Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Skladem

14. 11. 2023
1
20
210
Autor
Litarts

-

Mnoho toho spí ladem,

co v skrytu tělo nosí

a čím se nehonosí.

-

Mnoho toho spíš chladem,

co v mýtu duše hostí

a příčin zkušeností.

-

Skladem i mnoho touhou,

tvarovat ze sněného

do směrného, dle svého.

-

Málo toho pro koho,

čin darovat se něhou,

z věrného do ctěného.

-


20 názorů

Litarts
před 6 měsíci
Dát tip

Na jaké čtení a kam v Praze? Podle vás také píši rébusy, které nemají duši. Zatím jste mě neinspiroval k nějaké návštěvě. 


Safián
před 6 měsíci
Dát tip Viviana Mori

Pane Litartsi, přijedete, když vás pozvu, na čtení do Prahy?


Litarts
před 6 měsíci
Dát tip

Znám to moc dobře, proto takto reaguji na vaše snaživé, nicméně věci zde neodpovídající komentáře. 


Nevím, jestli chceš vyjmenovávat příklady, kdy snaha nestačí. Jsou úplně ve všech oborech lidské činnosti. Nevěřím, že bys to neznal. Spíš mě takové reakce vrací do pubertálních let našich čtyřech dětí. Jsem rád, že už dospěly, že už je to pryč. Nechce se mi to vracet, proto končím.


Litarts
před 6 měsíci
Dát tip

Snaha zaručuje dobrý výsledek, ale ne ta vaše.


Přesně tak. Jenom snaha výsledek nezaručuje, ale to už se opakuji.


Litarts
před 6 měsíci
Dát tip

Máte pravdu, vaše snaha výborný výsledek nezaručuje, dobrou báseň nenapíšete. 


Ano, báseň je jistě tvou poctivou snahou o kvalitní obsah a metafory. Akorát že, sama snaha výborný výsledek nezaručuje.


Litarts
před 6 měsíci
Dát tip

Nazvat tuto básničku rébusem, jazykolamem, který nemá duši či nemá nic společného s poezií, nebo dokonce katastrofou, mohou opravdu jen ti, kteří sami trpí takovými problémy. Nic ve zlém, ale snižovat takto dobrou a osobitou básnickou tvorbu není férové. Báseň je naopak poctivou snahou o kvalitní obsah, vyjádřený nevšedními metaforami i rýmováním výrazů ve verších a slokách. 


Litarts
před 6 měsíci
Dát tip

Tři, čtyři, to je málo. Zaujatý autor? To nejsem. 


jsme tu tři

ty jsi jeden, ale pouze zaujatý autor


Litarts
před 6 měsíci
Dát tip

Ptal jste se i mnohých jiných, jak ji vidí? 


Tvoje básnička je jasná, srozumitelná... tak leda tobě. 


Viviana Mori
před 6 měsíci
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

Milý autore, ty jsi podle mě buď skvěle propracovaný troll, nebo výjimečně špatný básník bez špetky sebereflexe. 

;) Nějak sázím na to první, protože ve své naivitě odmítám věřit, že by byl někdo tak zahleděný do sebe a ani jedinkrát nad sebou nezapochyboval. 

Fakt roztomilé! 


Litarts
před 6 měsíci
Dát tip

Pane Safiáne, 

moje básně mají duši a hlubokou. Žádné rébusy, ale nová moderní básnická díla v kontinuální návaznosti na historické tradice, na vysoké intelektuální a umělecké úrovni. Vaše reakce i těch zde ostatních komentujících svědčí o vaší zaskočenosti a bezradnosti pochopit, o co se tu jedná. Jste zahledění do průměrnosti a podprůměrnosti současných vyježděných kolejí v poezii. Ona ta úroveň opravdu klesla hodně nízko, to se ale týká všech druhů umělecké činnosti. 

Moje básnička je obsahem jasná a srozumitelná, svou náročnou formou ovšem klade vysoké nároky na řemeslné dovednosti tvůrce. Je svým způsobem i reakcí ne dnešní elektronickou dobu.  


Philogyny
před 6 měsíci
Dát tip

katastrofa 


Ano, poezie se vyvíjí, nestojí jen na starých schématech a básnických postupech nebo na jednoduchých, únikových formách tzv. volného veršování.

To však nemá nic společného s tvojí básní. 


Safián
před 6 měsíci
Dát tip

Pane Litartsi. Ony ty vaše básně skutečně zatím nejsou víc než rebusy. Zbývá vnuknout jim duši.


Litarts
před 6 měsíci
Dát tip

Pane Voříšku,

já píši pro náročnější čtenáře, žádné rébusy či jazykolamy, ale originální básně. Zde téměř kompletní prorýmování slovního materiálu ve verších a slokách. Poezie se stále vyvíjí pro čtenáře různého typu i duševní úrovně, nestojí jen na starých schématech a básnických postupec nebo na jednoduchých, únikových formách tzv. volného veršování.   


První dvě sloky by ještě šly. Druhé dvě působí víc jako rébus, nebo jazykolam, než poezie. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru