Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Perníkářská

08. 07. 2023
12
14
242

 

 

Vařili piko, dobrej var

až měli bejvák plnej par

Pak se jim chtělo cigáro

teď je vezou na áro

 

A jejich kunčofti

cítěj se jak v Macoše

bez matroše


14 názorů

Rhodesie
před 10 měsíci
Dát tip
:)
 
Nevím, jestli mám víc litovat ty na áru nebo ty bez matroše...

MilanH
před 10 měsíci
Dát tip

:-)


Luzz: Je to tak napsaný schválně, na úrovni mluvy aktérů (odposloucháváno cca 30 let)

Despekt v tom není žádnej, snad jen k činu - podpálit explozí par toluenu (proces výroby metamfetaminu) další čtyři byty a nějak poškodit celý panelák, jinými slovy - zničit lidem, kteří s tím nemají nic společnýho bydlení, ano, k tomu mám despekt.

Následná reakce odběratelů pika z této varny před začozeným domem - kam teď se mám tahat pro matroš - mi přišla zajímavá.

 


Luzz
před 10 měsíci
Dát tip

to říkáš ty jako autor (na což máš samozřejmě právo). ale čtenář v těch několika slovech může vidět/vnímat něco jinýho.

zkouším to přečíst jinak, ale prostě v tom neumělým rýmu "bez matroše - v macoše" pořád cítím jakýsi despekt k závislým. a jako vtipná reflexe anebo břitká satira mi to taky zrovna nepřijde... asi kvůli celkově trapnýmu vyznění toho textu... o tom, že je to technicky odfláknutý ani nemluvě.

 


Luzz: Nepohrdá. 


Luzz
před 10 měsíci
Dát tip

nevím, no, přijde mi, že text pohrdá těmi, kteří prostě neměli to štěstí a skončili tak, jak skončili.

 


Norsko 1
před 10 měsíci
Dát tip

To by sis musel zasloužit


Norsko - opakuji nabídku osobního setkání


Norsko 1
před 10 měsíci
Dát tip

Chcípáčku


Jamardi - o zodpovědnosti nepřemýšlí

Kočkodan - i v Pardubicích je to možné

Evži - jasně že jo

Norsko - chudinko


Norsko 1
před 10 měsíci
Dát tip

Voříßkovo vžívání. Jinak má strach, terapeut


Jamardi
před 10 měsíci
Dát tip

Budou kunčofti přemýšlet o zodpovědnosti?


Domácí matroš je k nezaplacení.


Kočkodan
před 10 měsíci
Dát tip 8hanka, Gora

Vzhledem ke tvým zkušenostem* jsem větřil, že tvoje dílko s Pardubicemi asi příliš mnoho společného mít nebude...

 

(* terapeuta)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru