Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nedůvěra

12. 07. 2023
21
16
303
Autor
Gora

 

Už to trvá přibližně měsíc. Stejný čas, stejné místo.

Poměřujeme se navzájem. Podezíravé, divoké tělo jedna pružina. Přivádí je hlad. A já, z uctivé vzdálenosti, kterou postupně zkracuji, házím kousky jídla. Konejšivě smlouvám, ať přijde blíž, že mu jen chci pomoct…

… svléknout starou kůži. Chybí kousek, tak deset centimetrů - a celistvý dred, přesná kopie kočičího hřbetu, zůstane ležet na některé z cestiček šelem. Nakláním se nad kocoura, v ruce velké nůžky… už už... 

Uskočil. Růžovou kůži s pár novými chloupky špiní prach, rozvířený "vlečkou". Nedá na sebe sáhnout.

Tak snad zítra!


16 názorů

Al Jal Úd
před 9 měsíci
Dát tip Gora

Ať se to podaří! ;))


Rhodesie
před 9 měsíci
Dát tip Gora

Nakonec uvěří... ;)


atkij
před 10 měsíci
Dát tip Gora

Všechno má svůj čas a ty jsi trpělivá a hodná...pozná to...přeji...


Gora
před 10 měsíci
Dát tip 8hanka, Andreina, Marian67

Náš hrdinný kocour /asi mu budu říkat Korkorán:-)/ dnes napochodoval bez ohavné vlečky, sláva. Je "polonahý", pekelně hubený, ale zas vypadá jako vcelku normální zvíře. Když ho před pár dny viděl jeden známý, hlásil, že nám asi umírá kocour... no, vypadal příšerně, ale je to pryč.


Ty to dokážeš.


Marian67
před 10 měsíci
Dát tip

Irčo, nemyslel jsem to zle...kočky miluju a vím, že jsou multidimenzionální jako my, jen ony to vědí...proto jsem psal, že před nimi nic neutajíš...pejska oblbneš pohlazeníma  pamlskem v ruce, kočka ti vidí až do duše, tam, kde ani my sami nevíme, že něco je...každopádně děkuju za tvou aktivitu, pomáhat čičkám je chvályhodné


Gora
před 10 měsíci
Dát tip Marian67, Andreina, Philogyny, 8hanka

Moc díky za názory, bezvadné příběhy a sympatie ke zvířatům...  nově přišla trojice naprosto stejných koček - vzrůstem enormně malinká kočička a dva bráchové, jeden z nich s tou "krustou". Kočičku (naprosto nedůvěřující lidem) se mi jako zázrakem povedlo chytit a v současné době je po dvou operacích, šlo jí o život. 

Pár kilometrů odtud je opuštěné zahradnictví, kde bydlí lidé v nouzi. Muž jim tam v zimě vozí dřevo a viděla jsem hodně vyhublých koček právě u nich. Odtud asi vítr fouká. Jinak (pro ty, kdo neví) za 35 let jsem se ujala všech, které k nám přišly, také psů a např. páva, kterého nikdo nechtěl, jistě přes sto zvířat. Někteří z vás tu byli a viděli sami... tohle bych sem nepsala, nebýt reakce Mariána. Nemám co tajit, co se týká vztahu ke zvířatům. 


Marian67
před 10 měsíci
Dát tip

získat si důvěru divokých koček je práce na více dnů a hlavně pro celou bytost...ony vidí víc, než je vidět očima...kousek jídla v ruce je nezmate...na kočku se musí s láskou a otevřeným srdcem, stejně nic neutajíš


Alegna
před 10 měsíci
Dát tip Gora

Věřím, že už brzy se nechá pohladit a potom si nechá i pomoct, přeju to oběma moc


Philogyny
před 10 měsíci
Dát tip Alegna, Gora

Jsem zvědavá, jestli dopíšeš pokračování, zajímalo by mě, jestli ještě někdy někomu uvěří, aspoň trošku. Barunka byla týraný pes. Nesnáší chlapy, asi každého, tedy krom Jindry. Na toho teď taky kouká jako vrah, na klinice se jí asi moc nelíbilo, že. Je srandovní, oběhne chlapa a štípne pod kolenem. Když se bojí, pozná to a to už je jejich konečná... :) Nesnese, když ji vezmu do náruče a trošku silněji stiknu, že přivinu k sobě. To ne. Propadá panice a chce pryč. Kdo ví, co se jí dělo. Byla podvyživená a kulhala, dlouho. Je se mnou pořád a všade, nosím ji i do práce, mám strach, aby mi ji něco nepřejelo. Má neskutečný sluch, hlásí všechny příchozí na dálku. Je to králičí forma jezevčíka, ale za jakou cenu....


Jamardi
před 10 měsíci
Dát tip Gora

Nechci ani domýšlet, co se mu stalo. Třeba má důvěry vzhledem k okolnostem docela dost.


K3
před 10 měsíci
Dát tip Alegna

Já věřím že každá nezištná pomoc se ti mnohonásobně vrátí.


Radovan Jiří Voříšek
před 10 měsíci
Dát tip Gora

Je to šelma. Bránila by se, i kdyby jí pracka vězela v pasti a šla bys ji osvobodit.


Andreina
před 10 měsíci
Dát tip Alegna

Ireno, je to bída s tou nedůvěrou, ale ona jednoho dne pomine. Chce to vytrvat a pro začátek možná schovat ty nůžky. Nejdřív si musí zvyknout na Tvou ruku, která hladí a dodává něhu.


Kočkodan
před 10 měsíci
Dát tip Alegna

Irčo, ty si přece nezasloužíš, aby se k tobě někdo choval úskočně. Snad to ono kocúrisko v dohledném časovém horizontu pochopí.


8hanka
před 10 měsíci
Dát tip Gora, K3, Alegna

Dufam, ze sa to coskoro podari...je v tebe vela lasky a empatie ku vsetkemu zivemu, tesim sa, ze si ta kocur nasiel, chce to cas a dred bude fuč...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru