Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Přednost samoty

22. 08. 2022
1
9
267
Autor
Litarts

-

Byť tíží, trápí, skličuje,

avšak v zázemí svobody.

Tak se rozdělí i body,

toho, kdo jim vyučuje.

-

Být svým pánem nebo paní,

nade vše snad pomyšlení.

Pro jiného ve smíšení,

k opěrnému díku vzdání.

-


9 názorů

Litarts
23. 08. 2022
Dát tip

Snake_01,

sloku nelze takto roztrhat a verše odděleně hodnotit. Smysl dává jen ve svém celistvém sledu a pořádku. Zde je dokonalá souhra a logika obsahu i v rytmických nuancích proměn veršů. Vše je tam, jak má být. Je třeba číst obsah, z něhož vyplývá forma, a porozumět mu. Nepíši říkanky pro jednoduché čtenáře. 


snake_01
22. 08. 2022
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

a mj.:

Byť tíží, trápí, skličuje,

x Xx Xx Xxx (víceméně jamb)

toho, kdo jim vyučuje.

Xx Xx Xxxx (trochej)

 

 

(ani tohle rytmicky nesedí a čte se to špatně)


snake_01
22. 08. 2022
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

Problém, který popisuje Radovan, je problémem rytmu

zázemí svobody

Xxx      Xxx

rozdělí i body

Xxx       x Xx

Rytmicky to nesedí a vytváří to podivnou rupturu, která znesnadňuje přednes.


Litarts
22. 08. 2022
Dát tip

Není to až takové umění, jako spíš setkání dvou blízkých lidí. Jinak díky za zastavení a zamyšlení.


Andělka1
22. 08. 2022
Dát tip

Nejlepší svoboda je  ovšem ve dvou...:-)), to pak není o samotě, ale o odpovědnosti vůči své svobodě ...pak je též každý "svým pánem i paní , ale navíc i funguje opěrný dík vzdání". Ale je to velké umění k tomu dospět...:-))


Litarts
22. 08. 2022
Dát tip

To je blbost, jednak z hlediska jazykového znění verše, tak i z hlediska obsahu. Samota se tady nerozděluje o body, ale rozděluje je ten, kdo jim vyučuje. Moje básně jsou složitější. 


Jakési staromilské, kostrbaté, napsané tak krkolomně, že se čtenář musí dost snažit, aby rozpoznal sdělení, které je tady nejsilnější. A proto je škoda jej nešikovným zpracováním zastřít. 

k rýmům: o něco lepší by bylo - svobody / o body než svobody / i body

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru