Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Odložené věci

12. 10. 2023
0
3
99
Autor
Litarts

-

Spící, jakoby v kleci,

tito vzpomínek svědci,

stále však živí přeci.

-

Stojí si stranou kdesi

i na hřebík se věsí

či skryté již ve směsi.

-

Po dlouhém čase snovém

se představují v novém.

-

Bývají i objevem

svým nevídaným zjevem.

-

Ty odložené věci,

těch dávných časů letci,

jež zkoumají pak vědci.

-


3 názory

Litarts
před 7 měsíci
Dát tip

Pane Voříšku,

na svůj názor máte jistě právo, ale vaše kritika není mým názorem na tuto básničku. O žádnou recesi ve formě se mi tu nejedná, jen o tirádový rým ve sloce, s jeho přenesením v jemné obměně do další sloky. Také rýmy "objevem-zjevem" jsou v pořádku, v obsahové návaznosti této dvouveršové sloky na předchozí sloku. Zdůraznění verše "Bývají i objevem" trojslabičným rýmem je záměrné. 


Po dlouhém čase snovém

se představují v novém

...... toto je pěkná pasáž

objevem / zjevem ... raději neobjevat, než objevit tento rým největší nouze

Próza básně dává smysl. Provedení však mi spíše přijde jako recese a to je škoda.


Litarts
před 7 měsíci
Dát tip

V této básničce se zabývám koncovými rýmy veršů, jež mají shodné souznění ve své sloce. Ty jsou zde zkrácené, tří a dvouveršové. Také mne zde zajímá problém přechodu těchto rýmů v jemných změnách k následující sloce. Rýmy jsou tu: AAA, A´A´A´, BB, B´B´, AAA. Zde je pro mne stále co objevovat i přidávat a tak si rozšiřovat možnosti básnického vyjádření. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru