Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

smyčka

25. 06. 2023
15
14
287
Autor
Philogyny

 

Stará smyčka na trámu stodoly

všimneš si jí

budeš se na ni dívat

budeš se dívat

budeš

tak dlouho

než tě oběsí svýma starostlivýma očima

 

 

Byli jsme spolu ve včelách

sypal jsi nad úlem slova dron šlechtěný hrách vegetariánka její metr šedesát  

soundtrack k filmu co ho potajmu miluju

slovo vor nabarvené ptáče a že někdy pláčeš

ženy bez kožených rukavic co hází do důlku hliněnky

---

---

Kolik mají včely očí očí očí?

složené dvě pak tři očka na temeni

matka    včela   pět a pět

oči včel jsou chlupaté

jako tvoje nohy co se po nich holky točí

 

Počkala na nejpilnější večerní včelu

rozebrala puls úlu na    neprůhlednou    měl      dech    trubce

smetla na lopatku

 

měli stejně ublížené oči

 

 

 


14 názorů

Janina6
před 10 měsíci
Dát tip Alegna, Benetka

Krásné, zastavila jsem se už u smyčky a celou tu část si četla znovu... skvělé prostě... 

Nabarvené ptáče jsem neviděla, schválně, protože vím, jak by mě to drásalo. Stačila mi ta upoutávka, kde se vrány slétají k hlavě, čouhající bezmocně z hlíny, dodneška se mi vybavuje jako hnusná noční můra... Je to paradox, že mám příležitostně ráda horory a napínavé příběhy, ráda se příjemně bojím, ale musím vědět, že je to "jen" fikce, nesmí to být příliš realistické. Skutečná lidská krutost mě děsí. 

Můj děda byl taky včelař, jako dítě jsem se včely naučila mít ráda a dávat pozor, abych na některou nešlápla, když jsem běhala bosá po zahradě. Letos jich je vidět hodně, mám radost...

Nedokážu "rozklíčovat" závěr básně, nevím, komu patří ty ublížené oči...


Al Jal Úd
před 10 měsíci
Dát tip

Pěkné, líbí se mi 


Gora
před 10 měsíci
Dát tip

Phil, vím, že Nabarvené ptáče je film, hlavní roli tam hraje mladík z Krumlova. Jen jsem ještě neměla odvahu se na film podívat, prý je drsný - a ve tvé básni mě ten pojem potěšil...


Alegna
před 10 měsíci
Dát tip Benetka

Nejen z veršů mám u tebe dojem, že žiješ několik životů naráz ....  souhlasím s ostatními a hlavně s Benetkou, je to několik básní v jednom a už ta první je silná až mrazí


Philogyny
před 10 měsíci
Dát tip

pro Radovan

Mne jste tenkrát svým způsobem dojmul. Hodně jsem o tom přemýšlela. Jo, mám se...žiju.  :)


Díky za vysvětlení, měj se


Philogyny
před 10 měsíci
Dát tip Alegna

pro Kočkodan

Jo, myslím, že matky, nejen ty včelí,  jich majií taky pět... děkuji, moc.   :)


Philogyny
před 10 měsíci
Dát tip Benetka, Alegna

pro Radovan

Já mám poslední dobou tak chaotický život, že se ho snažím ukotvit poznámkama. Jednou se k nim možná vrátím, abych sama pochopila. Tady jsem s Jindrou.  Včelaříme. Můj táta byl včelař srdcem i duší a já jako malá holka tahala na zádech batoh s deseti kily cukru na přikrmování. Mám v sobě to všechno a nikdy nepustím. Milovala jsem ho. Jak šplhal po vysokých stromech až do korun pro roj. Učil mě střílet. Chtěl kluka. Toto mám po něm, umím rozhoupat stromy. Já už jsem ti delší dobu chtěla něco říct. Mám tu kousek textu pod jiným nickem a neomylně jsi ho vyhmát. Je to už dýl a já vím svý. Mám tu malej limerik. I když můj humor chápe nikdo, řek mi manžel.... :) Děkuji za nakouknutí. 


Kočkodan
před 10 měsíci
Dát tip Benetka

Ježkovy oči – ty chlupaté včelí oči jsou jedním z hajlajtíků.

Matko básnířko, dávám ti za jedna a za jedna. ;-)


Poztrácel jsem se ve výčtech, pro mě sem tam tvořících linku, pak zas jak popel při rozptylu, odbočka z odbočky. 


Philogyny
před 10 měsíci
Dát tip Benetka, Alegna

Nabarvené ptáče je válečný román, zfilmovali ho. Film jsem ještě, přiznám se, neviděla. Tenhle žánr těžce snáším. Nepomůže ani, že si říkám, je to jenom film, vždycky mne to vtáhne... :) A tak děkuji!


Gora
před 10 měsíci
Dát tip Alegna

Sytíš včelstvo i nás:-) dost pilně, což je dobře. Obzvlášť mě baví extra povedené hříčky /jako: slovo vor nabarvené ptáče a že někdy pláčeš, nebo: 

oči včel jsou chlupaté

jako tvoje nohy co se po nich holky točí/


Philogyny
před 10 měsíci
Dát tip Benetka

Bene, děkuji, máme a nemáme jedny. Teď mi tu kvetou dřezovce, tak šílí... :)  Zasadila jsem hnedle tři, jsou to medonosné stromy a taky moc krásné...


Benetka
před 10 měsíci
Dát tip Poeteroristka, Alegna, Janina6

Já Ti newim. Mám pocit že plýtváš talentem. Vždyť už jen úvod o smyčce je báseň sama o sobě! A úplně mě dostala! Jako z hororu... 

Tomu zbytku příliš  nerozumím. Nedělám do včel... :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru