Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

slepé oči krejčovských panen

14. 04. 2023
17
10
400
Autor
Philogyny

 

Počítám tě

pořád dokola z návětrné strany

mezi kmeny probleskují světla zvířat tma a já tě měním svýma očima

 

---

kreslím pořád tu samou melodii

prázdné nábojnice

den

chat

to jak jsem potichu padala z postele a

parožím jelena na stěně prorůstalo hnízdo

kde se vzalo?

komu patří?

jakou má chuť origami holátek co nejdou smazat z lůna gumou

pořád z nich odlétá lanugo         

křik mámy

---

než se mi do zad zabodly jizvou hozené nůžky

---

ušklíb ses a zkrátil vlasy nad odtržený límec

měděné dráty pro přípoj

 

 


10 názorů

Jak napsala Evženie.....každý si tady najde


Philogyny
16. 04. 2023
Dát tip blacksabbath

pro Atkij

Já strašně moc děkuju, to si snad ani nezasloužím. V noci pršelo. O půlnoci, fakt o půlnoci, přišel na hromadu takový prcek, říkala si, kde je ten zbytek, že. Oni jsou mazaní, vždycky ty malé vyženou na krmiště a čekají, jsou to oběti vystrčené vedoucí bachnou. Když je klid, začnou postupně vylízat . Bachna to všechno monitoruje a nasává vzduch. Mají dlouhé ryje a neuvěřitelný čich. Stačí málo, dá pokyn a ve vteřině všichni zmizí. No, tak prcek včera zmizel taky a kromě myší nic. Až mi bylo i smutno, ani ten zajíc nebyl. Nad ránem jsem zmerčila dvě volavky, u toho potoka jsou, jak si staví hnízdo. Až tam pojedu, tak se pokusím nafotit, už se těším.  


atkij
16. 04. 2023
Dát tip

Ve Tvých básních je taková živočišná emoční spjatost s bolestí, nebo já ji tam aspoň hodně vnímám. A je to jen možná moje inklinace k takové interpretaci... A ráda Tě čtu.


Philogyny
16. 04. 2023
Dát tip Gora, Alegna

Já Vám tu všem moc a moc děkuju za nakouknutí. Došla zrovna z lesa, není tam skoro žádný signál a je tam klid... Text je svým způsobem ovlivněný obrazem Holátka, kde jsou nakreslená jako origami a autorka k nim má svůj příběh, který mne zaujal... Parořž s hnízdem mám na stěně, ono se to všechno tak nějak prolíná. 


Každý si najde něco pro sebe.


Janina6
15. 04. 2023
Dát tip Gora

Z poezie krásný zážitek... a smutno mně je moc... ale možná to jenom špatně chápu.


asi se sem budu muset vrátit, něco tam lovím, tuším, ale ještě mu to plně nedocvaklo



Kočkodan
14. 04. 2023
Dát tip

Já připojuji komentář slepého čtenáře, který už naštěstí není panicem. ;-)


Alegna
14. 04. 2023
Dát tip Gora, Benetka, Philogyny

Nevím, asi to hnízdo, nebo lůno z kterého nevymažeš ptáčata, prostě připomnělas mi dávný pocit, občas mě přepadl, když byli synové ještě malí, nevěřila jsem, že jsou moji, nevěřila jsem, že mám na to být máma. Za ta léta jsou mojí součástí, někdy je to dost namáhavé.

Lanugo jsem musela vyhledat.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru