Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Porod

07. 12. 2023
16
39
454

Mé paní a mamkám našich sedmi vnoučat

 

Zažloutlé prostěradlo

bolestivě zatemnělo vědomí

Mělké dechy do stahů

 

Poustevnice přítomného času

v příkrém pádu ze svahu

Jen stisk mužovy ruky

staví most ze samoty

 

Je křehký

pro život

a bez záruky

 

Pak zaškube ve víčku

už vidím hlavičku

Křik

… zázrak zázraků

a zpoza mraků     slunce

 


39 názorů

že: Potvrzuji, první syn se narodil ještě za totality, Aničce jsem muchlal ruku okýnkem, spíše jakýmsi průduchem v plexiskle. Postupně se to zlepšovalo, ale až u čtvrtého jsem s ní byl.


Ptakopysk
před 4 měsíci
Dát tip

Marcelo K- ty překonáváš i litartse v trapnosti!!!!! 


K3
před 5 měsíci
Dát tip

Marcelo, to je v pořádku, můžem mít rozdílný názor. S redaktory samozřejmě problémy jsou, ale oni je mají zase  s námi. Potíž je v tom, že se do toho každému nechce. Nejlepší by asi bylo, kdyby se nějakým způsobem volili. Námi. Vím že něco takového měli na PP, ale jestli jím to vydrželo nevím. Ale to je otázka do diskuse.


dadadik
před 5 měsíci
Dát tip

nejvíc se mi líbí tento úsek:

 

Jen stisk mužovy ruky

staví most ze samoty

 

Je křehký

pro život

a bez záruky


dadadik
před 5 měsíci
Dát tip

Marcelo, je fakt, že v mé hloubce, ani ne tak kor hluboké teda, výhrady proti textu mám, i kdyžna druhou stranu... no

tip jsem dala a zpět ho neberu

nakonec proč by si to nemohl takhle vnímat a cítit


Marcela.K.
před 5 měsíci
Dát tip dadadik, Janina6

K3, jestli tě vyděsí kritika na písmáku, jen proto, že nejsi sto pochopit ji a vykládáš si ji po svém, tak to by chtělo nějakýho hodně dobrýho psychoterapeuta.

To, že tu je spousta děl, která nemají myšlenku a formu přece neospravedlňuje to, že tento text je stejný. Navíc ho sem vložil "redaktor".

P.S.:  Mně se zase nelíbí, jak ty obhajuješ neobhajitelné.

 


K3
před 5 měsíci
Dát tip

Marcelo, mě tady s prominutím děsí hned tvá první věta. Píšeš: "Ať si Voříšek píše o čem chce" a vzápětí to popřeš: "ale ať to má myšlenku a formu." To znamená že si nemůže psát o čem chce. Tady je spousta děl které nemají myšlenku a formu a nikdo se nad nimi nepozastaví.

Copak to lze druhému nařizovat? Jasně buď je to dobré nebo špatné a mohu to ohodnotit tipem anebo i zápornou kritikou, ale tohle hodnocení se mi zkrátka nelíbí.


dadadik
před 5 měsíci
Dát tip

Abakus :))


Abakus
před 5 měsíci
Dát tip dadadik, Benetka, Gora

Myslím, že sa celý postup rodenia prehodnoti v momente, keď porodí prvý chlap.

 

p-s. Môžu sa  chlapovi zachvieť viečka? 


Benetka
před 5 měsíci
Dát tip Alegna, Abakus, 8hanka, Gora

Přiznám se - a! Nemusíte mi to věřit ale!! Nerodil jsem. Slyšel jsem že je to bolest. Ale myslím si že na mužskou rýmečku prostě nic nemá...... :D


Marcela.K.
před 5 měsíci
Dát tip

K3, ať si Voříšek píše o čem chce, ale ať to má myšlenku a formu. Tady vůbec nejde o to, jestli byl, nebo nebyl u porodu, co mu cukalo, jaký mají doma prostěradla a kdo koho držel za ruku.

Děsí mě, že člověk s takovouto empatií se tu prezentuje jako psychterapeut. Protože ono nestačí s lidmi jen "pokecat" - ale to už je o něčem jiném.


Norsko 1
před 5 měsíci
Dát tip

Nefunguje 


Alegna
před 5 měsíci
Dát tip

myslím, že se avíza dají vypnout - vedle tipu je tlačítko více a tam je v nabídce nechci avíza, nevím, jestli to funguje


Charybdis
před 5 měsíci
Dát tip K3

Tak ať je těch slunečných dnů a úsměvů co nejvíc, zasloužilej dědečku.:-)) Hodně zdraví a pohody celému klanu.


dadadik
před 5 měsíci
Dát tip

Kdybys tu nezanechal stopu, měls klid

myslím, že "pobouření" se tu bude ještě řešiti :)


Norsko 1
před 5 měsíci
Dát tip

Přišel jsem si zásilku až vyzvednout 


dadadik
před 5 měsíci
Dát tip

Nore že tys nerodil :))


Norsko 1
před 5 měsíci
Dát tip

Prej způsobil pobouření. Dejte už pokoj. Kdo má ty kydy číst. Když mi to furt chodí 


dadadik
před 5 měsíci
Dát tip

No moji synové taky odrodili každej tři děti...:))


K3
před 5 měsíci
Dát tip Alegna

Pak je tu ještě možnost o níž se nikdo nezmínil (nebo jsem to přehlíd). Že si to přeje žena, aby její milý byl při tom u ní. Moje snacha si to přála a spokojenost byla na obou stranách:). Copak by tam chlap šel kdyby si to žena nepřála? 

Nechápu to pobouření jen kvůli námětu. Radovan báseň věnoval své ženě a snachám...


dadadik
před 5 měsíci
Dát tip Alegna, Janina6

Janino já to myslím tak obecně tady, ono to svádí...

a Radovan se asi baví, mohl předpokládat :)


Janina6
před 5 měsíci
Dát tip Gora

dadadik: Zrovna jsem si uvědomila, že jsem o tom příliš podrobně nevyprávělla dokonce ani manželovi... ono není moc o co stát ;) vlastně jsem ty zážitky úspěšně vytěsnila a tahle báseň je oživila... Možná jsem byla v komentáři až moc příkrá. 


dadadik
před 5 měsíci
Dát tip Gora, Marcela.K., Alegna, Janina6

že bychom si tu vyprávěly o svých porodech?

to by tak ještě tady scházelo, to zatím na písmáku nepamatuju :))

teda nebyla jsem tu furt a zdaleka nečtla, nečtu všecko......


Abakus
před 5 měsíci
Dát tip Abakus

Tak záchvevy viečka! Ja som triafala miskami po upratovačke, aby som sa  domohla zavolania lekára. Teda vyhrážala som sa, ale medzitým som si zlepšila bekhend. Niežeby som bola až taký agresívny pacient, ale tak trochu šlo o život mne a  a  o dosť viac asi môjmu dieťaťu.

Až ma niekto sprdne, na izbe som bola jediná, komu sa podarilo mať pritom lekára. Jedna porodila pri upratovačke - doktori mali obedňajšiu pauzu a  JEDNA na WC - síce tvrdila, že ide  rodiť, ale nik to nebral vážne  a vyhnali ju na WC. Bolo to jej tretie dieťa, nejakú prax už v tom mala a  rukou zachytila hlavičku, inak by dieťa končilo v mise.

Toľko k chvejúcim sa viečkam. Pokračovanie až po pingpongu. 


Ptakopysk
před 5 měsíci
Dát tip

Krásná


Marcela.K.
před 5 měsíci
Dát tip Janina6, Abakus, Jinys

Tak jo, řekl sis o to. Takhle to dopadá, když někdo neví o čem psát. Prostě se snažíš, ale je to k ničemu, protože nazvat text "porod" a myslet si, že ženským zvlhne oko, až budou číst o tom, že ty vidíš hlavičku, je absolutní blbost. Navíc to zažloutlý prostěradlo byste mohli hodit na trávu a vybílit. Ty mělké dechy do stahů bych ti přála jednou zažít. Vůbec netušíš jak moc jsi mimo.

Ten pokus je tak špatný nejen proto, že jsi se vydal na tenký led, ale hlavně proto, že o bolesti a porodu nevíš vůbec nic.

 

 


Pro mě je to naopak. Tvé nechápání chápu.


Marcela.K.
před 5 měsíci
Dát tip Janina6

Pak nechápu proč je píšeš.

Ta báseň je slabá nejen zpracováním, ale hlavně myšlenkou. 


Tondo - ano

norsko - nevetřu, jak je viděz z komentářů

Marcela - měl jsem u našeho nejmladšího takové to škubání ve svalu horního víčka a manželka byla moc ráda, že jsem nezůstal venku ... kecy se dají při špetce zlé vůle napsat o čemkoliv

Evži - taky si to myslím

Janina - křik byl našich dětí, když se nadechly, Anička jen funěla námahou, dcery a snacha údajně taky tak

dadadik - jasně, není to pro každýho

Alegna - jo jo

 

 

 


dadadik
před 5 měsíci
Dát tip Alegna, Radovan Jiří Voříšek, K3

uvědomuju si, že můj otec u porodu byl, když moje mamka rodila mě doma.. a myslím byl i platný, tehdy kdysi.. takže ono to bylo, je docela normální....


Alegna
před 5 měsíci
Dát tip Radovan Jiří Voříšek, Janina6, K3

Antonín má pravdu, pro chlapa odvážné téma, rodila jsem a netroufla bych si :). Ale zase jako oslava mateřství a asi i poděkování blízkým ženám to je milé. 

Co se týče muže u porodu, nepřála bych si to, ale kdyby to muž chtěl, asi bych mu to dopřála :), ale myslím, že by nechtěl. Jenže když to u nás bylo aktuální, tato možnost nebyla. Je fajn, že si to dneska můžou rodiče rozhodnout tak, jak jim to vyhovuje.


dadadik
před 5 měsíci
Dát tip Janina6

chlap u porodu- jedině porodník

ale to je názor sto let za opicama, vím :)


Janina6
před 5 měsíci
Dát tip Gora, Marcela.K., 8hanka, Benetka

Tvoje báseň mi připomíná porodní scény z filmů. Mají asi dojímat, ale jsou tak nerealistické. Kdyby měla žena v poslední fázi porodu tak hlasitě ječet jako v těch filmech, nezbyl by jí žádný dech na to podstatné, tedy tlačení. A pochybuju, že ji ve stejné chvíli zajímá, jestli ji muž drží za ruku. Má prostě jiné starosti. A upřímně, když je vám fakt blbě, chcete, aby vás miláček při tom pozoroval? Radost potom, když je miminko na světě a v pořádku, je určitě krásné spolu sdílet, o tom žádná. Tak si to aspoň pamatuju z porodnice já, ale třeba se ozvou jiné čtenářky, které odrodily ruku v ruce s mužem a škubalo jim ve víčku ;) 


Evženie Brambůrková
před 5 měsíci
Dát tip Marcela.K., Jinys

Asi bys s nimi v reálu neměnil. Ani já nemyslím, že chlap k porodu patří.

Tedy mino doktora.


Marcela.K.
před 5 měsíci
Dát tip Janina6, Jinys

Kecy...promiň, ale tohle jsou jen kecy.

Zaškube ve víčku - už vidíš hlavičku.  Ono fakt bylo snad lepší, když muži zůstávali za dveřmi, než toto.


Norsko 1
před 5 měsíci
Dát tip

Umně se vetřeš v přízeň místních dam,  neboť soucítíš


Antonín Bogar
před 5 měsíci
Dát tip

Odvážné téma Radku.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru