Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rande

06. 03. 2024
11
13
182

Cpu její věci do černých pytlů: fotky v rámečkách, ozdobné kamínky, šminky, hadry a voňavky. Nosím je do komory, dokud ji nenaplním. Police i šuplíky jsou prázdné. Mise splněna, teď už jen zkusit na Karlu zapomenout.

Drnčení zvonku. Pouštím dovnitř Anet.

„Děje se něco, zlato?“

Pořád třímám v ruce štos pytlů. „Jenom jsem gruntoval. Dáme si víno?“

„Jasně,“ zašvitoří Anet a vezme za kliku od komory (zřejmě vypadá jako vinotéka).

„Co tady je?“

Čekám ledacos. Třeba všetečné otázky na obsah pytlů. Jenže všechny pytle jsou prázdné a zamotané jeden do druhého.

Dostrkám Anet k lednici.

„Ty používáš hydratační krém?“

Cosi zamumlám a zabouchnu lednici.

Otevřu láhev Rulandského, vylovím dvě skleničky a naliju nám. Položím je na stůl, zapálím čajovou svíčku ve tvaru srdce, vyčkávám.

Anet zamračeně rentgenuje obývák. Teď vybuchne vodíková puma.

„Proč tu máš fotky cizí ženský?“

Rozhlédnu se. Rámečky s fotkami, které jsem naházel do pytlů, jsou zpět na svých místech. Někdo vyrovnal knížky v poličce nad gaučem a ustlal ho, jako to dělávala Karla, což jiná ženská vycítí na sto honů.

„Kde začít…?“

„Asi tím, že rovnou odejdu.“

„Neblbni Anet. Je to jinak, než si myslíš.“

„A jak to je?“

„Na těch fotkách je Karla. Byli jsme manželé. Už to budou dva roky, co umřela…“

„Promiň, to jsem netušila,“ řekne Anet a pohladí mě po vlasech. 

Její něžnost mě rozpálí. Obejmu ji tak pevně, až ucítím její bradavky. Líbáme se, chvíli zápasím s rozepínacím mechanismem podprsenky, než osvobodím její kamarádky. Kalhotky si sundává sama, nespěchá, líbí se jí moje nedočkavost.

„Máš prezervativ?“

Přitakávám a vyndávám ho ze zadní kapsy. Vtom se gauč zhoupne jako loď a oba nás shazuje na zem. Na hlavy nám dopadají rámečky s fotografiemi, malé květináčky i ozdobné kamínky. Anet ječí a já taky.

„Na tohle nemám!“ zasyčí Anet, než si posbírá hadříky a vyplíží se z bytu.

Za stůl usedne temná silueta.

„Snad nevadí, že se posadím na svoji židli,“ prohlásí Karla.

Sednu si naproti, pořád jen v prezervativu. „Taky jsi mi nemusela kazit rande.“

„Ty jsi mi zas nemusel vyházet věci.“

„Musel.“

„Víš, přišla jsem se s tebou rozloučit, protože to jsem nestihla.“

Vrací mě to dva roky zpátky. Otevírám dveře a v nich stojí dva policajti s čepicemi v rukou. Vaše manželka spadla pod autobus. Následkům zranění na místě podlehla. Je nám to líto. Cože? Pod autobus? Musel jsem se rozesmát, protože jsem myslel, že jde o skrytou kameru, můj smích se však rozbil o jejich kamenné tváře.

„Mrzí mě, že jsem se smál, když mi to řekli.“

„Já se tomu musím smát doteď,“ zasměje se, ale zní to spíš jako pláč. „Stejně se to stalo kvůli tobě.“

„Kvůli mně?“

„Jo. Tak moc jsem spěchala za tebou, tak moc se těšila, až mi uklouzla noha a spadla jsem pod kola.“

Bolelo to?“

„Už si to nepamatuju.“

Vstanu a obejmu ji. Jak ji svírám v náručí, konečně ucítím její paže, její tvář, její sladké rty.

„Zůstaň.“

„To bohužel nejde,“ řekne smutně.

„Uvidíme se ještě?“

To ticho je tíživé. Pořád zírám na její židli, i když je dávno prázdná.


13 názorů

Rhodesie
před měsícem
Dát tip Biskup z Bath a Wells

Skvěle se četlo,  jedním dechem.  A.... Děje se...


Zajíc Březňák
před 2 měsíci
Dát tip Biskup z Bath a Wells

Smutné. Líbí se mi, jak je skoro celý text vystavěn na přímé řeči, má to spád.


Alegna
před 2 měsíci
Dát tip Al Jal Úd, Biskup z Bath a Wells

Hm, trocha mystiky, přesto mám pocit, že je to náznak, že ztrátu ženy neměl v sobě zcela uzavřenou ..... 


trojort
před 2 měsíci
Dát tip Al Jal Úd, Biskup z Bath a Wells

dobře se mi četlo


Al Jal Úd
před 2 měsíci
Dát tip Biskup z Bath a Wells

Moc pěkné, setkání...

Líbí se mi 


Gora: Díky, je to určitě k zamyšlení. Ale tady jsem tentokrát nechtěl čtenáře až tak překvapit... 


Gora
před 2 měsíci
Dát tip Biskup z Bath a Wells, Philogyny

Na nevelké ploše vystavíš příběh, který zaujme.

Odstaveček, kde píšeš, že ty pytle drží v rukou prázdné a že fotky jsou zpět bych dala jako "překvapení" třeba po odchodu Anet, ale to bys musel přepsat dialog s ní...

Téma je dobré, jen by se dalo rozpracovat víc do hloubky, aby nebylo tak předvídatelné.


K3: děkuji


K3
před 2 měsíci
Dát tip Biskup z Bath a Wells, Gora, Alegna

Potvrdil jsi opět svou vysoko nastavenou prozaickou laťku. T.


lastgasp: tohle je "naštěstí" celé vymyšlené...


lastgasp
před 2 měsíci
Dát tip Biskup z Bath a Wells

Biskupe díky, nebo raději ne. Když jsem to četl, měl jsem pupínky na kůži. Já jsem něco podobného zažil a ty lumpíku si mi to příliš připomněl.


Jamardi
před 2 měsíci
Dát tip Biskup z Bath a Wells

To vypadá na ochranitelskou akci. :)

Rozhovor, co bylo kvůli komu a jestli se příště uvidí mi připomíná jak babička říkala, že se jí zdálo o dědečkovi a že spolu mluvili. To bylo také až pár let po jeho smrti, ne hned.


dadíková
před 2 měsíci
Dát tip Biskup z Bath a Wells, Alegna

Dobré


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru