Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TD - VÁNOČNÍ ÚSMĚV . . .

25. 12. 2022
22
42
434
Autor
blacksabbath

„Nikdy se nic nezdá příliš špatné, těžké nebo smutné, když máte v obývacím pokoji vánoční stromeček.“ – Nora Roberts

Stojím až vzadu. V koutě. Nikdo mě nechce. Jsem střapatý, malý a mám skoliózu.
Ani v lese mě nechtěli nechat. Nevěřili, že bych vyrostl v statného junáka.
Je mi smutno.
Každý chce jen "kavkazskou jedli z Dánska".
Oni ani netuší, jak já bych si to považoval.
Už je večer. Za chvíli budou zavírat a já tady pořád stojím. Sám. Nikdo nechce být na Vánoce sám. Skončím v ZOO jako krmení? Ach jo.
Kdybych dostal šanci, voněl bych, jak nejvíc umím a opravdu bych brzo neopadal.

Zkusím to. Zkusím se rozvonět a možná se mi podaří někoho nalákat. Třeba tady toho pána s batohem na zádech.
"Haló, pane, koukněte se na mě! Tady!"
Jé, on ke mně fakt jde!
Bere mě za kmen, otáčí mě, něco si mumlá do vousů. Nerozumím mu, ale ruce - ruce má teplé.
A jó! Nese si mě domů!

P.S.
Musím to napsat kamarádům.

Milý zajíčku a všichni v lese!

Tak se mi splnil můj největší sen. Stojím doma a jsem vánoční!
Doma je sice jenom ubytovna. Místo do stojanu je můj pokroucený kmen usazen v kyblíku s pískem. Žádné parádní třpytivé ozdoby nemám. Jen oříšky zabalené ve staniolu, papírový řetěz a pár svíček.
Ale to vůbec nevadí. Důležité je, že nejsem sám a jsem vánoční!

Voním, jak nejvíc umím a můj člověk....
můj člověk na mě kouká a zpívá koledy. V očích má slzy, ale usmívá se.

Přeji všem krásné Vánoce!

Váš Vánoční stromeček.


42 názorů

děkuji za návštěvu a zanechanou stopu:-)))


F.M.R.C. .....Dziękuję Ci


Romane, děkuji...užij si každý den a zase v novém roce na Písmákovi na viděnou:-))))


Zeanddrich E.
31. 12. 2022
Dát tip blacksabbath

 

Ivi, také přeji *hezké Vánoce, a zároveň už i vše dobré do roku 2023 :)

 

*(několik tdnů jsem zde na Písmáku nemohl moc být,..., ale my křesťané máme Vánoce do Tří králů :) - tedy do 06.ledna :) )


Al Jale....i tobě šťastný nový rok a hlavně hodně zdravííííí....děkuji za přízeň-)


Jiřinko.....*** krásné povánoční a hodně zdraví do roku 2023!


Phil. díky za souznění....stromečku to vyřídím:-)))

 


Al Jal Úd
27. 12. 2022
Dát tip

Milé vánoční pocity stromku, dostal jsem se kk tomu až dnes, přeju hezké posvátčí a šťastný Nový rok!


srozumeni
27. 12. 2022
Dát tip

Jé, to je krásně smutno veselé...***


Philogyny
26. 12. 2022
Dát tip

Mi to nahodilo tu reklamu. Nemusím je, ale pokřivený stromeček se mi moc líbil, souzněla...  


Alegna
26. 12. 2022
Dát tip blacksabbath

Máš tu útulno, taky si užij zbytek svátků :)


Alegno.....děkuji za tvé zastavení se u stromečku....přeji krásné, voňavé chvíle


Karle, zrovna ty pokroucené se snaží vonět nejvíc:-))))

supíku děkuji za nakouknutí

Užijte se vůně vánoc a klidné dny!


K3
26. 12. 2022
Dát tip

Já mám rád pokroucené stromky, nikdy jsem nevyžadoval souměrné:).


smutné je když je řežou.....a pak když je vyhodí k popelnicím...jako děti jsme z nich u babičky dělaly....kvedlačky-vrtidla


Abakusko...tu nepoznám...snáď nabudúce:-)))))))....pohádkové vánoce!


Aru
25. 12. 2022
Dát tip

chápu ;)

jako malej jsem taky napsal o stromku, ale bylo to smutný


Maruško.....to je milý komentář.....Krásné a voňavé vánoce!!!!


blacksabbath
25. 12. 2022
Dát tip gabi tá istá

Gabiko....každý potřebuje šanci se rozvonět...také nehledám ty vánoční junáky.....právě proto jsem napsala o střapatém:-))))

Krásné vánoční dny tobě i celé tvojí rodině!


8hanko....děkuji za podělení se o tvůj zážitek...i tobě přeji....pekný zvyšok vianočných dní!!!!


Luboši ....děkuji za tvé zamručení pochvalného typu.... má cenu foukané vánoční koule - smajlík s mrknutím


Jarmilo....děkuji moc...užívej si  pokojné Vánoce


Safiáne...tuhle povídku neznám.....napravím to....doplním si vědomosti:-))))


Abakus
25. 12. 2022
Dát tip Al Jal Úd

A poprosím ešte tú o kaprovi, ktorý mal rád Vianoce a  tešil sa  na ne.


blacksabbath
25. 12. 2022
Dát tip Aru

Aru...tenhle moc chtěl....udělat radost.....díky


Irčo...díky za vypíchnutí:-))))...klídné sváteční dny!


Jednapoetka....já děkuji a přeji pohodové sváteční dny!

kadeřadá - děkuji za tvou stopu zde :-)


dievča, Nikolasi, Milane....děkuji vám za zastavení se a milá slova


Nani...děkkuji....krásné sváteční dny!


Tak mě to nějak dojalo.


gabi tá istá
25. 12. 2022
Dát tip Gora

moja Iva mi poslala fotku vianočného stromčeka...pekný, len z jednej strany je taký vypelichaný, akoby ho kozy obžrali,komentujem...no vieš, my máme obaja také záchranárske sklony...Jarko, keď ho videl, hovorí si, tento nikto nekúpi, bolo mu ho ľúto, tak ho kúpil on...ste úžasnííí, učím sa od vás, napísala som jej

ďakujem, black, za pekný príbeh*


MilanH
25. 12. 2022
Dát tip

... já též :-)


Čudla
25. 12. 2022
Dát tip

Moc pěkné/*


8hanka
25. 12. 2022
Dát tip Gora

mám veľmi rada Tvoje príbehy plné citu a lásky...i tento je krásny.

pripomenula si mi jedny Vianoce s deťmi u mamy na dedine, mala umelý stromček a my sme zatúžili po živom, pod rúškom noci sme sa vybrali na briežok k Váhu s pílkou a baterkou...chlapci boli ešte malí, šla s nami neter a mamin špic, aby sme sa za dedinou potme nebáli.  Stromček sme vybrali raz-dva, menší s tenším kmeňom, i tak nám dal zabrať, kým sme ho odpílili...ťažké bolo niesť ho domov niekoľko kilometrov ale  keď sme ho postavili v obývačke, bol to ten najkrajší a najvonavejší stromček, i ked bol celý krivý a na jednej strane mal menej konárikov...deti vyrástli, mama odišla navždy, dom u dávno nie je náš, ostali len hrejivé spomienky...

pekný zvyšok vianočných dní


Kočkodan
25. 12. 2022
Dát tip

Jsem rád, že se ten zelený smrkáček dočkal. A autorka (která v psaní zřejmě není úplné dřevo) se zase dočká mého zamručení pochvalného typu. (jolkovitý smajlík)


Jamardi
25. 12. 2022
Dát tip

Stromečku gratuluji ke splnění jeho přání a tobě k moc pěknému příspěvku.


Safián
25. 12. 2022
Dát tip

Povídka připomíná Andersenův příběh, v němž hrdinkou byla obyčejná svíčka. Toužila po Štědrém večeru v bohaté rodině mezi "lepší" společností voskovic atd. Nakonec prožila zázračný večer mezi nejchudšími..


Aru
25. 12. 2022
Dát tip

toho bych se nenadál, že stromeček chce do bytu za vánoci :D


Gora
25. 12. 2022
Dát tip

Ivi, bezvadný příběh vánočního stromku, skolioza mě dostala:-))... díky za příspěvek k TD.


Jednapoetka
25. 12. 2022
Dát tip

Milý vánoční nápad skvěle zpracovaný, emoce na pochodu...Díky za ně a přeji krásné sváteční dny. Dávám tip.


krásne ...***


Nami 99
25. 12. 2022
Dát tip

Krásně popsané  pocity a  nádherná vánoční atmosféra.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru