Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hlasování IV. kola celoroční soutěže poezie /2022/

21. 12. 2022
7
69
2698
Autor
Báseň_roku

Vážení soutěžící a čtenáři.

 

Hlasování BR proběhne od 21.12. do úterý 31. prosince do 18,00 hodin.

Bude se hlasovat způsobem, který již dobře znáte - 

 

možností připsání vybrané básni bod formou:

HLAS.

 

Na tipy se v součtu hlasů nebere zřetel.

Není povoleno dát hlas ani tip vlastní básni! Počet Hlasů je

upřesněn podle počtu básní - tentokrát na 3 vámi vybraná  díla.

Komentování je samozřejmě vítáno, i podrobnější rozbory

básní.

Začátkem ledna 2023 vyhlásím pořadí čtenářsky úspěšných básní za 

IV. čtvrtletí.  Nicky tvůrců již připojím k názvům děl soutěžících. 

Seznam děl je zatím v Dílně a  již jsou doplněny klikacími odkazy sem.

HLASUJE SE ZDE - po dočtení seznamu básní  - v komentářích...

Dobře se bavte!   Gora

 

.............................................. SEZNAM DĚL:

Srdceklam

Nejsi

Špitla mu...

ZPĚTNÉ ZRCÁTKO

Kdo chodí nocí pouští, vidí hvězdy

Studené vyhlídky

Do tepu vran

P(R)OTRHANÁ

to pták hrál hlad na střevíc

biela čierna

Kavárna u Vltavy

Korálky z hvězd

Místenky

Miluji moře i podvodní svět...


69 názorů

Gora
31. 12. 2022
Dát tip

losto, tvůj hlas zpod básně Špitla mu... připíšu sem, na hlasovací arch - a dík.

losto: Špitla mu


Gora
31. 12. 2022
Dát tip

Ostrichu, tvůj hlas pod dílem Místenky připisuji sem, aby se na něj nezapomnělo. Dík.

Ostrich: Místenky


Gora
31. 12. 2022
Dát tip Zajíc Březňák, Jarmila_Maršálová

Díky všem, kdo hlasovali, ještě je možnost do 18,00.

Pokud bych nemohla dnes vyhlásit výsledky, bude to zítra, vyčkejte prosím s případným publikováním soutěžních básní až do výsledků, děkuji za pochopení!

Hezkého Silvestra a Nový rok. 


Silene
30. 12. 2022
Dát tip

Jamardi, tu vůbec nejde o to, že Báseň roku končí, nechať.  

I Gořina soutěž je totiž od prvopočátku její privátní iniciativa, kterou někoho nadchla, někoho naopak otrávila a která časem v očích některých uživatelů byla popasována na všem prospěšný písmácký projekt, jakým ovšem není a ani nemůže být. 

Pokud nazýváš vměšováním např. snahu nezdegradovat zdejší prostředí na spotřebitelskou soutěž, doporučuji zaregistrovat účtenku z nákupu v drogerii teta. 


Jamardi
30. 12. 2022
Dát tip supizmus

Luzz, tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne. To je pragmatický fakt. Nic by vám nebránilo nevměšovat se a uspořádat soutěž dle vlastní libosti. Ale asi se mýlím.


Luzz
30. 12. 2022
Dát tip

goro, prosím, nedělej ze sebe mučednici. není to důstojný.


losto, nenapsals, jaké básni dáváš svůj HLAS... mohl bys prosím doplnit, může se hlasovat nejvýš pro tři básně, díky.


losto
30. 12. 2022
Dát tip

HLAS


Kočkodan
29. 12. 2022
Dát tip Gora, supizmus

Samozřejmě že ani tentokrát nebudu jen nečinně přihlížet, jak uživatelé a uživatelky v roli voličů rvou svoje favority do BR-urny. Věren tradici se k nim připojím. Dvě soutěžní dílka jsem vybral rychleji, o třetí kousek se porvala dvě. O poraženém zachovám taktní mlčení. Níže se tedy objeví v abecedním pořádku trojice, která si vysloužila můj

 

HLAS:

 

Srdceklam

to pták hrál hlad na střevíc

ZPĚTNÉ ZRCÁTKO 


Silene
29. 12. 2022
Dát tip Luzz

Fascinuje mě kterak fatálně je pojímána eventualita, že pořadatel jednoduše dostojí vlastnímu slovu a ukončí svůj pionýrský projekt s nešikovným nastavením a přemrštěným názvem.

Ač by pořadatel nebo kdokoli z naříkajících a lkajících teoreticky hned na druhý den mohl klidně rozjet projekt o poznání promyšlenější a uměřenější ve svém konceptu, který by nebudil tolik estetických a funkčních rozpaků. 

Však poznatků a zkušeností za daný čas dost.

Ne, ne, tudyma zřejmě překročitelná řeka neprotéká. 


Janina6
29. 12. 2022
Dát tip Gora

Irčo, díky za všechnu tu práci se soutěží. Momentálně silně nestíhám, takže se omlouvám, že jsem "jen" hlasovala a vůbec nekomentovala. I tak čtení soutěžních básní byl pro mě moc pěkný zážitek, na internetu v poslední době jeden z nejlepších.


blacksabbath
29. 12. 2022
Dát tip supizmus, Muamarek, Alegna, Gora, Viviana Mori

Zrovna takhle soutěž byla super. Hlavně tím, že byla anonymní a tak v ní ne(z)bylo na to oné  "já na bráchu a brácha na mě".

Irče se nedivím, ale je mi to líto.

Irčo....děkuji za tvůj čas pro písmáky na Písmáku!!!!!!


Jamardi
29. 12. 2022
Dát tip Gora, blacksabbath

Také jsem si soutěž oblíbila, protože básně v ní uvedené jsou psány hodně od srdce. Ireně se nedivím. To se nedalo a skončilo to až poté, co napsala, že soutěž ukončí.


Díky, Delfíne, za tvé vyjádření k soutěži.

Kdo sleduje BR, ví, proč jsem se rozhodla ji ukončit.

Rozhodně ne kvůli ojedinělé poznámce.

Jinak Próza měsíce je měsíční soutěž a Tématický den také. Jak to bude s nimi se ukáže časem.

 


Philogyny
29. 12. 2022
Dát tip Gora

Chtěla bych dát hlas básničce Špitla mu...zůstala mi hlavě celá a vidím i ten plamínek. Nad ránem se probudila a vzpomněla si na text. Je psaná prožitkem a citem, jako předchozí dvě, kterým jsem dala hlas, podle toho jsem posuzovala. Je to jen můj vnitřní pocit. Asi, že jsou vánoce a všechno na člověka více doléhá. Líbí se mi nejvíc ze všech textů. A jsem zvědavá, kdo vložil...   :)


Delfín
29. 12. 2022
Dát tip supizmus, blacksabbath

   I já bych ti, Irenko, rád poděkoval, že jsi to tu oživila zorganizováním soutěží, nelitovala času ani námahy  a sehnala i sponzory. To skončí i ta kvartální próza nebo tématické dny?! (I když na to jsem si zatím netroufl nebo spíš nenahlédl ve správný čas, neměl nápad nebo se věnoval jiným věcem.)

   Stejně jako Sváťa i další si myslím, že přihlížet ke kritickým připomínkám těch, co se nikdy nezúčastnili a přesto jsou stále nespokojeni i se způsobem možných odměn, které pro ně nejsou dost motivující, je nesmysl! Tys to přece dělala pro ty, co se zúčastnit chtěli a že jiným bránila jejich lenost či nedostatek inspirace, to je jejich problém! Chápu ovšem, že takové reakce otráví a berou chuť tu něco dělat...    

   Jaký je rozdíl v přístupu na pp, kde si jen tak pro radost drabblíme na zadání a odměnou je jen dobrý pocit, že se člověk přinutil, prokázal vynalézavost, netrhal partu a něčím přispěl k pohodě! 

:-)


Philogyny
28. 12. 2022
Dát tip supizmus, Muamarek

Já bych tedy nekončila. Šla bych po svým. 


supizmus
28. 12. 2022
Dát tip Gora, blacksabbath, Viviana Mori

Ale ne, konec tak pěkné soutěže kvůli několika zamindrákovaným hlupcům? Ach jo... Ale chápu, že čelit těm zvratkům musí být dost hnusné. Takže moc díky Irčo za tu spoustu práce, kterou sisi s pořádáním vždy dala a za tu radost, kterou nám to dalo. Díky soutěži jsem se dostal k textům, které by mi jinak zůstaly skryty...


Gora
28. 12. 2022
Dát tip Muamarek

Díky, Marku, vím, žes od začátku příznivcem...


Muamarek
28. 12. 2022
Dát tip supizmus, Jarmila_Maršálová, K3, Jamardi, blacksabbath, Kočkodan

Irčo, právě ti, kteří se nezúčastní, budou mít vždy největší výhrady k čemukoli. Zdaleka ne všichni - ale většinou ti sami. 

 Za sebe Ti za tuto soutěž, jíž jsem se v minulosti pravidelně účastnil, velmi děkuji. Bral jsem ji jako oživení tohoto serveru - a řadu lidí včetně mé maličkosti bavila. 

 Chápu znechucení z věčných výhrad, ale jsme tu i ti, kteří byli za tento počin rádi. Každopádně díky moc. Měj se krásně.


Jarmila_Maršálová
28. 12. 2022
Dát tip Báseň_roku, Muamarek

velká škoda(( vrtalů se najde vždycky dost a dokážou otrávit i ničit, jak jednoduché sem neklikat! Dobrý skutek byl po zásluze potrestán( Přeju ti hodně odvahy do dalších plánů a děkuji za skvělé počiny bývalé i budoucí


Gora
28. 12. 2022
Dát tip

Jarmilo, dík!

Ano, tohle kolo je labutí píseň BR.  V lednu ještě závěr za letošní rok. 

Proti soutěži se sneslo tolik námitek (vesměs ze strany těch, kdo se neúčastní), že v ní nebudu pokračovat... 


HLAS

Do tepu vran

Srdceklam

Špitla mu


Brrr! Konec BR? To snad ne! 


Muamarek
28. 12. 2022
Dát tip supizmus

Rád bych se zde vyjádřil ke komentářům k dílům, kterým je udělován hlas. Z mého pohledu je dobře, aby tato díla byla komentována. Aspoň je zřejmé, co koho oslovilo a jaké motivace ho vedly k udělení svého hlasu. Nemyslím si, že by tyto komentáře někoho jiného ovlivňovaly. Každý máme svůj rozum a svá kritéria pro hodnocení. Můj subjektivní dojem: Díky komentářům ta soutěž žije...


K3
28. 12. 2022
Dát tip Muamarek

Safiáne, myslíš že je soutěž pouze pro horní vrstvu ke které zřejmě patříš?


Gora
28. 12. 2022
Dát tip

Díky za HLASy...

Safiáne, několik mých známých tady čte soutěžní povídky i soutěžní básně bez toho, aby četli komentáře pod nimi - i tak lze přistoupit k jejich posuzování... a vše si přečtou až poté, co odhlasují.


Philogyny
28. 12. 2022
Dát tip

Hlas pro Srdceklam a Zpětné zrcátko, jeden si ještě nechám na rozmyšlenou. 


64T.B.S.
27. 12. 2022
Dát tip

Hlas pro -Miluji moře

               Do tepu vran

               Špitla mu

Pohodové vánoční svátky a hodně radosti při psaní pa


HLAS pre 

P(R)OTRHANÁ 

Špitla mu... 

Kavárna u Vltavy


Safián
27. 12. 2022
Dát tip Gora

Goro, mně je to přece jedno. To je tvoje věc. Já se jen divím, že připomínky k poezii v poslední době čím dál víc podněcují k ideologickým blábolům všeho druhu. Myslel jsem, že Písmák je liberálním serverem 21. století a ne Rudým právem neblahé paměti. Pravda, na zátop byl jeho formát ideální.


Safián
27. 12. 2022
Dát tip

Šabreji, tebe se to netýkalo. Byla to obecná připomínka.


Stárnoucí vlku, pro BR to je důvod k radosti, že ses stavil a početl. Také zdravíme a přijď zas...


Gora
27. 12. 2022
Dát tip

Safe, v posledním kole posledního ročníku BR není dobré měnit pravidla. Soutěž končí v lednu 23 - kdy se "utkají" básně, čtenářsky úspěšné z r. 2022.

Potom můžu já nebo kdokoli, kdo by se organizace chtěl ujmout dát k dispozici Písmákům anketu, jak by si ideálně soutěž v poezii /pokud vůbec/ představovali. A uspořádat ji např. pod jiným názvem, který nebude tak iritovat část Písmáků... atd.

I tipy a počet hlasů přece čtenáře v podstatě ovlivňuje. Vidím příležitost v tom, něco zajímavého se dozvědět o svém díle - DOKUD jsou zde básně ANONYMNÍ. Po vyhlášení výsledků se toho autoři již mnoho o svých textech nedozvědí: 1/ budou známi konkrétní autoři, což kritiky ovlivňuje

2/ nic není starší než včerejší Písmák, takže kdo by se zabýval hodnocením ex post? Jednou to tak /neúmyslně/ bylo a ani sami autoři ono hodnocení PO nečetli, což je samozřejmě pro ně škoda.

Šabreji a vy, kteří jste přispěli k oživení a tolik potřebné reflexi - díky. 


Eben32
27. 12. 2022
Dát tip

Ještě dodatek, v minulé kole soutěže jsem si trochu rýpnul do pana Babiše (Motýle!), to bych si v sočastné Číne nebo Rusku dovolit nemohl.


Eben32
27. 12. 2022
Dát tip Gora

Šabrej, tady to je zaběhlé tak to, tak se tím netrap. Komentáře byli dobré. V jiných soutěžích to je třeba jinak. Jsem rád, že můžeme psát skoro co chceme, za minulého režimu by to nebylo možné. Vše hezké i rok 2023 přeje Standa


Safián
27. 12. 2022
Dát tip

Básně by neměly být před koncem hlasování rozebírány a hodnoceny. Může to ovlivnit výsledky.


Stárnoucí vlk
26. 12. 2022
Dát tip Báseň_roku

početl jsem a jdu o dům dál ))   šťastný nový rok a hodně zdravíčka 


lawenderr
26. 12. 2022
Dát tip Gora

Ještě hlas pro Srdceklam :) ten název je běsnej, ale text má kouzlo letící mýdlové bubliny - jen ho nesmíš uchopit ... ale tak krásně letí! :) a hezky se s ním bolí


Gora
25. 12. 2022
Dát tip

Díky za hodnocení a HLASy, dámy...


Janina6
25. 12. 2022
Dát tip

HLAS:

Místenky

to pták hrál hlad na střevíc

biela čierna


atkij
25. 12. 2022
Dát tip

Krásné sváteční ráno, milí Písmáci, 

dovoluji si hlasovat pro tyto básně:

to pták hrál hlad na střevíc 

Srdceklam 

biela čierna 

Do nového roku přeji hodně zdraví,  lásky, inspirace. A také vám zároveň za vše děkuji a alespoň virtuálně objímám. 

 

 

 


Gora
23. 12. 2022
Dát tip Muamarek

Díky, Šabreji, zejména za tvá hodnocení u básní. Všem za HLASy.


Ptakopysk
23. 12. 2022
Dát tip

hlas ..... protrhaná, špitla mu


K3
23. 12. 2022
Dát tip Muamarek

Aby rozum nezaostával a doprovázel ho cit. Děkujem. 


Gora
23. 12. 2022
Dát tip

Díky vám oběma! Vyposlechnu ráda...


Delfín
23. 12. 2022
Dát tip Muamarek

Děkuji Markovi za jeho moudrá slova, která i namluvil. Nemám zatím své stránky, abych ho napodobil, ale dám sem aspoň odkaz na starší PF, co tu mám  a dá se zpívat. Třeba někoho inspiruje k pozitivnějšímu vykročení do nového roku...

https://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=484385

:-)


Muamarek
22. 12. 2022
Dát tip supizmus, Gora, Jarmila_Maršálová

Všem tu chci popřát krásné svátky vánoční. Ať se vám daří co nejlépe i v roce dalším:

Aby rozum doprovázel cit…

 

Přeji nám všem, ať hlavně nejsme sami.

Ať nikdo není jako ten kůl v plotě.

Ať lidská srdce jsou nám drahokamy,

a ať nám bližní není hřebem v botě.

 

Přeji nám víru v to, co je v nás cenné.

Přeji nám světlo. Tma se rozestoupí.

Nechceme-li mít všechno rozvrácené,

jsou v prvé řadě třeba pevné sloupy.

 

Přeji nám zdraví – těla, duše, mysli,

aby byl člověk moudře nezávislý,

a ať nám význam lásky není skryt.

 

Přeji nám sílu v chvílích, jež nás tíží.

Přeji nám svět, jenž neskládá se z mříží,

a aby rozum doprovázel cit.

http://muamarek.cz/files/mp3/aby-rozum-doprovazel-cit....mp3


Lami
22. 12. 2022
Dát tip

HLAS - 1. Do tepen vran

            2. Špitla mu...

            3. biela čierna

 

Místenky - škoda, že nejde dělené třetí místo.Snad mohla poslední věta znít:  I já věřím na zázraky.

Hezké svátky.Přeji všem, aby byl rok 2023 lepším, než ten právě končící.

 


kadeřavá
22. 12. 2022
Dát tip

Mistenky hlas


K3
22. 12. 2022
Dát tip

Srdceklam - HLAS

Do tepen vran - HLAS

Místenky - HLAS

 

Soutěž má smysl.


Gora
22. 12. 2022
Dát tip

Díky za HLASy a přáníčka...


Delfín
21. 12. 2022
Dát tip

Pozdrav všem!

Ploutví mávnu zas,

těmto třem 

udělím svůj HLAS:

 

1) Srdceklam

2) biela čierna

3) P(R)OTRHANÁ

 

A kdybych nepřiplul již více,

než rok se s rokem prostřídá 

ať přinese vám létavice

vše, co se srdci krásným zdá...

(*_¿_*)


Jamardi
21. 12. 2022
Dát tip

Moje hlasy:

1. Do tepu vran

2. biela čierna

3. Korálky z hvězd

Krásné pohodové Vánoce přeji všem. :)


Gora
21. 12. 2022
Dát tip

Díky za vaše HLASy:-)


Alegna
21. 12. 2022
Dát tip

Hlas:

Do tepu vran

to pták hrál hlad na střevíc

ZPĚTNÉ ZRCÁTKO

 

 


Hlas:

1. To pták hrál hlad na střevíc 

2. Místenky

3. P(r)otrhaná


Eben32
21. 12. 2022
Dát tip

Hlas dávám: Do tepu vran, Miluji moře i podvodní svět a Špitla mu...

Přeji hezké svátky

  


Hlas: P(R)OTRHANÁ, Studené vyhlídky, Do tepu vran


lawenderr
21. 12. 2022
Dát tip

hlas - to pták hrál .. a Místenky

Krásný slunovrat :)


Gora
21. 12. 2022
Dát tip

Díky za první HLASování i přání!


supizmus
21. 12. 2022
Dát tip

HLAS: Biela čierna, Kavárna u Vltavy, Miluji moře i podvodní svět

Pokojné svátky i ode mě :-)


Štírka
21. 12. 2022
Dát tip

Hlas dám básním: Špitla mu... a Do tepu vran

Všem přeji poklidné svátky... :-)

 


Muamarek
21. 12. 2022
Dát tip

Pod soutěžními díly jsem se snažil napsat, která z nich mě oslovila - a čím. 

 

 Můj hlas tedy získávají básně (v tomto pořadí):

 1) To pták hrál hlad na střevíc

 2) Srdceklam

 3) Zpětné zrcátko

 Sešly se pro mě zajímává díla - a organizátorům za tuto akci děkuji.

 Pěkné svátky všem - a ať se vám v dalším roce daří co nejlépe. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru