Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Na kraji lesa

26. 08. 2020
18
20
470
Autor
Umbratica

                   

 

 

 

                    Zavírání okenic

                    tlumí zpěv ptáků

 

                    Budeš mít pocit bezpečí

                    jak dítko pod peřinou

                    tvá chata na kraji lesa

                    teď nepřiláká noční můry

                    které by chtěly prorazit hlavou

                    skleněnou stěnu

 

                    Houkání sýčků

                    přehluší veselá televize

 

                    Ale až usneš

                    něco se možná stane

                    a z hvozdu

                    proniknou do tvých snů

                                                     bludičky

 

 

 

 


20 názorů

Umbratica
10. 09. 2020
Dát tip

En

své démony si nosíme s sebou - v podvědomí.


Entropia
07. 09. 2020
Dát tip

A začalo to tak konejšivě až rozverně...


Umbratica
28. 08. 2020
Dát tip

Protestní báseň proti izolaci ? Pokud se dnes někdo chce izolovat, nikdo mu v tom nemůže zabránit, natožpak nějakou básní. Ta básnička je spíš o tom, že lidé s pevnou vůlí mohou v bdělém stavu některá témata úspěšně vytěsnit z mysli. ale když usnou, tato témata se mohou vrátit jako bumerang a cesta, která vypadala jako přímá se pojednou začíná nebezpečně klikatit.

Pokud je ta báseň i o strachu(a to ona částečně je), pak je to strach ze sebe samotného. Z vlastní duše, která říká ve spánku něco jiného než bdělé já. 


PavelK
27. 08. 2020
Dát tip

Myslel jsem, že to je protestní báseń proti izolaci. A je to o strachu. V mládí jsem se trochu toulal a přespal úplně sám na nejrůznějších místech. Přiznávám, někdy jsem měl strach. Takže to chápu.


Umbratica
27. 08. 2020
Dát tip

Alegno,

kdysi jsme měli chatu na kraji lesa. Pak jsme si kousek lesa přikoupili, takže jsme ji měli prakticky v lese. Občas jsem tam pobývala sama, ale v noci mě nme navštěvovaly bludičky nýbrž plši. Honili se po stěnách dřevěné chaty a dělali štrašný rambajs. Byly to strašné zážitky, když se člověk probudil ze sna a v první chvíli se neuměl zorientovat v tom, co se děje.


Alegna
27. 08. 2020
Dát tip

citím jemné mrazení :)*


Umbratica
27. 08. 2020
Dát tip

jakom,

když něco chceme od sebe urputně odehnat, většinou nám to vleze do hlavy.


Umbratica
27. 08. 2020
Dát tip

vesuvanko,

moc děkuji za tip.


Umbratica
27. 08. 2020
Dát tip

Andělko,

díky. Jsem ráda, že se líbilo.


Umbratica
27. 08. 2020
Dát tip

Leraku,

podle dalších a dalších míst na panelu to tak vypadá. Už se až začínám bát,aby tu nebylo mých básniček přespříliš.


vesuvanka
26. 08. 2020
Dát tip

Líbí se mi :-))) TIP


Andělka1
26. 08. 2020
Dát tip

Hezké.


Lerak12
26. 08. 2020
Dát tip

Jsi, Umbratiko ve formě**


Umbratica
24. 08. 2020
Dát tip

Evženie,

možná právě ve snu v mé chatě na kraji lesa by tě ty bludičky napadly.   Díky.


Umbratica
24. 08. 2020
Dát tip

Milane,

možná i trochu znepokojující. Aspoň tak to bylo míněno.  Díky.


Umbratica
24. 08. 2020
Dát tip

blackie,

budou to jen bludičky, které člověku popletou hlavu. Myšlenky se na kraji lesa začnou toulat tam, kde by se na rušné městské ulici nikdy neobjevily a někdo může začít pochybovat, že svět v té podobě, v jaké ho viděl doposud, je tak jednoznačný, přehledný a jasný.


Bludičky mi chybí!  To mě ve snu nenapadlo. :-)))


MilanH
21. 08. 2020
Dát tip Entropia

Krásně melancholická


blacksabbath
21. 08. 2020
Dát tip Entropia

a z hvozdu proniknou do tvých snů bludičky, divoženky, víly, hejkal a trpaslíci aaa....všechny pohádky lesa.....*/****


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru