Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

a tak jdem

04. 03. 2024
13
23
172
Autor
Philogyny

 

Čas vzlíná polovinou oblohy

tam kde nekvetou hvězdy tma hladí víc a dýl řekla bych

urputněji nutí ulehnout k smrti

smrt je hlína ze které vzlíná život

hlína do které boříš prsty

je plná slz mrtvých

 

Babičko, dneska bylo jenom jedno vajíčko.

Podívej, je posrané.

Natahuje ke mně dlaň s pokladem.

Změř mě.

I kuřátko.

---

Přikoupíme kropenaté? Mám už jenom dvě bílé. Krade nám je liška.

 

Táhne se za sluncem ještě nepálí v očích

čarujeme spolu zastřená vejce do kulajdy

skrýš v šatní skříni  co z ní pořád prší       levá pravá přední zadní pozor kozle neupadni

---

některým chvilkám věřím

mají dveře bez dveří

zvonek je zevnitř

dětská láska se nevyzouvá

chodí naboso

a tak jdeme lesem tmou

------------------------------------------------------


23 názorů

Philogyny
před 2 měsíci
Dát tip Alegna, trojort

pro Zeanddrich

Mám kousek od posedu lišáka. Má tam třináct vchodů a východů. Jednou nad ránem jsem slezla dolů a on tam stál. Byl obrovský a skoro černý. Koukali jsme na sebe. Vždycky v těchto chvílích zamrznu a nejsem schopná se pohnout. Teď ho dýl neviděla, snad je... 

...nevyzouvá... Děkuji. :)


Zeanddrich E.
před 2 měsíci
Dát tip Philogyny

 

Jj...;

...dětská láska se nevyzouvá


Zeanddrich E.
před 2 měsíci
Dát tip

... .

U nás na (jihomoravské) vsi řádí zase (asi) tchoř a kuna... (lišky se k nám bójí, asi kvůli nedostatku lesů...) .


Philogyny
před 2 měsíci
Dát tip

pro Rhodesie

děkuji


Rhodesie
před 2 měsíci
Dát tip Zeanddrich E.

Skvělý, zvlášt první část mě ohromila.

 

Také jsem původem z vesnice, teď již přeskolen na Pražáka...   :)


Philogyny
před 2 měsíci
Dát tip Janina6

pro Janina6

Janino, máš pravdu. Je to svým způsobem poklad i podklad...a pak někdy záprtek. :) Vajíčka jsou svým způsoběm živá, že...


Philogyny
před 2 měsíci
Dát tip

pro lawenderr

Neberu to jako samozřejmost. Tyhle vztahy jsou hodně křehké, máš pravdu... a tak tě ráda vidím. 


Philogyny
před 2 měsíci
Dát tip trojort

pro trojort

Asi jsme četli stejnou knížku. :) 


Philogyny
před 2 měsíci
Dát tip Janina6

pro Al Jal Úd

Je to tak. Jako malá holka jsem bydlela v kasárnách za vysokými betonovými zdmi s ostnatými dráty. To bylo moje království. Pak u babičky v Katerajnu hned vedle řeky. Druhá babi ve Vidči, poslední chalupa ve spině. Lepší dětství si nedovedu představit.  Hezký večer. 


Philogyny
před 2 měsíci
Dát tip

pro Anfádis

Věřím ti. A tak hezký večer....


Philogyny
před 2 měsíci
Dát tip

pro Kočkodan

Směju se tu, že. Jím je každý den k snídani. Hodně, hodně naměkko... :) Děkuju.


Philogyny
před 2 měsíci
Dát tip Alegna

pro Alegna

Já měla štěstí na prarodiče, popouštěli vzduch... Tak snad i já. :) Děkuju ti. 


Janina6
před 2 měsíci
Dát tip trojort

Aha, tak jsem si zrovna vygůglila, že sorávně se tomu falešnému vejci říká podkladek. Vida, a já to vždycky slýchala jako "pokladek" a myslela jsem si, že to slovo je odvozené od pokladu... ;)


Janina6
před 2 měsíci
Dát tip lawenderr

Něžná... Všichni vzpomínáme na dětství, ale málokdo umí ty obrázky malovat originálně, zvláštně, a ty to umíš.

Osobní vzpomínka: nesu mamince pyšně "nové vajíčko od slepiček", a on to byl sádrový pokladek :)


lawenderr
před 2 měsíci
Dát tip

šiš, ta je jemňounká, křehká ... vajíčko :) boží


trojort
před 2 měsíci
Dát tip

pro měbyla kmotra liška veselou bytostí


Al Jal Úd
před 2 měsíci
Dát tip

Moc pěkné vzpomínky

Nejraději také vzpomínám na prožité dětství a mládí na vsi, kde jsme měli jen chalupu, takže jen na víkendy a dovolenou, ale co zažil člověk tam se s městem nedá srovnat. Prostředí, zážitky, volnost, vůně, blbnutí s kamarády, prostě všechno :))


Anfádis
před 2 měsíci
Dát tip

Nadherná. Moc ti rozumím.


Kočkodan
před 2 měsíci
Dát tip Al Jal Úd

A tak jdem ušlo, neudělala jsi s dílkem to, co provedla slípka se sneseným vajíčkem.

To bylo jen hraní si se slovy a pokus o humor. Snad ne úplně nevhodný. V duchu tě samozřejmě hodnotím mnohem výše a uhlazeněji.


Alegna
před 2 měsíci
Dát tip Al Jal Úd

Krásná báseň, plná kouzelných chvilek, lásky, jara, života .... 


Philogyny
před 2 měsíci
Dát tip Gora, Alegna, Al Jal Úd, trojort

Já jí vloni k narozeninám nechala udělat bytelný kurník a koupila slepičky s kohoutkem. Už jsme je stokrát obrečely, pořád dokola, já nejvíc toho prvního kohoutka. Byl takový radostný. Jak nezavře dvířka, tak liška nebo kuna. Bydlí kousek od lesa. Babička měla taky kurník, lezla jsem tam po žebříku a milovala sbírat vajíčka. Maminka vzpomínala, jak jsem nadšeně křičela, kurva, to je vajec.. Ale nejraději jsem hledala hnízda, když zanášely. Krev není voda, že. Myslím si, že každý rád vzpomíná. 


Gora
před 2 měsíci
Dát tip Philogyny, Alegna, Al Jal Úd

Až dojemně vzpomínková báseň... říkám si, že tak podobně na mě jednou (možná, snad) vzpomínat vnučka, odmala se mnou sbírá vejce a "hospodaří".


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru