Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Poezie

07. 11. 2023
0
2
89
Autor
Litarts

-

Žije, jako kdykoli žila,

tam, kde v žilách její proudí krev.

Probouzí den, čas ji neskolí,

kde síla se rodí i objev.

-

Vypráví děje, kouzlí, pěje,

také ideje své rozdává.

Smysl vážný, lehčí či hravý,

hřeje se a neprodává.

-

Pocit vztažný i cit v ní pravý,

neprosí, nebere, rád dává.

Poezie žije, miluje,

pluje si, nevěrné nenosí.

-


2 názory

Napiš to té autorce. 


Litarts
před 6 měsíci
Dát tip

To, co tady jedna zdejší autorka píše o stavu současné poezie a jejím rozvrstvení ve společnosti, prý do separovaných "bublin" a do tzv. sociálních sítí na internetu, je pouze její subjektivní vidění věcí. Poezii nezachraňují nějaké sociální sítě, jmenovitě prý nejvíce ta jedna zde uvedená, kam se orientuje mnoho současných iterárních tvůrců. Tam lze najít to nejlacinější a nejprodejnější, odpovídající nízce kulturním vrstvám obyvatelstva. To, co zde autorka představeje z tvorby těch nejúspěšnějších na ní (podle sledovanosti a knižní prodejnosti), není již žádná poezie, jsou to jen jakési jednoduché či primitivní výroky, na poezii si hrající. To množství zájemců tomu odpovídá. Vždy tomu tak bylo, kvalitní kultura byla pro kulturnější menšinu, brak a komerce pro tu nízce kulturní většinu obyvatelstva. Dobrá poezie stále žije, svobodně i nadčasově a nečeká na okamžitý úspěch. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru