Má jen jedinou podmínku.Aby se ocenění dostalo ženám - autorkám.Snad to není tak moc....


Silene
01. 04. 2022
Dát tip

Díky, Luzz. Opravdu. Moc si vážím, že je tu někdo natolik vnímavý, aby to pochopil. Snad nejsem takový debil, i když po dnešku už si fakt nejsem jista ničím.  


Silene
01. 04. 2022
Dát tip

OMG. 


Luzz
01. 04. 2022
Dát tip

díky za avízo, kvothe, i když nevím, proč jsem ho dostala.

jinak jasně, podobné soutěže jsou od toho, aby se vyhrávaly hodnotné ceny... a účastníci mají být nakonec rádi, že se štědrý sponzor s parfémy objevil, že jo.

to jako fakt nikdo nechápe to, co se tu silene docela zřetelně snažila vysvětlit?

achjo.


Díky všem za debatu.

Během soutěže se nic neměnilo, jen po vyhlášení výsledků byla připojena informace o cenách. V době oznámení o soutěži jsem o sponzorských dárcích nic netušila... a když mi domů /po domluvě s dárcem/ ony ceny došly, budu je schovávat v šupleti jen proto, že předem nebyly známy? Dárce neznám osobně - mohlo by se také stát, že by ceny slíbil, já je vypsala a pak asi kupovala sama, kdyby si ze mě vystřelil... teď již vím, že plní své slovo.

Je tak aspoň dobře vidět, že autoři nekalkulují o výhrách a píší z jiných pohnutek, a tím bych diskusi ukončila.


Kvothe
01. 04. 2022
Dát tip Jamardi

Co se týká hodnoty ocenění, je vysoká. Ale když se nalezne sponzor, tak si říkám, proč ne? Co se týče tématu první básně - je spojená s aktuálním válečným tématem, jestli chtěl sponzor něco tím naznačit, ponechme stranou. Spíš mě zarazila ta genderová nevyrovnanost. Proto jsem rád za to, že se našel druhý sponzor. Já osobně (jako mužský účastník) bych byl rád i za pouhá cd...:)

Již bych to však nerozmazával a pro příště bych dal jenom vědět, že se počítá s případnými cenami. Goro, myslím, že všichni jsou rádi, že to vše organizuješ. Pouštím mezi nás holubici míru...


vesuvanka
01. 04. 2022
Dát tip

Gratuluji všem vítězům!


Zajíc Březňák
01. 04. 2022
Dát tip K3, Marcela.K.

Delfíne, co předvádí Fiala? Konečně ministerský předseda, za kterého se nemusím stydět. Teď už jen, aby příští rok volby na Hrad dopadly rozumně a éra Zeman-Babiš-(Okamura-Vojtěch Filip) definitivně skončila.


Silene
01. 04. 2022
Dát tip

Delfíne, už jsem výše vysvětlila, odůvodnění uvedeno. Subjektivní i objektivní. 

Ano, dokonce rozlišuji i takové nuance, jako jsou poukazy na knihy; nebo finanční versus hmotná (a jaká konkrétně tedy) versus poukazová odměna nezletilým při kulturní soutěži; nebo motivace bonbonem od učitelky na ZŠ, která pomůže tak akorát jí, nikoli žáku. Ber to jako důvodnou přecitlivělost. Můj nick vychází z latinského pojmenování květiny, to jen tak mimochodem, přesto to zřejmě skoro nikoho nenapadne. 

Na druhou stranu zase tak detailně neprožívám, kdo kde bydlí a s kým je kamarád. 

Ale ráda ti to zopakuji: BOUŘÍM SE PROTI ZMĚNĚ PRAVIDEL V PRŮBĚHU SOUTĚŽE, KTERÁ NEMÁ BÝT RECESÍ. MĚNIT LZE, ALE NIKOLI V PRŮBĚHU KOLA, TO SE MI SAKRA NEZDÁ. STAČÍ? 


Delfín
01. 04. 2022
Dát tip

SILENE, tohle je šílené!

Nějak nechápu tvé protesty proti soutěži...

Bouříš se proti věcnému odměnění, když sponzor se přidal až v průběhu, ač nemohl znát autory, ani předpokládat, kdo vyhraje? Já bych si tipnul, že je to úspěšný dealer Avonu či Oriflame (taky jsem dělal, byť zpravidla pro rodinné příslušníky za režijní cenu, nižší než v katalogu anebo jako dárky). 

Nebo ti vadí, že báseň na aktuální téma to není dost odměněna?! Či se ti naopak příčí, že se takhle zneužívá, protože autorka mohla předpokládat, že jí lidé dají víc hlasů?

Loni byly poukazy na knihy, letos už tedy ne. Myslím, že účast v soutěži je motivována spíše tím, že se člověk donutí něco stvořit, byť ta situace (covid, zdražování, válka či to, co předvání Fiala a spol.) moc músám nakloněna není...

Aspoň já to tak beru, že jsem se dokopal obratem něco spáchat. Já se naladil poslechem písní Pavla Bobka a při jedné jsem sepsal to, co tu mám.

Jinak se zkouší zapojit na pp, kde je i Irenka, do drabblení, padesátek a letos obnovili i tématické dny. Pár se nás sejde a jedinou odměnou jsou známky a komentíky a na závěr prosté vyhodnocení dle známek.

Píšeš, že ty by sis sama nemohla příp. cenu vyzvednout. Což bych ještě chápal, taky znám autorku, co žije v Německu. Odešli z ČSR po r.89.

 

 


Philogyny
01. 04. 2022
Dát tip lawenderr, Janina6

Taky posílám gratulaci všem, kdo se zůčastnili a taky těm, kdo komentovali. Beru to jako hru. Já nevím, pořád jsem někde uvnitř kus dětství, ráda se na něco těším, taky mám ráda, když pomůžu a má radost někdo jiný, je to i moje radost, vrací se to. Píšu to asi naivně, ale je to pořád stejný. Ty pocity. Nikdo určitě nevkládal báseň na sklo kvůli nějaké výhry. Ta moje byla dopis. Nemohu si dovolit publikovat reakci adresáta. Je to život. 


Silene
01. 04. 2022
Dát tip

Irčo, o těchto cenách vím asi matně. Nejsem si jista, snad jsem hlasovala někde v ročním kole, musela bych se také podívat do tabulek. Žes kdesi zmiňovala, že poukazy již nejsou, si vybavuji právě. Brala jsem tak, že v současnosti je soutěž nezištná. 

Jde mi teď o toto kolo. Nelíbí se mi to v souvislosti s válečnou tematikou, připadne mi to jako plivanec. Všem ostatním se to líbí, je to ok. 

Ještě jsme do toho přimísili obecnou genderovou rovinu, je z toho akorát hokej pro tebe asi.  


Silene, za nepřející tě nepovažuji.

Šla jsem archivem BR a nalezla z 5.3.2020 -

Dobrý spolek Písmáka věnuje autorům na prvních třech místech celoročního kola poukazy na knihy v hodnotě 500,-, 300,- a 200,-Kč, za což mu velmi děkuji.

 

Tvořte, posílejte své básně!

Zdraví Gora

 

Jako organizátorka nebudu /vzhledem k nově udíleným cenám/ hlasovat ani soutěžit, pouze "moderovat" průběh soutěže v komentářích.


Silene
01. 04. 2022
Dát tip

Irčo, jde o téma aktuálního válečného konfliktu. Pokouším se to naznačit od prvního příspěvku, který jsou rozdělila na část obecnou (týkající se i BR) a část s poznámkou k aktuálnímu kolu. Zjevně je jakékoli mé vyjádření nesrozumitelné a mou chybou, že jsem předpokládala jakýsi podobný jemnocit i u druhých. NIC bych si nevzala. Sponzor vstoupil do hry, kdy sice netušil, kdo vyhraje, ale texty již k dispozici měl. Snad tedy mohl potěšit tebe, když máš s organizováním tolik práce a již nic dalšího nejitřit, neboť to se při běžícím kole dle mého soudu dělat nemá, nevyplácí. Tahle soutěž, myslela jsem, je jako relativně vážně míněná.  

Ale ukázalo se prostě, že se nejedná o nějaký můj jemnocit, leč jen prostý omyl nízké a nikomu nepřející bytosti. 


Hned jsem tvé hlasy odečetla...

Ne, věcné ceny jsou skutečně poprvé. V minulosti byl nějakému výherci BR poslán kupón na knihy od KAZDY/jako i u PM + TD/, ale spolupráce s nimi loni skončila.


Silene
01. 04. 2022
Dát tip

Iren, ano, prosím, smaž je. Sama bych jako autor NEDOKÁZALA PŘEVZÍT ŽÁDNOU věcnou cenu za báseň na tak křehké aktuální téma, jaké se v tomto kole soutěže objevovalo. Jedinou možností, jak se takovému riziku vyhnout, by zřejmě bylo soutěže se neúčastnit. Jako pouhá hlasující bych nechtěla a nechci podporovat soutěž, která eventuálně honoruje básně na výše naznačené téma. Je to jen a jen můj problém a možná mi trvalo se k němu náležitě prokousat. 

Byla jsem však přesvědčená, že jsem před vlastním zapojením se do aktivity v rámci tohoto kola nikde o cenách nic nezahlédla; avšak se skalní jistotou to netvrdila, neboť veškeré starší dokumenty k BR jsem si znovu neprocházela. 


yss, díky za zájem, Radovan již dostal emailem kupón na knihy... od dalšího sponzora, také anonymního... ještě to doplním do textu, v diskusi je to napsané.


yss
01. 04. 2022
Dát tip Báseň_roku

No jo...zasa to staré známe že každá minca má dve strany .. organizátorka je určite happy že vôbec našla nejakého sponzora,ale keďže autorky dostanú vecne ceny,tak možno by bolo fajn dať aj Radovanovi nejaký ten krém alebo cd  .inak to môže práve viesť k tomu nežiadùcemu gender efektu...osobne si myslím,že vecná  cena nebola pre nikoho motiváciou...na druhej strane do budúcna fľaštička by toto všetko zjednotila.../ ..


Díky, Jarmilo.

Jsou pořádány desítky soutěží v poezii a ceny různé anebo žádné, podle možností. Účast v soutěži je dobrovolná a možnost přijmout či odmítnout výhru také.

Silene, jestli chceš, odečtu tvé HLASy. Byť mne to mrzí.


Silene
01. 04. 2022
Dát tip

Iren, tak jestlis pochopila, omlouvám se ti, že jsem si po dni přeplněném nešikovným vysvětlováním, které se mi nedaří, troufla napsat, že bys to ode mne asi nepochopila.

PROSÍM, ODEČTI MÉ HLASY ZE SOUTEŽE, KTERÉ JSEM SE NECHTĚLA ZÚČASTNIT, AŤ TU NEMUSÍM VÍC PŘEKÁŽET A KÁZAT NĚJAKÉ NESROZUMITELNÉ NESMYSLY. DĚKUJI. 


Jamardi
01. 04. 2022
Dát tip

Já ceny všem, kteří vyhráli, přeju.


Sponzor je /podle mě/ docela normální muž, am. básník, a chtěl prostě jen povzbudit ženy/básnířky, které uspěly v soutěži. Nabídnul ceny hned v počátku Hlasování, netušil, kdo vyhraje. Já také ne, samozřejmě.

Jiný neznámý doplnil výhru pro Radovana, já ceny pošlu. Nikdo tu není nadmíru opěvován, že poslal ceny /ani by o to nestáli/, ale je slušnost sponzory zmínit/poděkovat, což činím.

Silene, netroufla bych si komukoli tady napsat, že něco nepochopí/nechápe....

Začátky soutěže byly krušné, neustále / a z mého pohledu mnohdy nesmyslně/ napadané. Pokud by to mělo pokračovat, nemělo by to pro mě smysl klání pořádat - jen pokud bude zachována tvořivá, přejícná atmosféra.


Marcela.K.
01. 04. 2022
Dát tip

V tomto případě souhlasím se Silene a taky bych se nenechala dohledat :-) Naštěstí nesoutěžím, protože soutěže v poezii mi připadají fakt hodně MIMO, ale to je věc názoru a vkusu. Stejně jako ceny sponzora, což bude - nejspíš dost velkej vtipálek :-)


Silene
01. 04. 2022
Dát tip

Iren: Nebo vyřešit prostě. Stačí prostě odečíst pár hlasů, které jsou neplatné. Třeba moje. Nehlasovala bych v této soutěži, tušit tuhle divnou úlitbu... nevím čemu. Nechala bych ji v klidu těm, co by souzněli s nastavením. Účastnila jsem se a komentovala a hlasovala v souladu s jistým etickým nádledem na celou situaci, která je ale teď jiná. Víc už fakt říci neumím. Konsternována.  


Silene
01. 04. 2022
Dát tip

Janino, pro mě jsou ta ocenění výsměchem tématům, jichž se některé básně dotýkají. Osobně bych nechtěla být pragmatickým fejsbůkovým autorem, který si na citlivém obsahu přihřívá svou poetickou polívčičku a vrtí si potěšeně rukama, kde s tím uspěl. Cítila bych se, že zrázím, o čem jsem psala. Odpusť mi mou naivitu. 

Zkasírovat neohlášenou cenu za text, který by měl plnit jednu z nejnáročnějších rolí poezie, to si prostě vůbec nedovedu představit. A mylně jsem se tu předběžně zastala autorské cti v této otázce. 

Mea culpa. 


Janina6
01. 04. 2022
Dát tip

Jo takhle ?! Tak to mě fakt nenapadlo. Ale sponzor přece nemohl předem vědět, která báseň (a tedy s jakým obsahem) vyhraje.

Za sebe musím přiznat, že jak parfém, tak sada gumových kachniček by mě potěšila (mě vůbec fakt, že mi někdo sám od sebe chce něco dát, připadá jako zázrak v dnešním pitomém světě). Musím na tramvaj, tak pardon, že už zmlknu (ale možná je to dobře :-))


Silene
01. 04. 2022
Dát tip

To nic, Iren. Nepochopila bys to, jako já to nechápu. Ode mě bys to určitě nepochopila, když se mi to až doposavad nepovedlo zprostředkovat a předat.

O prvním kole vím docela dost, netřeba mi připomínat.

V tomto kole se domnívám, že obsah básní je s určitým typem přístupu docela provázán, ale beru to prostě příliš naivně. 


Luzz
01. 04. 2022
Dát tip

janino, nikdo sponzorovi nenadává. spíš se tu pár lidí pozastavilo nad tím, jestli je parfém opravdu vhodná cena do literární soutěže, kor pro báseň, která má takové téma (navazuju na gořina slova o tom, že sponzor se ozval až v průběhu soutěže).

je to jako bys do básnické soutěže poslala text, kterej třeba reflektuje vážnou nemoc nebo jiný téma, který se tě dejme tomu dotýká, a na konci soutěže bys náhle zjistila, že vyhráváš... třeba sadu gumových kachniček. přihlásila bys za takových podmínek ten text?

anebo ještě jinak... pokud má sponzor koule, klidně se může odtajnit a vysvětlit, jak to s tím parfémem myslel... třeba se nakonec ukáže, že zase nic nechápu... že to byla opravdu jen a pouze jeho dobrá vůle... ale mám pocit, že to bych chtěla moc.


Janina6
01. 04. 2022
Dát tip

Silene, jestli jsem neposlala avi, omlouvám se, nebylo to schválně. Upřímně řečeno ti asi vůbec nerozumím. Jestli to chápu dobře, předem se o žádné ceně nemluvilo, lidi soutěžili (přepokládám) proto, aby si ověřili reakce čtenářů v anonymní soutěži. Ale pokud se nakonec vítězové dočkají i "věcného" ocenění, co je tom špatně? Připadá mi to super. Omlouvám se, že asi opravdu nechápu, co ti tak moc vadí. Je to určitě moje chyba, tak se prosím nezlob.


Silene, s čím se šíbuje?

Nikdy předtím jsem nepořádala žádnou soutěž, jen jsem je viděla na PP. Trvalo mi, než jsem vychytala, jak na hodnocení, že ne tipy, ale hlasy...  Když se někdo prozradí nebo vloží již publikovanou báseň, je vyloučen. Hlasů je dle počtu básní - do 15 jsou tři, nad 15 pět. Nejsem si vědoma něčeho proti etice...


Silene
01. 04. 2022
Dát tip

Janino, proč tobě se na začátku nezdálo to absurdní hlasování? Asi nešlo o banalitu, nebo ano? Že jsou nějaká vstupní kritéria, která nefungují, šíbuje se s nimi. Divná šaráda. Prostě máme každý jiný vkus. Ten svůj jsem dala najevo, to se snad smí. Tajuplnému sponzoru se to říci jinak nedá než tady.   

Hele, myslete si, co chcete, udělám to taky tak. Pokud jde o my, stačilo jej doplnit o avízo. Sama jej Ireně neposílám jen z těch příčin, že by je asi měla dubletně. 


Díky za názor... i když odsudek soutěže jako celku se mi zdá příkrý. Vkus sponzora bych si nedovolila hodnotit, a že i mne překvapilo jeho rozhodnutí o výherkyních/básnířkách snad ani nemusím dodávat.


Janina6
01. 04. 2022
Dát tip Báseň_roku, blacksabbath

Zírám. Nakonec vynadáme sponzorovi? Ještě že je dnes toho Apríla...


Silene
01. 04. 2022
Dát tip

Sponzor mohl projevit trochu vkusu. Tím nemyslím v otázce tzv. nosu, tam má vkus výborný. Míním společenského vkusu tak, jak jej bohužel vnímám asi jen já. Poučím se z toho. 


Silene
01. 04. 2022
Dát tip

Díky, nemám zájem stále cyklicky vysvětlovat cokoli dalšího. Ber to prosím tak, že mám jiné ideály. Soutěž se pro mne tímto okamžikem stala zbytečnou a nedůvěryhodnou, ba podezřelou, výsměšnou. 


Silene, uvidíme, co na to výherkyně... sponzorovy úmysly obdarovat básnířky nesouvisejí s obsahem jejich básní... jsem pouze zprostředkovatelka přeposlání, ceny mám již doma.

Měla jsem předtím na mysli, jak souvisejí s tvou myšlenkou, že soutěž nebudeš "narušovat"... jistě víš, jak ráda jsem tě viděla u básní /za ostatní nemohu hovořit, ale jsem přesvědčena, že tvé komentáře četli/.


Silene
01. 04. 2022
Dát tip

Irčo, napsat já jako autor báseň s takovým obsahem, jaká vyhrála, ta cena by mě uvedla do strašlivých, ale strašlivých rozpaků. Připadala bych si nepatřičně. Ale nejsem autorka, a tak do toho nemám co kecat, plus možná bych si měla umět prakticky poradit a honem někoho potřebného cenou obdarovat. 

Ne, nejsem autorčina mluvčí, ty víš, že ne. Jen tak cosi sděluji za jakousi vyšší autorskou etiku, ale třeba se šíleně mýlím. Prostě jsem mimo, je to možné. 


Silene, velmi jsem uvítala tvá hodnocení básní, a určitě nejsem sama, zvláště pro autory je to přínos. Nerozumím tvé poslední reakci... tedy souvislostem, které jsi naznačila.


Silene
01. 04. 2022
Dát tip

Ještě jinak, sponzor mohl v tomto kole klidně tiše obdarovat organizátorku. Žádné viditelné rozpaky by se nespustily. A snad by taky měla zaslouženou, korektní radost.   


Silene
01. 04. 2022
Dát tip

V pořádku, Irčo. Autory jsem z ničeho apriori neobviňovala ani tebe. Stále se pokouším sdělit ještě něco dalšího. Zkrátka vžila jsem se do modelové situace a asi takhle, kdybych vůbec kdy byla s to uspět v takové soutěži, pokud bych se účastnila, mně by se ti výhru předat nepodařilo = nedodržela bys sponzorovy podmínky. 

Pokusím se ani BR si již více nevšímat, ať jí stále nějak nenarušuji... standardy. 


Báseň_roku
01. 04. 2022
Dát tip Zajíc Březňák, Janina6

Díky za diskusi kolem cen, tušila jsem, že nastane.

Sponzor mne oslovil v průběhu soutěže a předat ceny básnířkám byla jeho podmínka. Takže ceny nebyly předem avizovány, účastníci psali a posílali básně ze zcela jiných pohnutek.

Ceny nebudou udíleny pravidelně. Poukazy od nakl. KAZDA již nejsou k dispozici... se sponzorem je to vysloveně náhoda a já jsem za ni /za soutěžící/ ráda... To je asi tak vše, co k tomu mohu dodat.

Sama si vážím každé básně, která do BR přijde, a kdo mne zná blíž, ví, že to pro mě není klišé. Je časově dost náročné dělat vlastně jakoukoli soutěž zodpovědně, dodržet termíny, v ní slíbené, něco nepoplést /což se mi také občas stane/ a hlavně nezklamat ty, kdo mi svěřili své texty! Jim, a že jich za čtyři ročníky BR je stále dost, i těch, kdo se zapojují hodnocením, děkuji.


Silene
01. 04. 2022
Dát tip

V současném chatrném stavu věcí bych se na motivaci cenami vykašlala, prestiž dolovala z jiných pohnutek, ale nejsem oprávněna hovořit za autory soutěžních textů, v jejich kůži nejsem. 

Pravda je ovšem taková, že sama ten krém nezasponzoruji, ani mě nehne. 


Luzz
01. 04. 2022
Dát tip

přesně, silene. proč nemůže Voříšek dostat aspoň krém na ruce?


Alegna
01. 04. 2022
Dát tip Gora

Co se cen týče, vnímám to tak, že jsou takové, jakého se podařilo sehnat sponzora, tedy, čím se sponzor zabývá? Možná se mýlím. Možná by organizátorům pomohlo, pokud má někdo možnost sehnat jiného sponzora?

Osobně si myslím, že nikdo ze soutěžících nesoutěžil kvůli cenám. Být "dobrý" v očích čtenářů je přece dost silná motivace.

 


Silene
01. 04. 2022
Dát tip

A je mi jasné, že sehnat ceny není zase jen tak, to respektuji. Jen zamyšlení, zda je to fakt ok motivace i z organizátorského hlediska. Nevím, hledím na to rozpačitě, za mě podstata jisté konsternace. Ale stalo se mi to už i jindy, připouštím. 


Silene
01. 04. 2022
Dát tip Gora

Luzz, genderová vyrovnanost, že? 

Obecně k hladině, kategorii cen: poukázka povězme vlastně třebas na jednu sbírku básní autora, kterou bych si ráda přečetla a vlastnila, za jednu obětovanou báseň s omezenými autorskými právy mi přijde z adekvátních. Možná přesně akorát. 

Jinak... přiznám se, zaskočilo mě to, nenastudovala jsem si případné ceny předem, výhercům je přeji, pokud o ně stojí, ale sama bych měla do jisté míry divný pocit. Proč? Viz téma výherní básně. 

Lidi, nevím, asi tomu nerozumím, promiňte. 


Luzz
01. 04. 2022
Dát tip Gora

parfém za báseň... jako nevím... a proč jen básnířky... to taky nechápu...

když už ty ceny musí být... nebylo by lepší je nějak tematicky... uchopit?

(nic proti poukázce, ta mi přijde vlastně v pohodě, takto symbolicky)


Báseň_roku
01. 04. 2022
Dát tip Janina6

Zajíci, Radovan dostane poukázku na Knihy Dobrovský v hodnotě 200,- Kč. Od jiného sponzora, který rovněž nechce být jmenován...


Dát tip Gora, Kvothe

Pro Zajíce Březňáka: náčelníku, ty ses mě zastal (J. Cimrman)

vzdávám se ceny

ve prospěch ženy


K3
01. 04. 2022
Dát tip Gora

Blahopřeji i já. A pozor je jaro!:).


Janina6
01. 04. 2022
Dát tip Gora

Veliká gratulace všem "na bedně", ale můj obdiv patří vlastně všem zúčastněným. Pěkné básně, dík za zážitek.


Zajíc Březňák
01. 04. 2022
Dát tip Gora

A Radovan na třetím místě nedostane nic? 


Kočkodan
01. 04. 2022
Dát tip Gora

I já provádím přípoj s gratulačním komentářem směřovaným k bedňákům. Ovšem i ostatním vyjadřuji pochvalu, že nebojácně přiskočili do soutěžního ringu. Nikdo nedostal takovou nakládačku, že by ho museli odnést.

No a nakonec chci organizátorku Irču ubezpečit a uklidnit, že se na ni za uspořádání BR opravdu ani trochu nezlobím. Čestné slůvko expionýra. (mrk)


Gora
31. 03. 2022
Dát tip

Ještě poznámka - autorství je odtajněno a básně si lze kdykoli vystavit na vlastní stránce...


organizátorce velké díky


Delfín
31. 03. 2022
Dát tip Gora

Blahopřeji vítězům! Sice jsem své HLASy dal pozdě, ale nebýval jsem teď doma. No, vítězku jsem trefil...


Alegna
31. 03. 2022
Dát tip Gora

Gratuluju vítězům a všichni zúčastnění si zaslouží můj obdiv, organizátorce patří díky


Dát tip Báseň_roku

sláva vítě vítězce, čest zbytku


Gratulace vítězům a s dovolením několik avíz...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru