Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hlasování (BŘEZEN 2024) v soutěži Próza měsíce

18. 04. 2024
1
19
424

Vážení Písmáci,

omluvte mírné zpoždění v soutěži PM. Začínáme tentokrát rovnou Hlasováním bez vyhlášení předchozích nominací prozaických děl, odsouhlasených jejich autory. Termín: od dnešního dne do 30.4. 2024 ve 20,00 hod.
Hlasy - ideálně tři - doplňte prosím alespoň stručným zdůvodněním, proč jste vybrali právě tyto... s díky Redakce prózy.

Seznam soutěžních textů:

Umíš běhat z kopce?

U plotu

Skaut 

Teambuilding korporátního časopisu 

Pisklavé ječení dívek smočených v ledové vodě

Můj Magnum opus


19 názorů

1. TD – U plotu (Janina 6) Vrstevnatý text zavede čtenáře do neproniknutelné mlhy a je na něm, aby našel interpretační východisko. Těch je ovšem celá řada. Mě příběh připomněl vlastní dětinské fantazie a to není málo, to každý text nedovede.

 

2. Pisklavé ječení dívek smočených v ledové vodě (trojort) Úvahy o chtíči a jiné podané autorovým nezaměnitelným stylem a formou.

 

3. Můj magnum opus (kuba.49vojenciak) Forma je zde dost přiléhavá znepokojivému obsahu.

 

---

Ostatní díla mě zaujala méně, některá jsem ani nepochopil, což ovšem neznamená že jsou špatná nebo i jen horší než ta, která jsem vybral.


lastgasp
před 2 dny
Dát tip
  1. Skaut
  2. U plotu
  3. Umíš běhat z kopce

J.Rose
před týdnem
Dát tip

1: U plotu - A opravdu to není jen tím, že mám slabost pro vše, kde se vyskytují psi (v jakékoliv podobě). Text se zkrátka čte jedním dechem, to je podstatné.

2: Můj Magnum opus - Intenzivní hořkosladký zážitek! Jednou nahoře, podruhé zase dole. Tobogán různorodých emocí.

3: Pisklavé ječení dívek smočených v ledové vodě - Vůbec nevím, co si o tom mám myslet. Nicméně samotné téma a neotřelý sloh tvoří mocný tandem!


Philogyny
před 2 týdny
Dát tip

Pro tabulku:

U plotu

Pisklavé ječení dívek smočených v ledové vodě

Skaut

 


1. Pisklavé ječení dívek smočených v ledové vodě = opět velká jízda s gnomickým přesahem

2. TD - U plotu = Už jsem někde psal, po všech stránkách povedné dílko, správný mix mysteriózního a snivého světa, skvěle napsáno, skvělé dialogy...

3. Skaut = nomen omen, střízlivě napsáno, se sentimentem, ale ne sentimentálně

 

Ostatní dílka mě příliš nezaujala, dokonce jsem některá z nich vůbec nepochopil, a to ani po opakovaném přečtení…


Janina6
před 2 týdny
Dát tip Philogyny

Báječné texty - všechny. Každý svým způsobem. I když jsem je už ořed časem všechny četla, ráda jsem se k nim vrátila.

  1. Můj Magnum opus. Netajím se obdivem ke Kubovu stylu, tomu "širokému proudu", který čtenáře dokáže překvapit. U téhle povídky jsem si znovu připomněla, že samotný styl to kouzlo nedělá. Možná je to ta syrová upřímnost, co text povyšuje nad výtečnou literární hru.
  2. Skaut. Tady je styl naopak vcelku "obyčejný", o to víc možná zapůsobí samotný příběh a jeho myšlenkové poselství.
  3. Umíš běhat z kopce? Skvěle vymyšlené, napínavé, navíc jako by z textu přímo čišela autorova radost z vyprávění...

Philogyny
před 2 týdny
Dát tip

Všem povídkám, které se mi líbily, dala výběr. Ale v hlavě mi zůstala jenom jedna. U plotu. 


Gora
před 2 týdny
Dát tip Alegna
  1. Umíš běhat z kopce?
  2. U plotu
  3. Skaut 

Tentokrát byla volba tří děl obzvlášť obtížná. Nakonec jsem hlasovala pro prozaická díla, která vyvolala nejsilnější pocit, jež si zapamatuji díky něčemu neobvyklému, co ve mně - čtenářce - vyvolala. U prvního dílka je to naprosto šokující děj, skloubený v povídku, je výtečně (dvojjazyčně) podaná, navíc originalita a plastické ztvárnění postaviček.

Podobně je to i u druhého textu - zajímavě tajemný, oplývá pořádnou porcí poetiky a vyvolává otázky - a to je pro mne dobře zapamatovatelný klad.

Třetí je psán s hořkou upřímností nejen o klukovské touze - takových děl se tu mnoho nenačte, a ironie osudu je také ojedinělým hybatelem této povídky. 

Nezbylo místo na další, podobně kvalitní prózy. Pisklavé ječení dívek... se jako pokaždé u tohoto autora četlo skvěle, není mu co vytknout. U Mého magnum opus je zážitek tradičně silný a strhující. Teambuilding mne zavedl do odlišného světa, než je ten můj, i za něj díky...

Věřím, že si všechny našly své čtenáře.


lastgasp
před 2 týdny
Dát tip Danny

kadeřavá - opravil jsem v tabulce podle hlasování


kadeřavá
před 2 týdny
Dát tip

Tak jsem to pojala  zodpovědněji:-)No asi bych dala vsem 1 misto ,ale když to nejde

1. Skaut - protože mne dojala radost a smutek 

2. U plotu - pro tu poetiku 

3.Můj Magnus opus - protože jsem četla jedním dechem


K3
před 2 týdny
Dát tip
  1. U plotu - krásný snivý poetický příběh, pro podobné povídky mám slabost. Opravdová poesie v próze, která mi tu dost chybí.
  2. Pisklavé ječení dívek smočených v ledové vodě - dokonale promyšlená slova bez nánosu zbytečností, sestavená tak trochu v provokativní puzzle. Moc se mi líbí už jenom samotný název.
  3. Teambuilding korporátního časopisu - vtipná, úsměvná, s lehkostí psaná proklamace o jedné celkem bezvýznamné události.                                                                                                    Chybí mi bohužel místo pro Magnum.

Danny
před 2 týdny
Dát tip
  1. Teambuilding korporátního časopisu - vtipně napsáno
  2. Pisklavé ječení dívek smočených v ledové vodě - na malém prostoru vyjádřeno hodně
  3. U plotu - zajímavá fantazijní věcička

kuba.49vojenciak
před 2 týdny
Dát tip Gora, K3, Alegna

Chci pogratulovat všem nominovaným a popřát štěstí. Ty povídky jsou výborné.


Alegna
před 2 týdny
Dát tip
  1. Skaut - krásný příběh "obyčejného" hrdinství
  2. U plotu - tajemný až pohádkový příběh
  3. Můj Magnum opus - strhující vyprávění, které nepustí a musíš dočíst až do konce

Opět bylo rozhodování těžké, oceňuji všechny texty, každý má něco do sebe i to pořadí vybraných textů je více méně jen nutnost ....


Jamardi
před 2 týdny
Dát tip

1) U plotu

2) Umíš běhat z kopce

3) Pisklavé ječení dívek smočených v ledové vodě


1) Umíš běhat z kopce. Pro syrový a špinavý styl. 

2) Pisklavé ječení dívek... Pro hravost a poetičnost. 

3) U plotu. Pro pocit, co ve mně povídka zanechala.


kadeřavá
před 2 týdny
Dát tip Gora

Aha dobře ještě si udělám čas a pořádně přečtu ty zbývajicí :-)


lastgasp
před 2 týdny
Dát tip Gora

kadeřavá - nechci ovlivňovat tvoji volbu, ale podle pokynů výše se mají vybrat tři nejllepší (hodnoceni 3 - 2 - 1). Pokud hlasuješ jen pro jednoho dostane podle pravidel jen 1 bod. 


kadeřavá
před 2 týdny
Dát tip

Hlasuji pro poslední text,protože Jakubovy přiběhy  čtu  jedním dechem


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru