Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

a tak jsem napsala

12. 07. 2023
17
20
305
Autor
Philogyny

 

Má tolik vad, že ji nemůžu nechat uchovnit, řekl porotce a začal jmenovat jednu po druhé.

Bože, o takových jsem ani neslyšela. Proč má můj pes kapří hřbet, sraženou záď, krátké tělo, široký krk, proč má úzkou mordu,

velkou mozkovnu, špatný počet zubů a kulhavou nohu? Nepravidelný krok? Olysalé uši. Vidíte to? Natírejte je sádlem.

Má snad všechny vady světa. 

To jsem ještě neviděl.

Barunka Charmline …

Přešlechtili ji.

Pak zvedl oči. ------------

Projděte se ještě jednou.

Nejde to.

Ty jeho vypadaly víc nešťastně než našich šest dohromady.

Frýda byla výborná. Pojmenoval ji po mé tetě a pak podal. Některé věci zabouchnou šuplík zevnitř.

I neklid má svůj řád.   

Prastará rasa drsnosrstých jezevčíků standart s něžnýma mandlovýma očima vraha.

Půjčovaly jsme si je, už tenkrát.

 

Máš falešnou březost a mléko teče. Chceš na klín. Chceš moji přítomnost.

Nenávidíš všechny psy až na Frýdu a Frýdu a usrkáváš moje latté z šálku s jeleny.

Teď ležíš v tichu na kapačkách.

Odběry krve odběry krve odběry vpichy

 v mým břichu v mý hlavě ty

Každé ráno vytírám zatajenou loužičku.

„Barunko co je to?“

„ Fuj.“

Zpod postele vykukuje čumák. Loudíme navzájem lásku. Scénický tanec pro dva s vejcem na konci čepice.

 „Smím prosit?“

 Chuť lusku zeleného hrášku prohřátého sluncem. Tvůj čumák s mojí mordou na skus.

 

Spíš a já píšu.

Zabalím dnešní den do chuti třešní. Do šumění listí. Do vánku nesmrtelnosti.  Umím to, když chci.

Ráno jsem stála vysoko na žebříku. Tahala přes něj větve s měsícem, nechtěl se pustit oblohy.

Ty jsi stála dole, jako vždycky a dávala pozor na každý můj pohyb.  Očima. Celým tím malým tělíčkem.

Čtyři kila lásky. Čtyři pecny svatojánského chleba. Čtyřikrát se nebát. 

Popáté budeme stát u branky Zahrady. Budeme ji otevírat harmoniku po tátovi.

Tvůj růžový stendt vyčuhující z nohy. Moje ruce, když tě nosím.

Jednou ti to všechno povím.  A budu přitom recitovat Máchův Máj.

Jen hlupáci skáčou ze svých mrakodrapů kvůli prachům.

 

 

 

 


20 názorů

Philogyny
před 9 měsíci
Dát tip Benetka

pro Rhodesie

Nikdy mě žáden nekous, kromě mý Frýdy, prokousla mi dlaň. Je to divoženka, pořád bojujeme, kdo je vlastně hlava smečky... :) Děkuji. 


Rhodesie
před 9 měsíci
Dát tip

Dobrý!

Taky mám moc rád psy. A je jedno, jestli má jedno ucho nahoru a druhý dolů...


kadeřavá
před 10 měsíci
Dát tip

Je to móóóc krásné vyštěkl můj jezevčik Jonášek


Marian67
před 10 měsíci
Dát tip Janina6

každý člověk se srdcem na pravém místě má to svoje chlupatý štěstí s věrnýma očima...a je jedno, jestli pajdá nebo je princezna se zlatou hvězdou...láska je láska


K3
před 10 měsíci
Dát tip

Nevím co bych tu, pod takovou odezvou, ještě napsal abych někoho neopakoval a tak se jen přidávám s tipem.


Janina6
před 10 měsíci
Dát tip Alegna, K3, Gora, Marian67

Krásný text. Mám ráda psy a mám ráda lidi, co mají rádi psy. A taky miluju nedokonalost. Často mám taky všechny vady světa ;)


Philogyny
před 10 měsíci
Dát tip Janina6

pro Evženie

Tak jsem psala a psala a všechno pryč...já jen, že takoví se mají možná někdy líp, než ti šlechtění a přešlechtění, co putujou od výstavy k výstavě... Děkuji ti. 


Evženie Brambůrková
před 10 měsíci
Dát tip Alegna, Gora, Benetka, Marian67

Můj Bilbo je malý pejsek s podkusem, křivou nohou a cukrovkou. Ale jsme pořád spolu a máme se rádi. :-)


Philogyny
před 10 měsíci
Dát tip Benetka, Alegna, Gora, Janina6

Pro Benetlka

U nás taky i křečci.  Ale ten poslední utek z kočárku, jak ho kluci vozili, nastěhoval se do šatní skříně a prožral oblečení. Nakonec se mu staly osudnými velké červené korále, jednou kuličkou se udusil. Ksysáček provedl něco podobného, nastěhoval se do šuplete s doklady a rozcupoval všechno. To byl panečku pelech. Vylezl mi na rameno a během vteřiny mi překous drát od sluchátka, to už mi moc zábavné nepřišlo. Teď už bezdrátové pecky..... :)  Děkuji, tolik hlasů, co si s tím počnu? Taky mě to tu někdy mate a zuřivě hlasuju přes mob furt dokola, směju se...


Benetka
před 10 měsíci
Dát tip Alegna, Janina6, Marian67

Krásné. Křehké. Něžné - svým způsobem.

Každého toho blbého křečka co mám a umře mi opláču. Bulím jak nějaký bulimik. A pejska... Nemůžu mít.


Kočkodan
před 10 měsíci
Dát tip Alegna, Marian67

Mám rád kočky, ale psy ještě o chomáč psích chlupů víc. Souhlasím s názorem, že oni jsou lepší lidi.

A také souhlasím s Jardou Revírníkem.


Philogyny
před 10 měsíci
Dát tip Benetka, Alegna, Marian67

pro lawenderr

Určitě ano, já si tu pořád něco načítám, je zvyklá. A strašně moc ráda se kouká na filmy se psy. Koukáme i do noťasu spolu, má ráda Mrtvou nevěstu, to je ta kreslená pohádka pro dospělé děti a tedy i pro psy. :)

 


Philogyny
před 10 měsíci
Dát tip Benetka

pro revírník

Děkuji. Moc. Některé věci nejdou člověku vzít. Ten můj les a psi jsou jedna z nich.  


Philogyny
před 10 měsíci
Dát tip Benetka, Alegna, Gora

pro Alegna

Je to tak, já vnučce koupila štěně k narozeninám, pak morče, králíčky, ti padli za vlast, ale řvala tak, že se jelo pro dalšího a slepices kohoutem i kurníkem, aby mohla sbírat vajíčka. Osazenstvo kurníku se už změnilo nejméně třikrát. Mi bylo strašně moc líto toho kohoutka, byl takový radostný a krásný, A pak hrst peříček bez hlavy. Chodí jim tam kuna i liška. Les je pořád blíž... Děkuji :)


lawenderr
před 10 měsíci
Dát tip Benetka, Alegna

určitě rozumí ... když jí všechno vyprávíš, i ten Máj dá :) až bude líp. Bude


revírník
před 10 měsíci
Dát tip Benetka, Alegna, Gora, Janina6, K3

Neujíždíš a nepatetizuješ, je to originální a tvoje, stejně jako všechno tvé psaní. Klikaté zákruty duše.


Alegna
před 10 měsíci
Dát tip Benetka

Upřímné a plné lásky, přeju ať je dobře.

Vnučka byla ještě hodně malá, když babička a děda z Příbrami měli hrubostrstého jezevčíka Montíka a my měli bišonkopudla Čárlího, nemůže si pamatovat, zná jen z fotek a přesto říká, můj Montík a můj Čárlík ....


Philogyny
před 10 měsíci
Dát tip

pro Gora a Radovan

Děkuji za čtení a komentář. Napsala včera, když mi ji Jindra dovezl z kapačky. Pak si to po sobě četla a říkala si, jestli neujíždím a nepatetizuju. Ale napsala tak, jak cítím. 


síla, aplikovatelné i do posuzování lidí


Gora
před 10 měsíci
Dát tip K3

Parádní text, Phil! Poezie a próza v jednom.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru