Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jakou hudbu ty máš rád?

01. 05. 2022
4
27
494
Autor
Litarts

-

Já, jen vážnou,

obsažnou,

její noty.

-

A jakou ty?

Blues,

jazz,

rytmus,

i směs.

-

A ty?

Big beat,

párty,

rock,

být prorok!

-

A co ty?

Country.

-

A ty?

Pop a jeho hity.

-

No...a ty?

Ode všeho hodnoty.

-

Každý jinou píseň pěje,

jež ta u srdce ho hřeje.

A takto i to se vším,

co společný má režim.

-


27 názorů

Lenochod
13. 05. 2022
Dát tip

Litarsts - spřízněná je dušička!

Možná, že znám lesního budníčka,

jen ještě nevím, že jeho je ten hlas...

Jarní les má tolik nepoznaných krás!


Litarts
13. 05. 2022
Dát tip

A znáte z lesů taky budníčka lesního a jeho hlasové projevy, cvrčivé i ty smutné? Mně tady momentálně nejvíce prozpěvuje pěnice černohlavá.


Lenochod
13. 05. 2022
Dát tip

Tak to si je musím najít a přečíst! :0)

Teď momentálně je můj největší umělec skřivan lesní, i když jsem ho slyšela jen 2x v životě - naprosto nezapomenutelný okamžik! (Poprvé to bylo asi ve dvě v noci v naprostém tichu...). Křik jeřábů je jako pohádková famfára na trumpety, když přijíždí král... Hravý sedmihlásek hajní zná všechny hity a pro jistotu mi je vždycka dvakrát zopakuje. Budníček větší napodobuje pěnkaváčka a ten menší tam hezky pravidelně sází jeden tón vedle drohého těsně vedle sebe...


Litarts
13. 05. 2022
Dát tip

K.L.V:  Německou skupinou "Faun" oslepený nejsem.


Litarts
13. 05. 2022
Dát tip

Lenochode, jaké umění máš na mysli?

Zpěv ptačí? Já podle hlasu i vzhledu poznám mnoho druhů našich ptáků. Zajímal jsem se amatérsky i o ornitologii. Ptáci jsou pro mne také velmi inspirativní. Napsal jsem o nich již několik básní.


Lenochod
13. 05. 2022
Dát tip

Litarts-

o lenosti to není,

pouze o umění...


Alenakar
13. 05. 2022
Dát tip

Kolektive,

já hodnotím toto dílko v kontextu velmi bohaté autorovy písmácké tvorby. Z tohoto zorného úhlu je toto dílko mimořádné. Nemohu Litartse srovnávat s Pavlem Koptou.


K3
12. 05. 2022
Dát tip

Určitě by se to dalo ještě doladit, ale co se týče hudby, naprosto souzním. Taky jsem napsal něco o hudbě, povídku. Kdybys chtěl číst, je to přesně o tom...


Dát tip Lenochod, Radovan Jiří Voříšek

Řekl blázen bláznovi,

že mu už nic nepoví.

Blázen za to viní blázna

(hádka je to nehorázná),

že mu snědl podkovy.

Císaři, co císařovo,

volu dej, co volovi,

ve vrtoších vyhoví.

Proto blázni jiné blázny

velmi zřídka osloví!


Litarts
12. 05. 2022
Dát tip

Toto není text písně, vy pomatení!


Alenakar - Mezi muzikanty? Zpravidla si píšou pro své písně lepší texty, než tento klopýtavý mateník.


Alenakar
05. 05. 2022
Dát tip

Kolektive,

a kde jinde bych měla hledat básníky než na Písmáku? Že by snad v časopise Tvar?


Alenakar
05. 05. 2022
Dát tip

Litartsi,

to, co píšeš o svém vztahu k hudbě, je překvapivé a moc hezké. Netušila jsem, že máš tak široký záběr, co se hudby týče...


Litarts
02. 05. 2022
Dát tip

Lenochode, souhlasím, ale tak zas líný být nemusím.


Lenochod
02. 05. 2022
Dát tip Norsko 1, Kolektiv Lidových Vypravěčů, bixley

Mě stačí

zpěv ptačí.

Občas mi chybí

ticho rybí.


bixley
02. 05. 2022
Dát tip

Hezký zveršovaný výčet hudebních žánrů a stylů! A kolik jich má teprve vážná hudba! Nejen jednotlivá období, ale taky jsou tu možnostiod opery, baletu přes kantátu, symfonii, nástrojové koncerty sonáty, fugy a další, o různých komorních souborech a obsazeních ani nemluvě!


Norsko 1
02. 05. 2022
Dát tip

Milý kolektive kamamurových alternicků, má otázka směřovala na básníka Litartse



Básníků je na světě jako máku,

jen je nesmíš hledat na Písmáku!


Norsko 1
02. 05. 2022
Dát tip

Doporuč básníky, kolego !


Litarts
02. 05. 2022
Dát tip

K.L.V., přečti si toho víc.


... a autor jako parodie na básníka!


Přijde mi to jak parodie na poezii.


Litarts
02. 05. 2022
Dát tip

Já těmi žánry nejsem pohoršen, naopak, poslechnu si občas cokoli z nich, ale musí to mít světovou úroveň (např. J.S.Bach, A.Dvořák, F.Schubert /nehraji z not vážnou hudbu/; blesmenů, jazzmenů a rockerů je mnoho, např. Allman Brothers Band, The Cream, Julie Driscoll a Trinity, Led Zeppelin, líbí se mi i některé staré písně Blue Effectu s Mišíkem; původní americké country, např. J.Cash; z popu si někdy poslechnu The Beatles, Middle of the Road a mnohé jiné).

Sám jsem byt také experimentálním skladatelem a nahrával v 80. letech v rozhlase v H.Králové.

Když jsem psal básničku, neměl jsem Vás na mysli.


Alenakar
02. 05. 2022
Dát tip

Nikde to sice výslovně neuvádíš, ale jako bys touhle básničkou komunikoval se mnou.  Mýlíš se jen v jednom jediném. Kromě oněch žánrů, kterými jsi ty pohoršen a které mně se líbí (blues, jazz, big beat, rock, country a pop) miluji též vážnou hudbu stejně jako ty. Ani ne tak její noty(jako ty) ale spíše její tóny.

Svým způsobem vtipná literární performance. Tip. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru