Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V kruhu

30. 07. 2021
0
18
391
Autor
Litarts

-

Točí se, stále točí,

konec pojí počátek.

Navazuje ostatek,

a v nové zas vykročí.

-

Přebírá si štafetu,

do dalšího kruhu.

Ke splácení dluhu,

v pravidelném nadletu.

-

Vždy tu i něco končí,

a právě se začíná.

K cílenému zapíná,

ne, jak na kolotoči.

-

Život stále dokola,

avšak v malých posunech.

Dnem i nocí ve snech,

voláním shora, zdola.

-

Někdy z osy vybočí,

z oběžné své dráhy.

Nechybí-li rozvahy,

opět se v kruh stočí.

-


18 názorů

Ptakopysku, to nemá vůbec žádný význam.

 

 


Ptakopysk
před 4 měsíci
Dát tip

litrsi obhajuješ akorát tak svoji blbost zaslepenost zabedněnost neshopnost aroganci a křupanství


Litarts
05. 08. 2021
Dát tip

Ignoraci čeho a jaká drzost? Píši svoje vlastní, stylové básně.


Sám víš, že už se to nedá ani spočítat, kolikrát jem ti, a nejen já, rozbor psal. A jak jsi na něj reagoval. Tak se na to podívej a nepiš o prázdných slovech. Toto už považuju za ignoraci a drzost.


Litarts
05. 08. 2021
Dát tip

Je vidět, že Vaše kritika jsou v tomto případě jen prázdná slova. Tak ať sem dají i rubriku "vázané verše-experimenty".


Už jsem to v komentářích udělal několikrát. A tys mi napsal, že jsem ti báseň zkazil!!! Takže už to dělat nebudu.

 


Litarts
05. 08. 2021
Dát tip

A mají pro svou obsahovou náplň i odpovídající kvalitní formu, pečlivě propracovávanou v českém jazyce. To, co těm básním vytýkáte, jde mimo jejich realitu i jazykové možnosti. A jsou to jen teoretické fráze, bez možností pro konkrétní danosti. Přepište mi některou mou báseň podle svých vlastních představ a já Vám pak odpovím, co jste napsal.  


Psaní o něčem přece může mít i kvalitní formu.

Ano, máš v básních poselství, máš v nich poučení, obsahují jasná sdělení, apel, často jsou i námětem k zamyšlení. A to právě teď chválím.


Litarts
05. 08. 2021
Dát tip

Ne, jen básník v praxi. O tom, co je to psát skutečné básně, toho víte pramálo a jen mi kážete jakési teoretické poučky. Tvrdíte, ža kazím vázaný verš, že píši zastarale, kritizujete stejnoslabičné i různoslabičné verše, prostě všechno. Já píši o něčem, ne prázdné formy o ničem. 


Bible, Kazatel 1, 2


Litarts
04. 08. 2021
Dát tip

Opakuji, nepíši jen pro formu, ale pro obsah a jeho formální vyjádření. A ten je v každé sloce básně jiný (ve vzájemné návaznosti a souvislosti), a má vždy i různé verbální možnosti. Když mám v jedné sloce k dispozici taková a taková slova pro vyjádření myšlenky, v jiné mám zase jiná. Nelze učesat všechny sloky podle stejného metra, a proč taky? To by se nedalo nic napsat. Právě, že jsem na poli poezie, ne na poli nereálných básnických schémat. 

V básni jsou všechny sloky napsané kvalitně, obsahem i formou.


proč by mělo být sledování formy básně mylné? proč bys nemohl obsah napsat kvalitně? 

kvalitní sdělení se přece nevylučuje s kvalitou formy, jsme na poli poezie, ne? to ti ušlo?

vždyť ve více svých komentářích jiných děl formu posuzuješ, proč to neuděláš u svých???

takové argumenty, kterými obhajuješ nekvalitu formy tvého vázanáho verše, nelze brát vážně

 


Litarts
04. 08. 2021
Dát tip

Ale Vy vždy jen sledujete formální schéma básně a podle některé její sloky či veršů, se kterými srovnáváte ostatní, hodnotíte celou báseň. To je neprosto mylné posuzování. V každé sloce je obsahově něco jiného, co má i jiné verbální možnosti a tudíž i vyjádření ve formě. O tom, co v těch básních je, se nikdy nezmiňujete. Takovou kritiku nelze brát vážně. 


i básně ze života mohou být napsány poeticky a kvalitně

kdybys měl všechny sloky pětislokové básně v úplně stejné kvalitě, byl bys prní na světě, komu se to podařilo

nesleduji jen jednu sloku - právě tím srovnáním s ostatními, jsi to mohl poznat

to, že čtenář nepozná, o čem to je, moc nepřeceňuj, žádná světoborná sdělení tam nemáš

 

 


Litarts
04. 08. 2021
Dát tip

Ale Kamamuro, to je o životě každého dospělého a normálního člověka, ne o nějaké ideologii.


Litarts
04. 08. 2021
Dát tip

Žádná není horší nebo lepší, všechny k sobě patří svou návazností i sdělením. Opakuji, že píši básně ze života o životě, ne pro školometská schémata. Když sledujte jen to, tak nevíte, o čem ty básně vlastně jsou.


Kamamura
04. 08. 2021
Dát tip

Radno že není, dokud nesezdám,

v kruhu se potácet stále,

cos brání mi vyrazit ke hvězdám,

za Marxem po spirále.


druhá sloka je výborná, dokonale postavená


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru