Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jen pro svých pět minut

12. 11. 2023
14
10
265

12. 11. 2023

 

"Celý svět je scéna a muži, ženy, všichni jsou jen herci..." (William Shakespeare)

Už stojím na prknech 
a celý bledý si seru do kalhot.
Svět se točí, 
mám oči jako magor.

Je to jako věta bez velkého písmena na začátku,
fráze řečená na půl úst,
když počítám slova, která mi pochcípala na jazyku.
Až jednou zařve někdo: "Dóóóst!" 

Zatímco pospíchám na krchov uvázat si mašli,
odmítám si připočíst patnáct let
k dvaceti. 

V mozku mi bubnuje jako déšť každá vteřina roku.
Už dávno jsem oslavil svého Silvestra.
Pak jsem usnul a zdál se mi sen, že to potrvá.
Každý ale jednou (vystoupí) a (odejde). 


10 názorů

Má to koule.


Celý život je jedno velké představení. Někdy můžeš hrát i jen pro sebe, ale s publikem je větší legrace.

A nakonec naposledy vystoupíme a odejdeme. Někdy i s potleskem.


Zajíc Březňák
před 5 měsíci
Dát tip

Děkuju uctivě všem komentujícím, tipujícím a čtoucím. Moc si toho vážím.

 

Momoi, to fakt nevím, to je otázka na někoho jiného, možná na Dannyho.


Philogyny
před 6 měsíci
Dát tip Janina6, lawenderr

Je to jako když deklamuješ na pódiu roli, to si dovedu živě představit. Ten poslední řádek je tam navíc, spíš oba poslední, řekla bych. Nevím proč, naskočilo mi: potajmu chodím fortnou co kdysi kat sám sobě mašli uvázat nedovedu...  :)


Litarts
před 6 měsíci
Dát tip

Velmi špatné, píši dost, ale řvát při tom nemusím. 


Safián
před 6 měsíci
Dát tip Zajíc Březňák

Pro mě velmi silná báseň. Expresivní výrazy odpovídají současnému názoru na "upřímné" vyjadřování. Nic proti nim nemám. Pro část publika ale může být tak výrazná exprese trémy nebo ostychu přílišná. S Kubovým názorem nesouhlasím, i když je vzhledem k jeho věku pochopitelná. Použití jak by jen zbytečně drželo báseň v expresi prvních dvou veršů. Dvouslabičné jako zpomaluje v rámci očekávaného impulsu tempo atd. atd. Z technického hlediska je zajímavý poslední verš. Zarecitovat závorky se jistě dá, ale zdá se mi, že zavádějí báseň trochu jinam. Buď měla být trochu delší nebo měl být verš postaven jinak.  Zvláště když, zdá se, obrat předposlední a poslední strofy  od "upřímnosti" k "obraznosti" posouvá báseň z psychologické do existenciální polohy.


Gora
před 6 měsíci
Dát tip

Příště - pokud budeš chtít, básníku.

Své postřehy jsi kvalitně zužitkoval!


Kočkodan
před 6 měsíci
Dát tip

řeknu ti na plnou hubu, že se mi tvoje dílko líbí.


kuba.49vojenciak
před 6 měsíci
Dát tip Janina6

Vážně dobrý, akorát bych napsal Jak magor, bez o, víc mi to sedí k té neformálnosti začátku 


momoi
před 6 měsíci
Dát tip

pěkný místa jako to s chcípáním slov a sraní do kalhot. poslední sloku moc nechápu... 

asi taky nevíš, jak to udělat, aby to na hlavní straně v nabídce - nová díla - vypadalo jako básnička, viď?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru